Marjapiirakka yön yli huoneenlämmössä, menikö pilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hattara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hattara"

Vieras
Leivoin eilen illalla mansikkakermaviilipiirakan, jonka laitoin pöydälle jäähtymään. Ja siihen minä hattarapää sen sitten unohdin melkein koko yöksi. Viideltä aamulla muistin ja siirsin jääkaappiin. Mietin vaan, että onko piirakka nyt pilalla vai uskaltaako sitä vielä syödä? Oli siis huoneenlämmössä 9 tuntia. Itse olen vielä raskaana ja tietysti mietityttää uskallanko tuota maistaakaan ja tarjota tänään tuleville vieraille vai nakkaanko koko piirakan roskiin ja teen uuden?

Söisin ehdottomasti. Meillä vanhemmat säilyttää tuollaista pari tai jopa kolmekin päivää lämpimässä eikä koskaan oo mennyt miksikään. Nam. Itse laitan kyllä jääkaappiin, mutta en ole pitänyt kiirettä vaan antanut jäähtyä ensin kunnolla. Onhan kaupassakin esim. rahkapiirakat aamusta iltaan siellä paistopisteen tiskissä ja niitä samoja myydään seuraavana päivänä ylipäiväisinä alennuksella? Missään vaiheessa ei laiteta kylmään.

Ja kyllä, olen suorittanut hygieniapassin.

Tuskin on mennyt pilalle. Söisin. Ainoastaan raskaus tekee asiasta vaikean, silloin olen itse tarkka syömisten suhteen. Ei siinä ole kuin kermaviili, joka on ns. pilalle menevää ja sekään ei noin nopeasti pilaannu. Kestää monta tuntia ennen kuin piirakka on edes voinut jäähtyä jääkaappiin laitettavaksi.

Eli tilanne 6 syömisen puolesta yksi vastaan :) kai minäkin sitten testimaistamisen jälkeen uskallan laittaa tarjolle, vaikka harmittaakin tuo unohdus. Raskaus on tainnu kadottaa mun aivokapasiteettia...

Yhteistyössä