[QUOTE="poikia3";23678521]Eiköhän tuo ole ihan päivän selvää, mistä tuommoinen maahanmuuttaja keskittymä Suvelassa Espoossa johtuu. Alueella on paljon vuokra-asuntoja ja se on ollut huonossa maineessa jo parikymmentä vuotta. Asukasrakenne on siis ollut jo ennen maahanmuuttajia huono. Kaikki jotka suinkin kykenevät haluavat muuttaa sieltä pois. Tästä johtuen myös omistusasuntojen hinnat ovat alueella Espoon halvimmat. Eli muutetaan omistusasuntoihin muualle, tai vuokra-asuntoihin muualle ja niitä vuokra-asuntoja on sitten tyhjillään eivätkä ne kelpaa valkoihoiselle väestölle.
Luulempa, että muuallekin näitä keskittymiä syntyy ihan samanlaisista syistä. Turha on nyt päivitellä, että näin on päässyt käymään, asiaan olisi pitänyt puuttua jo silloin 20 vuotta sitten.[/QUOTE]
Nyt täytyy kyllä olla hiukan eri mieltä. Mä asun suvelassa, enkä pois muuttais vaikka mikä olis. Täällä on loppujen lopuksi hyvä asua, ei mun tarvitse pelätä kun astun ovesta ulos.
Mä kannatan perussuomalaisia. Olen mamukriittinen, en kuitenkaan rasisti. Asutaan ihan mamujen keskuksen vieressä, eikä siitä loppujen lopuksi suurta häiriötä meille ole. Pihallamme leikkii monenlaista lasta, omat menee siinä joukossa mukavasti, eikä suurempia konflikteja ole tullut.
Suvela ei ole enää maineensa veroinen. Täällä on hyvä asua, meidän ainakin.
Mutta silti toivoisin että mamuja hajautettaisiin enemmän, jotta oppisivat elämään Suomessa suomalaisten tavalla, puhumaan kieltä jne. Olisihan se heillekin parempi, sopeutua ja elää kuin muutkin.