Manner-Espanja vauvan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Kohta reissuun
  • Ensimmäinen viesti
Kohta reissuun
Hei,

onko kenelläkään tietoa vauvojen ruuista, maidosta ja vaipoista manner-Espanjassa? Tiedetään, että vauvat syövät sielläkin jne, mutta olen kuullut, että ainakin Kanarian saarille kantsii omaa omia eväitä mukaan mahd. paljon, koska valikoima vähäistä ja kallista. Voisin kuvitella, että mantereella on toisin?! Turhaan ei viitsisi matkalaukkuja täyttää pilttipurkeilla ja vaipoilla.
 
Apteekeissa ja kaupoissa on yleensä hyvät valikoimat niin vaipoissa, ruoissa ja maidoissa.
Tosin apteekkien hinnat ovat kallimmat kuin kauppojen.
Itse ostin maidot aina apteekista, kun käytin Nutricia Almironia.mutta Nestleä sun muuta on kaupoissa.
Vaippoja ostan aina kaupasta. Nyt käytän Huggies nro 5 ja paketissa on n 70 vaippaa ja hinta on 15 euroo.
Purkkiruokia on tarjolla myös paljon Hipp on ollut meidän pojan suosikki.
Maitojen ja purkkiruokien hinnat ei tuu nyt mieleen, kun maitoa en enään osta ja purkkiruokia tulee ostetua vain hätätapauksia varten siis lähinnä jos ollaan autoilemassa.

dodot on kanssa yksi suosittu vaippamerkki ja hinta hiukan kalliimpi kuin huggies.

asun Kataloniassa ja hinnat hiukan vaihtelevat paikkakunnittain.
Itse en raahaisi ruokia sun muita kuin ihan vaan pariksi ekaksi päiväksi, niin on sitten aikaa ravailla kaupoissa ja apteekeissa katselemassa valikoimia
 
Ronja
Hei Footballers Wife (tulikohan tuo nyt oikein... =) ) Me oltas keväällä ehken menossa Fuengirolaan. Kertoisitko paikasta? Beibi on silloin melkein jo vuoden, kuinkahan tuon ikäisen kanssa matkustaminen noin yleensäkkin sujuu...?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 18:06 Ronja kirjoitti:
Hei Footballers Wife (tulikohan tuo nyt oikein... =) ) Me oltas keväällä ehken menossa Fuengirolaan. Kertoisitko paikasta? Beibi on silloin melkein jo vuoden, kuinkahan tuon ikäisen kanssa matkustaminen noin yleensäkkin sujuu...?
Heip! Me käydään fuengirolassa keväisin ja syksyisin. Mun vanhemmat asuvat siellä eli on meille mummolareissu. Tosin asutaan aina omillamme jossain vuokraamassamme asunnossa. Huoneistohotellia tai omaa huoneistoa suosittelen, on helppoa lapsen kanssa.

Ensinnäkin vuoden ikäinenhän nyt viihtyy missä vain ja aurinkorannikolla matkailu on helppoa, koska siellä asuu niin paljon brittejä, suomalaisia jne. eli kaupat on pullollaan kv tuotteita. Kesällä emme ole tuolla käyneet, koska silloin paikka on liian täynnä turisteja. Fuengirolasta löytyy kaikenlaista. Eläintarha, tivoli, vesipuisto (tosin voi olla vielä kiinni, riippuu mihin aikaan menette), condolahissillä pääsee vuorenhuipulle... Parhaat ostokset saatte tehtyä moottoritien sisämaan puolella sijaitsevassa jättimäisessä el corte inglesissä, jossa myös upea ruokakauppa hipercor. Miramar ostoskeskus on toinen suosikkipaikka ja vielä isompi ostari löytyy läheltä marbellaa la canada nimeltään. Noissa ostareissa on myös lapsille isot ulkoilmaleikkipuistot. Mercadonat hyviä ruokaostospaikkoja keskustassa. Coinin tiellä on hyvä ravintola (paljon espanjalaisia), jonka pihalla leikkipuisto, sorry en tähän hätään muista ravintolan nimeä. Ranta on pitkä ja rannalta löytyy useampia leikkipuistoja. Monen kaupan kulmalla on myös ns. euronlaitteita eli autoa, norsua tms joka liikkuu eurolla.

Hintataso vastaava kuin suomessa. Vaippoja löytyy. Kuten tiitiäisen äitikin sanoo, ottaisin alkua varten muutaman purkin ruokaa mukaan ja ostaisin loput paikan päältä. Purkkiruoka on vähän erilaista kuin suomessa eikä ruokakaupoissa niin hyvät valikoimat kuin täällä. Maitoa emme ole koskaa tainneet ostaa, lapset olleet rinnalla tai juoneet tavallista maitoa. Muuten jos tilaat ravintolassa maitoa, muista mainita, että kylmänä tai vähän lämmitettynä, se tulee muuten tulikuumana.

Mitä muuta haluaisit tietää...? =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 21:02 Kohta reissuun kirjoitti:
Kiitos Tiitiäisen äidille. Barcelonaan ollaan menossa, Kataloniaa taitaa olla. :)
TÄällä Kataloniassahan tuo Barcalona sijaitsee =)
Placa Catalunialta löydät el corte inglesin jossa hyvät vauvaruoat sun muut vaippa valikoimat.

Milloin olette tulossa?

Nyt sää on kylmä viime yönä laski -1.7 asteeseen ja nyt ollaan +5 asteessa ja kova pohjois tuuli, mutta aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta
 
Ronja
Millaista säätä siellä epsanjassa yleensä on tossa maaliskuun lopussa? :) Ja kuinka teillä on lennot sujunut pienten kanssa? Joissain koneissa kuulema joku babybasket? Onko se noitten mittojen suhteen kuinka tarkka? Esim jos vauva on 73cm ja painaa 12 kiloa niin saako sen koriin? ;)
 
Tuosta vauvakorista kannattaa kysellä suoraan lento yhtiöltä.

Tässä virallinen espanjan sää-sivu http://www.inm.es/ siellä klikkaat vaan prediccion al 7 dias ja sen jälkeen vaan lääniin minnepäin olette menossa.
Sää on yleensä maaliskuussa jo lämpenemään päin, mutta ei aina kuitenkaan ole tarpeeksi lämmintä että mereen uimaan pääsisi tai ainakaan itselleni ei tulisi mieleen vielä siihen aikaan bikineitä päälle vetästä. Ja välillä naurattaa, kun itse on toppatakissa ja vieressä seisoo turisti t-paidassa ja shortseissa, että kumpikohan se tässä nyt tyhmimmältä näyttäÄ :whistle:
MUlla on aina lennot sujuneet pojan kanssa hyvin ja useimmiten lennetään ihan vaan kahdestaan. Vauva ikäisenä aina nukahti kun kone nousi ilmaan ja kokoliki nukkuin koko matkan Hesasta Barcelonaan. Nyt poika 2v 9kk ja tykkää lentämisestä vieläkin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 20:25 Ronja kirjoitti:
Millaista säätä siellä epsanjassa yleensä on tossa maaliskuun lopussa? :) Ja kuinka teillä on lennot sujunut pienten kanssa? Joissain koneissa kuulema joku babybasket? Onko se noitten mittojen suhteen kuinka tarkka? Esim jos vauva on 73cm ja painaa 12 kiloa niin saako sen koriin? ;)
Muistaakseni babybasketiin on ikärajasuositus 8kk vai oliko se 8kg... Meillä ei sitä ole koskaan ollut eikä olla sitä koskaan pyydetty. Hyvin on pärjännyt ilmankin. Olemme tosin varanneet vauvallekin oman lentopaikan. Lentoyhtiölle tai matkanjärjestäjän kautta lentoyhtiölle tosiaan kopasta toive, takaamaan sitä ei teille kukaan pysty.

Lennot on sujuneet hyvin, mitä erilaisemmilla reiteillä ja koneilla. Omasta asenteesta kiinni paljolti, mutta myös siitä, että ruokahuolto pelaa ja unentarve täyttyy... =)

Me olemme olleet espanjassa keväisin äitienpäivän aikaan ja syksyisin isänpäivän aikaan. Lämpöä on meille sopivasti, pikkasen päälle +20. Tosin viime marraskuussakin nousi lämpötila varjossa +29. Emme nauti helteistä emmekä ota aurinkoa, joten keskikesän paahde olisi varmasti liikaa.

Juu, kuten tiitiäisen äiti tuossa totesi, turistit ja paikalliset erottaa selvästi. Paikallisilla saattaa olla vielä turkit päällä, mutta turistit kulkee shortseissa ja topeissa =) Itse olemme varovaisia pukeutumisessa. Vaikka aurinko lämmittää jo, tuuli saattaa olla vilpoinen.
 
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 15:33 Florence kirjoitti:
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
Hei, olimme calahondassa viime keväänä, vuokrasimme talon sieltä =) Kyllä te tarviitte auton siellä liikkumiseen. Calahonda on fuengirolan ja marbellan välimaastossa, melkolailla keskivaiheessa. Siellä on paljon vanhempaakin asutusta ja vuokratalomme sijaitsi juuri siellä vanhemmalla puolella.

Jos ja kun teillä sitten on se auto käytössä,niin käykää myös esteponan lähellä (eli ohi marbellan kohti gibraltaria) sellaisessa isossa eläintarhassa (fuengirolan keskustassa on kans yks kiva pieni), nimeltään Selwo. Linkki:

http://www.selwo.es/

Se on tosi iso alue, jossa näkee monenlaisia eläimiä ja sinne kannattaa varata koko päivä.

Pikku englanti on sit gibraltarilla, jos sen haluatte nähdä. Siellä on jotain villiapinoita, mutta itse olen jäänyt aina keskustaan shoppailemaan, kun mies on käynyt pojan kanssa katsomassa niitä. Sinne mennään jollain näköalahissillä vuoren huipulle.

Tosiaan tuossa aiemmin taisin jo mainita ostoskeskuksesta "la canada". Se on marbellan puolella, calahondasta pääsee sinne hyvin. Meillä on ollut tapana mennä sinne ja aloittaa ostoskierros yläkerran pienestä espanjalaisesta tapas-baarista. Siellä käy enimmäkseen espanjalaisia ja tapakset on tosi hyviä, vaikka ostoskeskusksesta puhutaankin. Siinä sit lasillinen punaviiniä seuraksi, niin on kiva lähteä sen jälkeen shoppailemaan. =)

Kysele vain muutakin, vastaan jos tiedän =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 15:33 Florence kirjoitti:
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
Olen ollut toukokuussa tuolla Holiday Clubin lomapaikassa.. se on Fuengirolan ja Marbellan puolivälissä ja matkaa on molempiin muistaakseni 10 km. Ravintolaa siellä pitää suomalaiset ja lista löytyy siis suomeksikin ettei tule ainakaan koti-ikävä.. itse en oikein tykännyt kun tykkäisin ettei lomalla edes kuule suomea.. :D
Me tehtiin loma loman sisällä ja yövyttiin matkalla Gibraltarille Esteponassa H10 hotellissa, se oli luksusta.. upeat puitteet ja palvelu. :)
Auto kannattaa vuokrata jos haluaa kierrellä, toisaalta Gibraltarin päässä on kauheat ruuhkat eli sen voisi hoitaa valmisretkenäkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:21 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 15:33 Florence kirjoitti:
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
Olen ollut toukokuussa tuolla Holiday Clubin lomapaikassa.. se on Fuengirolan ja Marbellan puolivälissä ja matkaa on molempiin muistaakseni 10 km. Ravintolaa siellä pitää suomalaiset ja lista löytyy siis suomeksikin ettei tule ainakaan koti-ikävä.. itse en oikein tykännyt kun tykkäisin ettei lomalla edes kuule suomea.. :D
Me tehtiin loma loman sisällä ja yövyttiin matkalla Gibraltarille Esteponassa H10 hotellissa, se oli luksusta.. upeat puitteet ja palvelu. :)
Auto kannattaa vuokrata jos haluaa kierrellä, toisaalta Gibraltarin päässä on kauheat ruuhkat eli sen voisi hoitaa valmisretkenäkin.
Kiitos :flower: Oliko sinulla lapsia mukana? Onko jotain kivaa muksuillekin? Onko teillä Suomessa jossain osake? Meillä on Katinkullassa ja nyt saatais edullisesti viikko Calahondassa. Onko tietoa, saako "heidän kauttaan" myös edullisia lentoja järjestettyä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:30 Florence kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:21 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 15:33 Florence kirjoitti:
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
Olen ollut toukokuussa tuolla Holiday Clubin lomapaikassa.. se on Fuengirolan ja Marbellan puolivälissä ja matkaa on molempiin muistaakseni 10 km. Ravintolaa siellä pitää suomalaiset ja lista löytyy siis suomeksikin ettei tule ainakaan koti-ikävä.. itse en oikein tykännyt kun tykkäisin ettei lomalla edes kuule suomea.. :D
Me tehtiin loma loman sisällä ja yövyttiin matkalla Gibraltarille Esteponassa H10 hotellissa, se oli luksusta.. upeat puitteet ja palvelu. :)
Auto kannattaa vuokrata jos haluaa kierrellä, toisaalta Gibraltarin päässä on kauheat ruuhkat eli sen voisi hoitaa valmisretkenäkin.
Kiitos :flower: Oliko sinulla lapsia mukana? Onko jotain kivaa muksuillekin? Onko teillä Suomessa jossain osake? Meillä on Katinkullassa ja nyt saatais edullisesti viikko Calahondassa. Onko tietoa, saako "heidän kauttaan" myös edullisia lentoja järjestettyä?

Me ollaan oltu neljanä vuonna peräkkäin pari viikkoa toukukuussa Holiday Clubin pointseilla Espanjassa ja taas on matka varattu.Me ei olla Holiday Clubin Calahondassa vaan Rci:n paikoissa.Samassa ketjussa joka vuosi ja ollaan ihan hullaannuttu paikkaan.Nämä paikat sijaitsee myös lähellä Calahondaa Mijas Costa nimisessä paikassa.

Me ei olla varatty lentoja Rci.n kautta vaan sieltä mistä on löydetty edullisimmin.Meitä on viisihenkinen perhe.Meille on sattunu tosi hyvät ilmat ja asteita esim.viine toukokuussa oli keskiarvollisesti n.25-30astetta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:30 Florence kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:21 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 15:33 Florence kirjoitti:
Kiva lueskella näitä, itse olisimme lähdössä helmi-maaliskuussa Holiday clubin lomailukeskukseen Calahondaan. Onko se, F-W, ihan kävelymatkan päässä Fuengirolasta ja Marbellasta vai miten??
Olen aina halunnut sinne seudulle, ystäväni asui siellä melkein 3 vuotta eikä silloin tullut mentyä.
Olen ollut toukokuussa tuolla Holiday Clubin lomapaikassa.. se on Fuengirolan ja Marbellan puolivälissä ja matkaa on molempiin muistaakseni 10 km. Ravintolaa siellä pitää suomalaiset ja lista löytyy siis suomeksikin ettei tule ainakaan koti-ikävä.. itse en oikein tykännyt kun tykkäisin ettei lomalla edes kuule suomea.. :D
Me tehtiin loma loman sisällä ja yövyttiin matkalla Gibraltarille Esteponassa H10 hotellissa, se oli luksusta.. upeat puitteet ja palvelu. :)
Auto kannattaa vuokrata jos haluaa kierrellä, toisaalta Gibraltarin päässä on kauheat ruuhkat eli sen voisi hoitaa valmisretkenäkin.
Kiitos :flower: Oliko sinulla lapsia mukana? Onko jotain kivaa muksuillekin? Onko teillä Suomessa jossain osake? Meillä on Katinkullassa ja nyt saatais edullisesti viikko Calahondassa. Onko tietoa, saako "heidän kauttaan" myös edullisia lentoja järjestettyä?
Meillä ei vielä tuolloin ollut jälkikasvua, mutta veljenpoikani oli mukana, tosin jo 11 vuotias. Kyllä siellä on paljon näkemistä / tekemistä lapsille, eläintarhoja ja huvipuistoa.. niissä Calahondan asunnoissa on muuten esitteet ja taksien numerot yms. tietoa. Ja hakusanalla Costa del Sol löytyy netistä paljon tietoa.
Saa heidän kauttakin lennot, mutta samaan hintaan saa Finnarilta suoraan, nytkin näkyy olevan sama hinta eli 298 ? per hlö. Meillä ei itsellämme ole osakkeita vaan kaverillamme.
Hauskaa lomaa!
 
Olen ihan innoissani täällä ja täynnä kysymyksiä. Mies oli tänään varannut tai siis illalla vielä varmistetaan reissun sinne Calahondaan! Ilmeisesti siihen Mijas Costa paikkaan, mistä joku tuossa mainitsikin. Ja Rci:n kautta. 23. maaliskuuta on lähtö ja koko perhe: lennot+asuminen +auto viikoksi 1300euroa. Jos oltais nähty vaivaa olisimme kai halvemmallakin saaneet lennot ??? mutta laiska joutuu maksamaan enemmän.

Kuopus on tuolloin 8,5 kk ja nyt ekana mietin, että missä hän "istuu" lentokoneessa?? Onko niissä joku oma turvaistuin vai siis pitääkö meidän ottaa oma kaukalo mukaan??

Mitäs rattaat? Sellaiset Cityrattaat? Tarvitsenko rattaita jos hommaan sellasen patapum-repun? Ei viittis turhaan raahata mukaan, jos ei tarvitse. Tällä hetkellä nukkuu päikkärit vain ulkona, joten, ei kai noita vaunuja mukaan oteta? Meidän rattaita kun ei saa muistaakseni vaakatasoon.. Nykyään nukkuu yhteensä 5 tuntia päivällä, just parhaimmat ajat päivästä. Ei viitsisi olla sidottuna sisätiloihin puoltapäivää. Eli sellaset rattaat mukaan joissa voi nukkua.

Löydän näköjään vastauksia omiin kysymyksiini tässä kirjoitellessa :)

Niistä purkkiruuista, ne kun ovat erilaisia, tai ainakin eri firman tekemiä, niin ei kai niissä ole erilainen bakteerikanta.. Että nopea muutos niihin laittaisin mahan sekaisin. No joo, eihän tässä mihinkään pöpölään olla menossa. Täytynee tissittämistä jatkaa vielä ettei tarvitse NANneja tai muita kuskata.

Ihme soperrusta, en mieti yhtään mitä kirjotan. On niiiin ihanaa lähteä. Ja ihanaa kun on mitä odottaa.

Katsoin, että Malagassa on tänään +20!
 


Kuopus on tuolloin 8,5 kk ja nyt ekana mietin, että missä hän "istuu" lentokoneessa?? Onko niissä joku oma turvaistuin vai siis pitääkö meidän ottaa oma kaukalo mukaan??

Tuon ikäinen yleensä on vanhempien sylissä koneessa ja vanhempien turvavöihin kytkettynä nousun ja laskun ajaksi. Varattua saa kopan, mutta niitä on yleensä vain pari. Itse olen kerran sellaisen saannut käyttöön, mutta eipä siitä ollut loppujen lopuksi paljoa hyötyä.
Ota turvakaukalo mukaan jos autolla liikutte, vai oletteko saaneet sen auton mukana?

Mitäs rattaat? Sellaiset Cityrattaat? Tarvitsenko rattaita jos hommaan sellasen patapum-repun? Ei viittis turhaan raahata mukaan, jos ei tarvitse. Tällä hetkellä nukkuu päikkärit vain ulkona, joten, ei kai noita vaunuja mukaan oteta? Meidän rattaita kun ei saa muistaakseni vaakatasoon.. Nykyään nukkuu yhteensä 5 tuntia päivällä, just parhaimmat ajat päivästä. Ei viitsisi olla sidottuna sisätiloihin puoltapäivää. Eli sellaset rattaat mukaan joissa voi nukkua.

Löydän näköjään vastauksia omiin kysymyksiini tässä kirjoitellessa :)

Niistä purkkiruuista, ne kun ovat erilaisia, tai ainakin eri firman tekemiä, niin ei kai niissä ole erilainen bakteerikanta.. Että nopea muutos niihin laittaisin mahan sekaisin. No joo, eihän tässä mihinkään pöpölään olla menossa. Täytynee tissittämistä jatkaa vielä ettei tarvitse NANneja tai muita kuskata.

apteekista saa nutricia maitovastikkeita, Nan:ia en ole nähnyt. Ja omasta mielestäni Hipp:in ruoat ovat parhaita, tai ainakin oma poikani niistä tykkää

:flower: Tervetuloa tänne Espanjaan :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 21:11 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Tuohon en taida osata oikein vastata, mutta omalla lapsellani on oma passi. Ja ainakin Viroon mennessä lapsilla täytyy olla omansa.
Mutta parhaiten sinulle vastaa, kun marssit poliisilaitokselle ja kysyt heiltä.
Kiitos taas, sen teen!
Olen aina halunnut Marbellaan ja nyt olen mielettömän ihania kuvia sieltä löytänyt netistä. Maltan tuskin odottaa. Vuokra-auto lastenistuimineen odottaa lentokentällä. Kone lähtee täältä klo06, joten saa mennä lapset ajoissa nukkuu, kun kentälle on lähdettävä neljältä yöllä.
Ja mikä ihaninta, mun vanhemmat taitaa lähteä mukaan. Päästäis isännän kanssa vaikka käymään kaksistaankin jossain lasillisella =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 09:42 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 16:25 Florence kirjoitti:
Kiitos Tiitiäisen äiti :flower:
Kehtaanko vielä kysyä vaikka sinulta noista passeista. Tuleeko molemmat lapset siis jotenkin meidän passeille vai omat? :ashamed:

Nykyaan on lapsilla oltava omat passit.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B54CA6980669216CC22571CE004D8DB0

Ihanaa matkaa teille! :flower: =)

Ps. Ottaisin noin pienelle lapselle oman turvakaukalon. Vuokraamoiden turvaistuimet saattaa olla tosi likaisia. Voit pakata sen matkarattaiden kanssa samaan pussiin. Lentokentältä saat pussin, jossa on kaksi teippiraitaa, toinen on tarkoitettu paluumatkaa varten. Repäise vain toinen käyttöön ja säästä pussi kohteessa. <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 10:32 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 09:42 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 16:25 Florence kirjoitti:
Kiitos Tiitiäisen äiti :flower:
Kehtaanko vielä kysyä vaikka sinulta noista passeista. Tuleeko molemmat lapset siis jotenkin meidän passeille vai omat? :ashamed:

Nykyaan on lapsilla oltava omat passit.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B54CA6980669216CC22571CE004D8DB0

Ihanaa matkaa teille! :flower: =)

Ps. Ottaisin noin pienelle lapselle oman turvakaukalon. Vuokraamoiden turvaistuimet saattaa olla tosi likaisia. Voit pakata sen matkarattaiden kanssa samaan pussiin. Lentokentältä saat pussin, jossa on kaksi teippiraitaa, toinen on tarkoitettu paluumatkaa varten. Repäise vain toinen käyttöön ja säästä pussi kohteessa.
Kiitos :flower: Ja kiitos myös passi-infosta!
Voinko ottaa oman kaukalon koneeseen, jossa poika voisi matkustaa? Siis niin, että se kaukalo tulee siihen penkille? Vai todellako sylissä pidetään koko matkan ajan? Tuo on nyt jo niin iso sälli ettei kyllä mahdu niihin joihinkin baby-juttuihin, mistä on mainittu tässäkin aloituksessa..
Paljonko meidän porukka "saa painaa" tuolla lennolla?
 

Yhteistyössä