Mammutti-elokuva on aivan älyttömän hyvä, onko kukaan nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
Katsoin eilen Lukas Moodyssonin Mammutti-elokuvan ja se on todella hyvä. Onko kukaan muu katsonut sitä ja jos on, niin mitä piditte? Oletteko nähneet muut Moodyssonin leffat?

Kyllä pisti taas miettimään ihmisten eriarvoisuutta eri maissa, samoin kuin Lilja 4 ever tai vaikkapa Slummien miljonääri.

no mä en henk koht tykännyt siitä siksi että siinä ei ollut mitään ratkaisua. Leffan lopussa vanhemmat miettivät että pitää hankkia uusi hoitaja lapselle. Olisin toivonut heidän tajunneen että pitää viettää enemmän aikaa lapsen kanssa, äidin ainakin joka siitä kärsi, olisi mennyt osa-aikatöihin tms koska rahasta ei ollut puutetta.

Kamalaa oli myös se, että elokuva tavallaan antoi ymmärtää että on oikein pettää ja pitää se salassa. Se oli isälle joku sellainen kriisi, mutta ei silti ollut mielestäni oikein että hän ei kotiin tultuaan (tai ennnen) kertonut asiasta vaimolle. EN voisi itse hyväkysä sellaista.

Myöskin järkytti että elokuva on K11. Siinä on kuitenkin tosi graafinen seksikohtaus, jota en missään nimessä näyttäisi 11 vuotiaalle!!!

Paha olo jäi koko leffasta. Siihen asti tykkäsin kun sen isän suhde thaimaalaiseen huoraan alkoi, sen jälkeen leffasta meni maku. Filippiini osiot oli hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myöskin järkytti että elokuva on K11. Siinä on kuitenkin tosi graafinen seksikohtaus, jota en missään nimessä näyttäisi 11 vuotiaalle!!!
Meniköhän minulta joku kohta ohi, kun en huomannut mitään graafista seksikohtausta? Vai oliko vuokraamon leffa jotenkin sensuroitu?

Ei tuo todellakaan ole mikään lasten elokuva.

Elokuva kiinnosti koska haluan nähdä Moodyssonin elokuvat ja naispääosanesittäjä myös kiinnostaa.
Tosi ärsyttävää, että vaimo ei saanut tietää miehen suhteesta prostituoidun kanssa vaan elämä jatkui sitten "happily ever after" mutta valheessa.
Kannattaa kyllä katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
Elokuva kiinnosti koska haluan nähdä Moodyssonin elokuvat ja naispääosanesittäjä myös kiinnostaa.
Tosi ärsyttävää, että vaimo ei saanut tietää miehen suhteesta prostituoidun kanssa vaan elämä jatkui sitten "happily ever after" mutta valheessa.
Kannattaa kyllä katsoa.

Minä taas en tulkinnut sitä niin, että pettäminen olisi ikuisiksi ajoiksi unohdettu. Eihän siinä näytetty heidän elämäänsä kuin sen isän kotiin tulemisen verran.

Sitä jäin miettimään, että entä jos se isä sai HIVin, kun eivät varmaan suojautuneet mitenkään. Mutta onko se sitten juonen kannalta olennainen asia.

Olen nänyt leffan elokuvissa. Pidin siitä todella paljon ja pystyin samaistumaan. Filmissä oli hyvää ironiaa mammonaan turtuneisiin ihmisiin jotka ovat ihan pilalla elämästä, kun sen aidoimmillaan vahingossa kohtaavat ja sinne pakenevat. Moodyssonin filmit ovat aina monimerkityksellisiä ja taidokkaita!

Olen nänyt leffan elokuvissa. Pidin siitä todella paljon ja pystyin samaistumaan. Filmissä oli hyvää ironiaa mammonaan turtuneisiin ihmisiin jotka ovat ihan pilalla elämästä, kun sen aidoimmillaan vahingossa kohtaavat ja sinne pakenevat. Moodyssonin filmit ovat aina monimerkityksellisiä ja taidokkaita!

Yhteistyössä