Mansikoiden hinta on vähän pompsahtanut :D

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole pihaa. Vain pieni parveke.
Kyllä parvekkeellekin voi hankkia mansikoita, vaikka pari amppelimansikkaa joista saa yllättävän paljonkin satoa. Jos haluaa.

Itselleni mansikan hinta on jälleen se ja sama. Kun joka tapauksessa ostan ja suosin samalla lähipitäjän mansikkatilallista. Ehkä tänä kesänä tosiaan pääsisi jopa itse poimimaankin! Se toisi mukanaan nostalgisia lapsuusmuistoja.
 
Miksi ”Tosis” riemastui mansikoiden hinnasta?
Voi jestas.... koska tiedän, että mansikanviljely vaatii paljon työtä ja minua ärsyttää nämä valittajat, joiden mielestä ruoan pitäisi olla ilmaista tai maksaa jotain pari senttiä/l tai kg.... ihan niin kuin mansikat tuosta noin vaan tekemättä mitään ilmaantuu torille valmiina laatikoissaan! Ihan oikeasti kokeilkaa itse viljellä edes yhtä riviä mansikkapensaita, että saisi edes jonkinlaisen käsityksen mitä niiden eteen pitää tehdä. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: ammuli
vierailija
Voi jestas.... koska tiedän, että mansikanviljely vaatii paljon työtä ja minua ärsyttää nämä valittajat, joiden mielestä ruoan pitäisi olla ilmaista tai maksaa jotain pari senttiä/l tai kg.... ihan niin kuin mansikat tuosta noin vaan tekemättä mitään ilmaantuu torille valmiina laatikoissaan! Ihan oikeasti kokeilkaa itse viljellä edes yhtä riviä mansikkapensaita, että saisi edes jonkinlaisen käsityksen mitä niiden eteen pitää tehdä.
No tiedätkö paljon se viljelijä saa ja paljon on kauppiaan lisää?
 
  • Tykkää
Reactions: ammuli
Voi jestas.... koska tiedän, että mansikanviljely vaatii paljon työtä ja minua ärsyttää nämä valittajat, joiden mielestä ruoan pitäisi olla ilmaista tai maksaa jotain pari senttiä/l tai kg.... ihan niin kuin mansikat tuosta noin vaan tekemättä mitään ilmaantuu torille valmiina laatikoissaan! Ihan oikeasti kokeilkaa itse viljellä edes yhtä riviä mansikkapensaita, että saisi edes jonkinlaisen käsityksen mitä niiden eteen pitää tehdä.
Ohan se rankkaa, kun pitää ukrainalaisia lennättää tänne töihin, koska nykynuorista ei ole enää mihinkään...
 

Yhteistyössä