Mannahiutaleissa ötököitä

  • Viestiketjun aloittaja Manna_
  • Ensimmäinen viesti
Manna_
Tein iljettävän löydön tänään. Olin keittelmässä muksuille iltapuuroa ja kaatamassa juuri mannahiutaleita kattilaan.. näin pussissa pientä liikettä ja katsottua lähempää huomasin pussissa olevan pari itikan näköistä hyönteistä, paitsi että olivat paljon pienempiä ja valkoisia, siellä ne "lenteli". Pussi lensi samantien mäkeen ja puuron keitto jäi sikseen. Pussissa ei ollut vielä läheskään eräpäivä..

Nyt mietinkin, että pussi on avattu noin viikko sitten ja siitä on tehty viikon aikana muutaman kerran puuroa. Onko noille muksuille voinu tulla jotain? jos sielä on jotain hyönteisen munia ollut..
 
"mä"
Ei ne vaarallisia ole, mutta ny tarkistamaan muut tavarat kaapeista ja kaikki roskiin, jos niissä on ötököitä!! Leviää tosi nopeesti kaikkiin kuivatuotteisiin :///
 
"mä"
Hmm, en ole varma, mut heittäisin pois! Ettei pääse leviin muualle kaappeihin. Kaikki jauhot, puurot yms. ainakin ne valloittaa.
Kannattaa varmuudeks katsastaa muutkin kaapit. Mulla oli keväällä aika ruljanssi, ku ötökät silti levis, vaikka yhessä myslipussissa oli vaan ekaks :/
 
"aloittaja"
ei perkeleen perkele..!!! suolassa meni joku pienen pieni. ja just on kaks pizzaa tehty mihin laitoin puol teelusikallista suolaa!! toinen just uunissa ja toinen venaa uuniin menoa..
 
"mä"
Mä heitin avaamattomatkin varmuudeks... en ees vilassu! Kuulemma leviivät ihan pahvin ja paperin läpi!
Googleta vaikka " tuholaiset ruokakaapissa" sieltä löytyy monia juttuja lisää asiasta.
 
älähän nyt
Vaarallisia ne ei ole, vaikka olisittekin vahingossa syöneet, joten suhteen voit rauhoittua. Mutta kaikki vaihtoon ja uudet kannellisiin rasioihin tai purkkeihin, niin eivät pääse niihin, jos joku yksilö vielä jossin luuraa,
 
älähän nyt
[QUOTE="aloittaja";24135135]heitänkö mä noi pizzatkin nyt sitten meneen[/QUOTE]

Syökää vaan pizzat. Eivät ole vaarallisia ja JOS niissä pizoissa nyt edes mitään on, niin kuolevat uunissa.
 
Khimaira
Koko kaappi mistä löytyi ötököitä pitää tyhjätä ja siivota perusteellisesti- ihan lattiasta kattoon saakka koska ne leviävät helkkarin nopsaan. Niitä ötököitä voi olla myös ei elintarvikkeita sisältävissä paketeissa ja astioissa, joten kaikkien tavaroiden läpikäyminen kannattaa.

jatkossa kannattaa pitää kaikki kuivatarvikkeet suljetuissa astioissa- mulla on ilmaisia irtsikkalaatikoita, joissa pidän jauhot, jne.

Ei se pizza pilalle mene parin ötökön takia, kyl mä söisin.
 
"heips"
Mun piti kerran keittää kaurapuuroa. Ihmettelin miksi siinä oli ihan mustavalkoista, siinähän vilisi ötököitä! Oikeesti niitä oli koko hiutalepussi täynnä ja ne levis lähes kaikkiin kuivatuotteisiin, eritysesti makeisiin. Suolaan eikä mausteisiin ei kuitenkaan. Myös avaamattomissa pakkauksissa oli niitä.

Päästiin niistä eroon vain tyhjentämällä KAIKKI kuivatuotteet kaapeista ja tuulettamalla koko kämppä 20 asteen pakkasessa (ötökät ei kestä kylmää). Ne ötökät tulee seinien välistä, eli pelkkä myrkytys ei auttanu.
 
meil oli riisihäröjä jauhoissa viime kesänä ja uudessa jauhopussissa viellä.mä lähetin palautetta myllyn parhaalle ja sain aikamoiset hyvitteet.ja selityksiä siitä että ei heillä pitäs olla mitään ötököitä.kannattaa siivota kaapit ja kaikki tuotteet pois kaapista ja ostaa uutta.
 
"minä"
[QUOTE="aloittaja";24135075]ei perkeleen perkele..!!! suolassa meni joku pienen pieni. ja just on kaks pizzaa tehty mihin laitoin puol teelusikallista suolaa!! toinen just uunissa ja toinen venaa uuniin menoa..[/QUOTE]

Suolassa?? Aikamoisia ötököitä jos suolassa viihtyvät. Mutta pizzan voit rauhassa syödä, esim. kahvissa ja suklaassa on aina mukana ötököitä :)
 

Yhteistyössä