Marraskuiset 2018

@pikkutakkutukka ai ei sulje vai? :unsure: Voi ei! Miksiköhän sitä noita tehdään sitten?
Ei se oikeestaan sulje :unsure: ainakin löysin monta tuulimunatarinaa jossa cb digitestiin oli tullu hienoja lukuja ja hcg ollut joku 14-15 000 kin. Varmaan monenlaisia tarinoita tietty.

Mä testaan sen takia että omassa km ei viivat vahvistuneet enää jonkun 4-5 vkon jälkeen. Niin pelkään tietty samaa :(

@voittamaton olin aatellu kans säästää digin tonne mutta en malttanu! Tiiä sitten raaskinko enää ostaa yhtään testiä. Ehken digiä ainakaan...

PS. Nukahdin klo 20 ja taas valvotaan :D
 
@pikkutakkutukka mä ostin rfsun halpoja liuskatestejä kun mietin, että on pakko päästä testaamaan jollain vielä ennen sunnuntain digiä :ROFLMAO: Yhden niistä tein maanantaina 3h pidätyksellä ja viivasta tuli jo lähes yhtä vahva kuin kontrolliviivasta. Ehkäpä nyt maltan odottaa sinne sunnuntaille.

Harmi ettei uni tule silmään. Itekkin valvon ja haaveilen tulevasta :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutakkutukka
Ilmoittaudun mukaan :) eli nanuska/5.11/3/nkl

Mä olin jo aiemmin katselemassa syyskuisen ryhmässä kun lopetettiin pillerit ja siitä hetken päästä alkoi mielettömät raskausoireet. Oksentelun, olin ihan kaato väsynyt, maha kasvoi ym. Ainoa mikä ei ollut niin rinnat oli kokoajan normaalit. No raskaustesti näytti kokoajan negaa. Mulla oli sitten työterveyslääkäri ihan muista asioista ja hän oli sitä mieltä että olin valeraskaana. Ei oikein osannut syytä sanoa koska tottakai vauva toivottu kun pillerit jätettiin mutta oltiin asenteella tulee kun tulee. Tosin aiemmat tulleet välittömästi ekasta kierrosta. Sitä itse veikkaisin että joko siellä oli jotain mikä tuli itellään pois tai sitten mun kroppa meni raskausmoodiin kun lopetettiin pillerit ja aina ennenkin tullut sen jälkeen heti raskaaksi. No anyway, mulla oli viimeksi menkat 29.1 jonka jälkeen nuo ekat oireetkin loppui kuin seinään. Olin taas oma itseni! Paino oli tippunut 3.5 kiloa tuon pahoinvoinnin takia ja sekin alkoi nousta. Eilen sitten ajattelin testata kun menkat myöhässä niin sieltähän tulikin positiivinen tulos! Nyt mulla ei taas ole paljoakaan oireita muuta kuin tissit ihan tosi kipeät ja mahaa juilii kovasti. Kamalan pitkä tarina mutta näillä nyt mennään :)
 
Ilmoittaudun mukaan :) eli nanuska/5.11/3/nkl

Mä olin jo aiemmin katselemassa syyskuisen ryhmässä kun lopetettiin pillerit ja siitä hetken päästä alkoi mielettömät raskausoireet. Oksentelun, olin ihan kaato väsynyt, maha kasvoi ym. Ainoa mikä ei ollut niin rinnat oli kokoajan normaalit. No raskaustesti näytti kokoajan negaa. Mulla oli sitten työterveyslääkäri ihan muista asioista ja hän oli sitä mieltä että olin valeraskaana. Ei oikein osannut syytä sanoa koska tottakai vauva toivottu kun pillerit jätettiin mutta oltiin asenteella tulee kun tulee. Tosin aiemmat tulleet välittömästi ekasta kierrosta. Sitä itse veikkaisin että joko siellä oli jotain mikä tuli itellään pois tai sitten mun kroppa meni raskausmoodiin kun lopetettiin pillerit ja aina ennenkin tullut sen jälkeen heti raskaaksi. No anyway, mulla oli viimeksi menkat 29.1 jonka jälkeen nuo ekat oireetkin loppui kuin seinään. Olin taas oma itseni! Paino oli tippunut 3.5 kiloa tuon pahoinvoinnin takia ja sekin alkoi nousta. Eilen sitten ajattelin testata kun menkat myöhässä niin sieltähän tulikin positiivinen tulos! Nyt mulla ei taas ole paljoakaan oireita muuta kuin tissit ihan tosi kipeät ja mahaa juilii kovasti. Kamalan pitkä tarina mutta näillä nyt mennään :)
Onpa jännä juttu tuommonen "valeraskaus"! Mahtavaa kuitenkin, että nyt alkoi nyt ihan varsinainenkin raskaus ja tervetuloa mukaan (y)

Tä valvominen on kyllä mulla ihan uusi oire, en muista kummastakaan aiemmasta raskaudesta edes mitään yöllisiä vessakäyntejä alkuraskaudesta. o_O
 
Labran hcg-tulos 6651, viikkoihin nähden siis erittäin hyvä. Nyt voi huokasta helpotuksesta, kun mullakaan viiva kotitestissä ei vahvistunut kontrolliin asti. Suosittelen teidänkin varaamaan verikoe, jotka odotatte viivan vahvistumista niin saatte varman tuloksen :)


31.10 Sonde / 31 / toinen
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde / 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks


1.11
voittamaton / 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska /34 / kolmas / nkl

9.11
haaveistatotta / 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen /toinen /24 / KYS /ei vielä tiedossa

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.

Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

***********************

Tossa nyt ois jonkunnäköinen pohja listalle. Sitä voidaan mun puolesta muokkailla ihan miten vaan haluutte :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oiliolivia
Moikka! Ajattelin liittyä teidän seuraan tänne jännäämään. Tänään plussasin haamun mutta ihan selvästi jo kaukaa erottaa et kyllä siinä toinenkin viiva on. Jotenkin en usko todeksi että ekasta kierrosta oisin raskautunut kun aatellu että en tulis kovin helposti raskaaksi. Nyt kuitenkin näyttäs siltä että marraskuussa tulis toinen pienokainen meidän perheeseen ja toivotaan että pysyy matkassa mukana. Menkkojen mukaan laskettu ois 9.11
 
Väsyttääkö muita? Siis Mä olen ihan naatti vaikka yöt nukun tosi hyvin. Tänäänkin vienyt vaan isomman eskariin ja pienemmän kerhoon ja sen jälkeen vaan maannut sohvalla. Nyt pitäis raahautua lapset hakemaan eikä millään jakaisi!
 
@nanuska lisäsin sut listaan! Kyllä väsyttää :D Teen vuorotyötä ja nyt on yli viikon olleet jo yövuorot aika kurjia. Väsyttää jo kun lähtee töihin vaikka olisi yöllä nukkunut hyvät 9h yöunet. Ajattelin kysellä neuvolasta vinkkejä tuohon työssä jaksamiseenkin (n)
 
@nanuska lisäsin sut listaan! Kyllä väsyttää :D Teen vuorotyötä ja nyt on yli viikon olleet jo yövuorot aika kurjia. Väsyttää jo kun lähtee töihin vaikka olisi yöllä nukkunut hyvät 9h yöunet. Ajattelin kysellä neuvolasta vinkkejä tuohon työssä jaksamiseenkin (n)

Mä teen kanssa vuorotyötä mutta teen tällä hetkellä 50% työaikaa kun lapset ei oo päiväkodissa. Kyllä mietin jaksanko huomenna lähteä 12 tunniksi töihin kun kuitenkin aika vastuullinen homma kyseessä... keskimmäisen kanssa joka toukokuussa 3 v tein raskaana vaan aikastettua yötä koska en yksinkertaisesti pysynyt öitä hereillä. Katsotaan mitä nyt sitten käy... Mun pitäis vaan nostaa tunnit täyteen jotta saisin paremmat mammalomarahat
 
@nanuska mulla onneksi määräytyy mammalomarahat viime vuoden tulojen perusteella kun tulot pysyneet samana jo vuosia, yksi asia vähemmän murehdittavaa :ROFLMAO: Kuinka alussa kerroit edellisestä raskaudesta töissä? Ite mietin, että varmaan pakko kertoa jo tässä kuukauden sisällä jos saisi jotain "helpotuksia" yövuoroihin.
 
31.10/pampulax/37/8./Kaks

Menin sitten ostamaan digitestino_O näytti 2-3 viikkoa, eli vaikuttaisi pitävän paikkaansa (eilen 5+2). Ja aina oon vannonut, että doppleria en osta ikinä. Nyt kävi sitten oho,hups, ja sellainen on tulossa:whistle: miten voi olla näin epävarma monen raskauden jälkeen:confused:

Ps.tervetuloa plussanneet:love:
 
@nanuska mulla onneksi määräytyy mammalomarahat viime vuoden tulojen perusteella kun tulot pysyneet samana jo vuosia, yksi asia vähemmän murehdittavaa :ROFLMAO: Kuinka alussa kerroit edellisestä raskaudesta töissä? Ite mietin, että varmaan pakko kertoa jo tässä kuukauden sisällä jos saisi jotain "helpotuksia" yövuoroihin.

En ihan muista mutta olin alkuraskaudessa yli 5 vkoa saikulla kun oli niin kovat pahoinvoinnit niin joskus sen jälkeen
 
Selailin vahingossa väärää ryhmää (onnea teille marraskuisille, itse kirjoittelen tuolla lokakuisissa :love:). Pisti vaan silmään tuo yötyö keskustelu niin tiedättehän te tämän?

"
YÖTYÖ
EU-direktiivin 92/85/ETY mukaan raskaana olevaa ei voi velvoittaa tekemään yötyötä. Myös työturvallisuuslaki määrää, että yötyötä tekevälle työntekijälle on tarvittaessa järjestettävä mahdollisuus työtehtävien vaihtamiseen tai siirtymiseen päivätyöhön. Yötyö ei oikeuta Suomen lainsäädännön mukaan erityisäitiysvapaaseen."

Eli ei oo pakko raataa yövuoroissa jos ei halua ja jaksa :love:. Onnea kaikille odotukseen!
 
Kunhan saadaan lisää plussia ja entisetkin vahvistuu niin eiköhän tännekin saada keskustelua enemmän :)

Mites teillä menee?

Täällä edelleen oireettomia päiviä. Huolettaa :unsure: ekassa oireet kylläkin alkoi vasta rv 6+, että vielä ei sillai tarvis stressata. Nyt siis 5+3.
 

Yhteistyössä