Mamulapsi ja suomalainen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myy"

Vieras
Suomalainen biologisessa perheessä asuva lapsi saa 100 euroa lapsilisää, joka menee suurimmalla osalla ruokaan ja asumiseen. elämiseen.

Mamulapsi kun tulee suomalaiseen vastaanottokeskukseen, saa ilmaisen ylöspidon, asumisen ja ruoan ja lisäksi valtio maksaa 300 euroa hänelle ylläpitorahaa kuten saavat myös mamuaikuiset.
suomalainen aikuinen saa 300-400 euroa toimeentulotukea asumisen päälle, mutta maksaa siitä ihan itse ruokansa ja muut menot, jotka mamu saa ilmaiseksi.

En ole rasisti, puolestani rajat voi aukaista, mutta tuo rahallinen puoli pitäisi hoitaa kuntoon, että tänne suomalaisia ei syrjittäisi noin pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22068914:
Nythän sitä muutetaan niin, että saavat jatkossa vain taskurahan 45-50 e/kk.

Siis ehdotus on vireillä, meneekö se läpi onkin toinen juttu. Ja koskee siis vain näitä alaikäisiä, aikuiset saavat edelleen sen verran, että sitä riittää lähetettäväksi kotiin asti.

Puhutkos nyt pakolaisista vai maahanmuuttajista? Tuskinpa jokaista maahanmuuttajaa vastaanottokeskuksen kautta käytetään, jopas olisi erikoinen käytäntö :) maahanmuuttajia ovat kaikki Suomeen ulkomailta muuttavat (ei-Suomen kansalaiset) eli vaikka sitten Ruotsista tai Australiasta Suomeen töihin tms. tulevat.

Moni pakolainen varmaan vaihtaisi kyllä osia, haluaisitko ihan oikeasti itse asua vastaanottokeskuksessa paettuasi kotimaastasi väkivaltaisuuksia?? Vaikka sieltä saa katon pään päälle ja ruoan, niin eipä se ihan nyt ihan herkkua ole jakaa kämppä kymmenien muiden samanlaisten perheiden kanssa ilman omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Säästelepä sitten itsellesi sieltä 300 eurosta per perheenjäsen niitä vuokrarahoja kun ei ole kielitaitoa, eikä siten tietoa tulevista työmahdollisuuksista. Kyllä taitaa monella suomalaisella työttömällä olla kuitenkin asiat paremmin..

Puhutkos nyt pakolaisista vai maahanmuuttajista? Tuskinpa jokaista maahanmuuttajaa vastaanottokeskuksen kautta käytetään, jopas olisi erikoinen käytäntö :) maahanmuuttajia ovat kaikki Suomeen ulkomailta muuttavat (ei-Suomen kansalaiset) eli vaikka sitten Ruotsista tai Australiasta Suomeen töihin tms. tulevat.

Moni pakolainen varmaan vaihtaisi kyllä osia, haluaisitko ihan oikeasti itse asua vastaanottokeskuksessa paettuasi kotimaastasi väkivaltaisuuksia?? Vaikka sieltä saa katon pään päälle ja ruoan, niin eipä se ihan nyt ihan herkkua ole jakaa kämppä kymmenien muiden samanlaisten perheiden kanssa ilman omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Säästelepä sitten itsellesi sieltä 300 eurosta per perheenjäsen niitä vuokrarahoja kun ei ole kielitaitoa, eikä siten tietoa tulevista työmahdollisuuksista. Kyllä taitaa monella suomalaisella työttömällä olla kuitenkin asiat paremmin..

Luin jostain, että viidesosa pakolaisina tulleista on hankkinut jo muutamassa vuodessa omistusasunnon.
Minusta maailmassa on niin paljon heikomimlla olevia ihmisiä, jotka ei esim. koskaan pääse suomeen. En ymmärrä miksi rahaa heitetään niille, jotka ovat päässeet suomeen, aivan saavikaupalla.

eikä sitä vuokrarahaa tarvitse säästää niistä, kyllä he saavat myöhemmin saman sosiaaliturvan kuin suomalainen, ellei paremman, huonekaluetuineen ja muineen.

kaikkea ei kannata uskoa, mitä lukee.. enpä usko, että nuo Suomeen tulijat ovat kaikki ihan itse tuloaan rahoittaneet, ovat saattaneet lainata jo turvaan päässeiltä tutuilta tai sukulaisilta päästäkseen itse pois. En myöskään aliarvioisi sitä, että omassa maassaan ovat nämä perheet ja ihmiset saattaneet olla hyvin toimeentulevia ja arvostetuissa ammateissa, onpahan se heillekin aikamoinen elintason pudotus tulla Suomeen kökkimään jonnekin vastaanottokeskukseen tai sosiaaliavun varaan. Vaan kun on pakko lähteä, niin on pakko lähteä.

En sano sitä, etteikö suomalaisessa sosiaaliapujärjestelmässä ole isoja aukkojakin, mutta eivät ne pakolaisilta vähentämällä parane tai muutu..

Enpä ole ikinä ajatellut, että valtion pitäisi maksaa kokonaisuudessaan minun lapseni elatus, sen jälkeen kun se on ensin kustantanut koulutukseni ja terveydenhuoltoni.

Mamu saa nauttia tukiaan aika kauan, että on syönyt yhteisestä kuormasta saman verran kuin kantasuomalainen keskimäärin.

Aijaa? Veikkaisin, että suurempi määrä niitä "mamuja" elää ihan omassa kotonaan vanhempiensa kanssa. Pakolainen = mamu, mutta mamu ei todellakaan ole useimmiten pakolainen. Saatanan dorkat.

[QUOTE="ihmettelevä";22069051]Enpä ole ikinä ajatellut, että valtion pitäisi maksaa kokonaisuudessaan minun lapseni elatus, sen jälkeen kun se on ensin kustantanut koulutukseni ja terveydenhuoltoni.

Mamu saa nauttia tukiaan aika kauan, että on syönyt yhteisestä kuormasta saman verran kuin kantasuomalainen keskimäärin.[/QUOTE]

Tämä on mainio perustelu :D

Meidän kannattaa siis jatkossa elättää vain muualta muuttaneita, koska he eivät ole kuluttaneet sosiaaliturvaa täällä syntymästään asti. Unohdetaan, että suurimmasta osasta pakolaisia ei tule nettomaksajia _koskaan_

[QUOTE="vieras";22069116]Tämä on mainio perustelu :D

Meidän kannattaa siis jatkossa elättää vain muualta muuttaneita, koska he eivät ole kuluttaneet sosiaaliturvaa täällä syntymästään asti. Unohdetaan, että suurimmasta osasta pakolaisia ei tule nettomaksajia _koskaan_[/QUOTE]

Todennäköisempää se on maahanmuuttajan kohdalla kuin Perussuomalaisia äänestävän pitkäaikaistyöttömän...

[QUOTE="vieras";22069176]Miks suurin osa pakolaisista on nuoria miehiä? Jos suomeen tulisi sota niin naiset ja lapset täältä evakkoon lähtis eikä miehet![/QUOTE]

Suomessa ei olla käyty viime aikoina kovin paljon sisällissotia. Täällä sodankäyntiin ei liity kovinkaan yleisesti alaikäisten poikien ryöstäminen lapsisotilaiksi tai vaihtoehtoisesti heidän käsiensä amputointi.

Kyllä se olisi riittävä, että kustannetaan asuminen, ruoka ja vaatetus sekä annetaan käyttörahaa max. 50e/kk. Omista huolehtiminen etusijalle! Ruokin minäkin ensisijaisesti omat lapseni ja jos ylimääräistä jää, tarjoan naapurin mukuloillekin. Kuinka moni pakolaisten puolustajista tekee toisinpäin eli ensin ruokkiii naapurin mukulat ja jos jotain jää, niin sitten vasta omansa?

[QUOTE="mä";22069366]Ruokin minäkin ensisijaisesti omat lapseni ja jos ylimääräistä jää, tarjoan naapurin mukuloillekin. Kuinka moni pakolaisten puolustajista tekee toisinpäin eli ensin ruokkiii naapurin mukulat ja jos jotain jää, niin sitten vasta omansa?[/QUOTE]

Minun omiani ovat minun perheenjäseneni, ystäväni ja sukulaiseni. Heistä pidän huolen itse.

Tuntematon punaniskarasisti sosiaalipummi ei kuulu minun "omiini" yhtään sen enempää kuin pakolainenkaan. Joten miksi minun pitäisi olla niin kovin tarkka siitä, kummalle verorahani menevät.

[QUOTE="ihmettelevä";22069404]Minun omiani ovat minun perheenjäseneni, ystäväni ja sukulaiseni. Heistä pidän huolen itse.

Tuntematon punaniskarasisti sosiaalipummi ei kuulu minun "omiini" yhtään sen enempää kuin pakolainenkaan. Joten miksi minun pitäisi olla niin kovin tarkka siitä, kummalle verorahani menevät.[/QUOTE]

:flower:

[QUOTE="ihmettelevä";22069404]Minun omiani ovat minun perheenjäseneni, ystäväni ja sukulaiseni. Heistä pidän huolen itse.

Tuntematon punaniskarasisti sosiaalipummi ei kuulu minun "omiini" yhtään sen enempää kuin pakolainenkaan. Joten miksi minun pitäisi olla niin kovin tarkka siitä, kummalle verorahani menevät.[/QUOTE]

Sinua ei siis kiinnosta vaikka sinun lapsesi joutuisikin päiväkotiin, jossa lapsia miljoona ja hoitajia kaksi? Tai jos lapsesi kouluopetus kärsii, kun varat eivät riitä riittävän opetuksen takaamiseksi? Tai kun mummosi/äitisi joutuu laitokseen, jossa hoitajia on aivan liian vähän? Tai jos lapsesi/ystäväsi sairastuukin psyykkisesti, ei sinulle ole väliä, onko valtiolla varaa tarjota hoitoa sairastuneelle?

Kun eihän sinulle ole väliksi, mihin verorahasi joutuvat... Olet todella itsekäs ja kapeakatseinen ihminen.

Minulle on tällä kuitenkin merkitystä. Niin paljon tässäkin maassa on pieniä lapsia, jotka odottavat hoitoonpääsyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22068914:
Nythän sitä muutetaan niin, että saavat jatkossa vain taskurahan 45-50 e/kk.

Paskat. Jos jotain muutoksia tulee niin korkeintaan myöntävät samat rahat jollain toisella nimellä, koska kaikki muu olisi rasismia.

[QUOTE="ihmettelevä";22069051]Enpä ole ikinä ajatellut, että valtion pitäisi maksaa kokonaisuudessaan minun lapseni elatus, sen jälkeen kun se on ensin kustantanut koulutukseni ja terveydenhuoltoni.

Mamu saa nauttia tukiaan aika kauan, että on syönyt yhteisestä kuormasta saman verran kuin kantasuomalainen keskimäärin.[/QUOTE]

Tuolla perusteella meidän pitäisi lopettaa suomalaisten lapsiperheiden tukeminen, koska mamut tulevat yhteiskunnalle edullisemmiksi=)

Tietty on totta että samat tuet jokaiselle on reilu peli, mutta jokainen meistä voisi myös hetkeksi laittaa itsensä toisen ihmisen asemaan ennen kun niin kiivaasti arvostelee.esim. meidän lähikerrostalossa asuu Sudanista muuttanut äiti yksin kolmen lapsen kans.ei tod. kateeksi käy, yksin toisel puolella maailmaa kolmen muksun kans ja ennakkoluulot ja pakolaisviha niskassa.eikä tulot taida yhtään isommat kun esim.mulla, joka olen kotiäiti.

[QUOTE="ihmettelevä";22069051]

Ajatteletko samalla tavalla omasta palkkapussistasi? Aika kauan naapuri saa nauttia sun tilistäsi, jotta on saanut yhtä paljon kuin sinäkin siitä teidän YHTEISESTÄ tilistänne...

Aika paljon saa se mamu maksella ensin niitä veroja, jotta on saanut kasaan oman osansa siitä yhteisestä kuormasta...

[QUOTE="mä";22069512]Sinua ei siis kiinnosta vaikka sinun lapsesi joutuisikin päiväkotiin, jossa lapsia miljoona ja hoitajia kaksi? Tai jos lapsesi kouluopetus kärsii, kun varat eivät riitä riittävän opetuksen takaamiseksi? Tai kun mummosi/äitisi joutuu laitokseen, jossa hoitajia on aivan liian vähän? Tai jos lapsesi/ystäväsi sairastuukin psyykkisesti, ei sinulle ole väliä, onko valtiolla varaa tarjota hoitoa sairastuneelle?

Kun eihän sinulle ole väliksi, mihin verorahasi joutuvat... Olet todella itsekäs ja kapeakatseinen ihminen.

Minulle on tällä kuitenkin merkitystä. Niin paljon tässäkin maassa on pieniä lapsia, jotka odottavat hoitoonpääsyä...[/QUOTE]

Rahat ei riitä kouluihin, mutta mamuilla on piikki auki.
Espoo aikoo leikata koulujen opetuksesta - HS.fi - Kaupunki

[QUOTE="mä";22069512]Sinua ei siis kiinnosta vaikka sinun lapsesi joutuisikin päiväkotiin, jossa lapsia miljoona ja hoitajia kaksi? Tai jos lapsesi kouluopetus kärsii, kun varat eivät riitä riittävän opetuksen takaamiseksi? Tai kun mummosi/äitisi joutuu laitokseen, jossa hoitajia on aivan liian vähän? Tai jos lapsesi/ystäväsi sairastuukin psyykkisesti, ei sinulle ole väliä, onko valtiolla varaa tarjota hoitoa sairastuneelle?

Minulle on tällä kuitenkin merkitystä. Niin paljon tässäkin maassa on pieniä lapsia, jotka odottavat hoitoonpääsyä...[/QUOTE]

Espoon virkamiehet esittävät 3,8 miljoonan euron säästöjä suomenkieliseen perusopetukseen.

Mikäli säästöt päätetään toteuttaa, ensi lukuvuonna kouluissa on vähemmän opettajia ja iltapäiväkerhoja, luokkakoot kasvavat ja pienryhmäopetusta on tarjolla yhä harvemmin.

Opettajien määrää aiotaan vähentää noin kolmellakymmenellä. Vakituisia opettajia ei irtisanota tai lomauteta, vaan määräaikaisten tuntiopettajien määrää karsitaan.

Vapaaehtoinen iltapäiväkerhojen tukeminen lopetetaan. Kerhojen määrä vähenisi rajusti.

Opettajien ruokailustakin on otettu. Aiemmin kaikki opettajat saivat syödä kouluruokaa verotusarvolla eli runsaalla kolmella eurolla. Nyt edun saavat vain oppilasruokailua valvovat opettajat.

Opetuslautakunnan puheenjohtaja Marika Niemi (kok) ei hyväksy virkamiesten ideoita. Opetuksen laadusta ei tingitä, hän toistaa useasti.

Niemi uskoo, että säästöjä saadaan tehostamalla koulutilojen käyttöä entisestään.

"Jos päiväkoti on kalliissa pienissä tiloissa ja vastaavasti kouluissa on tilaa, päiväkodin siirto on järkevää."

Yhteistyössä