Marokkolaisten puolisoita, maasta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisa"

Vieras
Löytyykö täältä marokkolaisten puolisoita, tai muuten vaan maasta tietäviä?
Mietinnässä ensi talveksi lomakohde neljän lapsen kanssa, ja Marokko kiinnostaisi kovasti.

Mitäs kohdetta suosittelisitte, olisko se Agadir kuitenkin sellainen peruspaikka minkä ottaa tukikohdaksi? Marrakesh kiinnostaisi kovasti, siellä voisi käydä sitten parin päivän retkellä. Mitä muita rantakohteita suosittelisitte, Marrakeshin lähellähän on joku paikka joka on surffareiden suosiossa, en muista nimeä. Joku pienempi, rauhallinen kohde olisi kiva.

Tarkoitus olisi olla reissussa noin kuukausi, puolitoista. Ajankohta varmaankin joulukuun kolme ekaa viikkoa ja siihen viikko pari päälle tammikuulta.

Pärjääköhän tuolla englannilla muualla kuin Agadirissä? Se vähän huolestuttaa.
Mitäs muita vinkkejä on antaa, talo tai huoneisto olisi tarkoitus etsiä vuokralle, vinkkejä mistä etsiä?

Reissuun lähdössä vanhemmat ja neljä lasta.

Kiitos :)

Vain otsikon luettuani:
Marokon makaajaa ei kannata ottaa puolisoksi.
492253.jpg

Itse en varmaan uskaltaisi lähteä omin päin muslimimaahan, jos tulee jotain levottomuuksia. Miten sieltä hoidat perheesi pois mellakoiden keskellä jos kieltäkään et osaa? Eikö joku Espanja tai muu turvallinen paa olisi parempi?

Mitenkäs koulu suhtautuu noin pitkään poissaoloon? Tai onko teillä kouluikäsiä?

Harmi ettei löydy täältä infoa, luulisi että paikalla olisi marokkolaisten puolisoja.
Kiitos tuosta Pallontallaajat-vinkistä. Pitää käydä lueskelemassa sieltä. Lapsiperheenä lapsien kanssa reissanneiden kokemukset vaan olisi tärkeitä.

Lapset ovat tuolloin kaksi alta kouluikäistä ja kolmas- ja tokaluokkalainen. Meidän koulussa kannustetaan reissaamiseen, ja lomaa saa kunhan huolehtii tehtävistään. Reissussa kun kuitenkin oppii enemmän kuin koulussa samaan aikaan ja avartaahan se maailmankatsomustakin kun näkee muutakin kuin lähi-Siwan ;)

Ap

Niin ja mitä tuohon uskaltamiseen tulee, missä vain voi tapahtua mitä vaan. Eli avoimin mielin ja luottavaisina reissuun vaan. Ongelmia jos tulee, niistä kyllä selviää tuollakin, englannilla ja ranskan alkeilla varmaan pärjätään, ei se pakettimatkallakaan olo takaa että mitään ei sattuisi..

Mä oon viettänyt monet talvet Marokossa ja siskon isä on marokkolainen.

Agadiria ja Meknesiä suosittelen. Agadir on aika suosittu lomakohde, Meknes vähän rauhallisempi. Jos tykkää kaupunkielämästä, niin Rabat on myös hyvä. Siellä tosin ei paljoa turisteja ole.

[QUOTE="vieras";25203316]Mä oon viettänyt monet talvet Marokossa ja siskon isä on marokkolainen.

Agadiria ja Meknesiä suosittelen. Agadir on aika suosittu lomakohde, Meknes vähän rauhallisempi. Jos tykkää kaupunkielämästä, niin Rabat on myös hyvä. Siellä tosin ei paljoa turisteja ole.[/QUOTE]

Kiitos, pitää tutkia tuota Meknesiä. Mistäköhän lähtisi etsimään majoituksia? Interhomella ei ainakaan ole Marokossa palveluja.

Ap.

Eikö arveluta nuo viime keväisten kansannousujen tapaiset tulevat ongelmat?
Marokko on varmasti mielenkiintoinen maa, mutta en ehkä lähtisi pienten lasten kanssa sinne, vatsataudin ja hepatiitin uhkakin on varmasti suuri.