Mammuttihirren toimitusjohtaja karautti hienolla Audilla 700 km:n matkan pihaamme kahden miehensä kanssa ja valitti koko ajan ajomatkaa. Itepähän päätti tulla, ei minun vika. Ei myöntänyt mitään, ei auttanut lämpökuvausraportit eikä tavarantarkastajan katselmukset ja lausunnot. Selviä rakennusvirheitä, mutta aina vika oli jonkun muun urakoitsijan työvaiheessa, mutta heidän kohdalla työ oli kuulemma esimerkillistä vaikkei ollut.
Jätin viimeisen asennuserän maksamatta, koska asennus oli kesken ja korjattavaa ja virheitä riitti, vaikkei tietty myönnetä mitään, niinkuin toimintamalliin kuuluu.
Laittoivat vuorotellen sanoja suuhuni. Tosi reilua.
Nyt yritti pelotella, että maksamaton erä korkoineeen menee perintään heti, jos en allekirjoita asiakasvastaavan siinä pihalla pikaisesti kyhäilemää "sopimusta", jota minun ei annettu edes rauhassa lukea. Enkä olisi voinut allekirjoittaa ilman miestäni, koska niin sovittiin,
Sitä ennen vaati että hänen täytyy saada keskustella minun mieheni kanssa niin etten minä saa olla mukana ja samaa meinasi mukana olleen vastaavan mestarini kanssa, että keskustelee niin, etten minä saa olla mukana!!!
Sanoin ettei noin voi toimia, pyysin tulemaan uudestaan silloin kun toimitusjohtaja itse ehdotti( just siksi että mieskin olisi paikalla. ) Sanoin ettei heidän kanssa voi keskustella ilman todistajia ja koska vastaava mestari oli lähdössä minä sanoin että palaveri loppuu tähän, koska heihin ei voi luottaa ja menin sisälle.
Tarinaa riittäisi tästä käynnistä ja koko rakennusprosessista mutta kerron myöhemmin, mihin liemeen tämä nyt johtaa. Haastavat meidät varmasti käräjille.