Marjastamiskeskutelusta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjamutsi

Vieras
Mihin te niitä marjoja oikein käytätte? Itse olen himomarjastaja, satoja litroja vuodessa käyn niitä metsästä noukkimassa. Melkain kaikki myyn, kun en osaa niitä käyttää.
Jos teen kiisseliä, ei sitä kukaan syö. Jos teen piirakkaa, pari palaa menee,m loput homehtuu. Itse rahkan kanssa joskus syön, ja ruismarjapuuroa myös teen, se on intohimoni.
Mutta muuten siis ei saada meidän perheessä niitä kulumaan, vaikka tosi terveellisiä ovatkin. Noh, rahaa niistä sentään saan, kun siis aina ostajia riittää.

Jos mä joskus ehtisin ja saisin kylmäketjun kunnolla toimimaan niin, että marjoja vois poimia enemmänkin, niin laittaisin pakkaseen sellasenaan ja käyttäisin pitkin vuotta niin ku nyt teen ostetuilla marjoilla. Laitetaan puuroon, syödään sellaisenaan, jugurtteihin, lättyjen kanssa, jäätelön kanssa...

Meillä menee pakastimesta mustikat, vadelmat ja mansikat kiisseleihin, piiraisiin ja puuron päällä sellaisenaan. Koko perhe syö mielellään ja joka vuosi litroittain poimitaan! Ja puolukasta tehdään vispipuuroa, nam! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Marjamutsi:
Mihin te niitä marjoja oikein käytätte? Itse olen himomarjastaja, satoja litroja vuodessa käyn niitä metsästä noukkimassa. Melkain kaikki myyn, kun en osaa niitä käyttää.
Jos teen kiisseliä, ei sitä kukaan syö. Jos teen piirakkaa, pari palaa menee,m loput homehtuu. Itse rahkan kanssa joskus syön, ja ruismarjapuuroa myös teen, se on intohimoni.
Mutta muuten siis ei saada meidän perheessä niitä kulumaan, vaikka tosi terveellisiä ovatkin. Noh, rahaa niistä sentään saan, kun siis aina ostajia riittää.

pakasta se piirakka paloina, niin ei mee hukkaan :) sieltä saa nopsaan aina herkkupalan kahvin kanssa jos tekee mieli.

Yhteistyössä