Mammatee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
älä herätä itsellesi sitten turhia ylimääräisiä odotuksia, mulla tuo litku ei toiminut

Esikoisesta mulla auttoi hieman, mutta aloin juomaan sitä vasta vauvan syntymän jälkeen. Nyt on toinen lapsi tulossa ja mietin, että missä vaiheessa sitä kannattaisi sitten alkaa juomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älä herätä itsellesi sitten turhia ylimääräisiä odotuksia, mulla tuo litku ei toiminut

mitä sen pitäs tehdä? muuta kuin tuottaa hyvää oloa?

Lisätä maidontuloa.

mikä tahansa kuuma juoma auttaa saman verran

Ja tämän tiedät mistä??

mitä sen pitäs tehdä? muuta kuin tuottaa hyvää oloa?

Lisätä maidontuloa.

mikä tahansa kuuma juoma auttaa saman verran

Ja tämän tiedät mistä??

Mä kun siis vähän ihmettelen, että et alunperin edes tiennyt, mitä varten mammateetä juodaan ja nyt kuitenkin sanot, ettei se auta mitään.

no siis se oli vähän sellainen toteamus. Mutta oikeesti, kyllähän kaikenmaailman imetysoppaatkin käskee juomaan kahvia, teetä, kaakaota tai muuta kuumaa. Ja oikeesti monilla on niin että kun vauva ei ole lähellä, kannattaa välttää lämpimiä juomia ettei ala maito valua.

Mä luulin otsikosta, että tuo mammatee on sitä minkä pitäs olla ihmelääke rintalapsen koliikkiin ja ilmavaivoihin, mut en oikein usko että sillä niin hirveesti on merkitystä, mitä juo kunhan juo tarpeeksi

Mä en oo kyllä huomannut, että imetysoppaat tuollaista sanoisivat.

Ja on ihan ns. tutkittu juttu, että tietyt rohdot voivat auttaa maidon tuloon. Mä en vaan tajua, että jos sulla ei oikeasti ole asiasta tietoa, niin miksi tätä asiaa kommentoimaan?

no anteeksi hirveästi. sanotaan vaikka näin, että kaveripiirissä mammatee on ollut vain teetä, sitä on juonut niin lapset kuin miehetkin, eikä kellekään mitään jännää ole sattunut. eli onhan se tietty terveellistä, ja varmaan siinä on maitotalouteen vaikuttavia aineksia, etenkin lämpimänä, mutta ei se mitään ihmeainetta ole

Edelleen, jos et tiedä mitä on mammatee, niin miten voit sanoa, että sitä on sun kaveripiirissä tyyliin kaikki juoneet?

Minä olen alkanut juoda noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Synnytykset ovat olleet suit sait sukkelia ja maitoa on riittänyt aina luovutettavaksi asti. Johtuiko sitten mammateestä ainesosista vai hyvistä geeneistä, mene ja tiedä. Kantakirjalehmälle en tiedä olevani sukua! =)

Alkuperäinen kirjoittaja tee:
Minä olen alkanut juoda noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Synnytykset ovat olleet suit sait sukkelia ja maitoa on riittänyt aina luovutettavaksi asti. Johtuiko sitten mammateestä ainesosista vai hyvistä geeneistä, mene ja tiedä. Kantakirjalehmälle en tiedä olevani sukua! =)

Mä just siis mietin, että vaikuttaako se mahdollisesti myös synnytykseen ja sen kulkuun ja siihen, että jos sitä juo jo ennen vauvan syntymää, maitokin voisi nousta nopeammin?

Yhteistyössä