Mammat. Oletteko tutustunut pim pam puotiin?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kauniita, mutta järkyttävän hintaisia vaatteita.
ostajia tuntuu olevan.
Myyjä vaikuttaa kirjoituksissaan ja toimitusehdoissaan yms. kovin kiireiseltä ja tärkeältä.
Nyt oli vatsataudin kourissa ommellut omalle lapselleen, jos tauti jatkuu, toimituksetkin taas myöhästyy.
Ihme kuva tule hänestä.
Luulee kovasti itsestään. Olenko väärässä?
 
jjp
Olet väärässä, olen pidempään hänen blogiaan seurannut enkä ole laisinkaan saanut hänestä huonoa kuvaa. Sitäpaitsi käsityö maksaa, eivät nämä ole verrattavissa mihinkään H&M:n 'rytkyihin'.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jjp:
Olet väärässä, olen pidempään hänen blogiaan seurannut enkä ole laisinkaan saanut hänestä huonoa kuvaa. Sitäpaitsi käsityö maksaa, eivät nämä ole verrattavissa mihinkään H&M:n 'rytkyihin'.
Lähinnä nuo toimitusehdot ym. pistää kovasti silmään. ym. Mennään niinkuin myyjän ehdoilla eli myyjä on aina oikeassa? Niinkö se meni?
Vaatteet on kauniita. Sanoinkin sen jo,
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jjp:
Olet väärässä, olen pidempään hänen blogiaan seurannut enkä ole laisinkaan saanut hänestä huonoa kuvaa. Sitäpaitsi käsityö maksaa, eivät nämä ole verrattavissa mihinkään H&M:n 'rytkyihin'.
Lähinnä nuo toimitusehdot ym. pistää kovasti silmään. ym. Mennään niinkuin myyjän ehdoilla eli myyjä on aina oikeassa? Niinkö se meni?
Vaatteet on kauniita. Sanoinkin sen jo,
No tietysti myyjän ehdoilla, kun kyse on kaupasta jossa myyjä ompelee vasta kun tilaus on saapunut. Ja kun tuolta tilaa, niin ikäänkuin hyväksyy sen, että aikaa saattaa mennä vähä kauemmin varsinkin kun myyjä ilmoittaa tilauksia olevan sata jonossa.

Ja ei vaikuta ylimieliseltä. Ainakaan mun mielestä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jjp:
Olet väärässä, olen pidempään hänen blogiaan seurannut enkä ole laisinkaan saanut hänestä huonoa kuvaa. Sitäpaitsi käsityö maksaa, eivät nämä ole verrattavissa mihinkään H&M:n 'rytkyihin'.
Lähinnä nuo toimitusehdot ym. pistää kovasti silmään. ym. Mennään niinkuin myyjän ehdoilla eli myyjä on aina oikeassa? Niinkö se meni?
Vaatteet on kauniita. Sanoinkin sen jo,
No tietysti myyjän ehdoilla, kun kyse on kaupasta jossa myyjä ompelee vasta kun tilaus on saapunut. Ja kun tuolta tilaa, niin ikäänkuin hyväksyy sen, että aikaa saattaa mennä vähä kauemmin varsinkin kun myyjä ilmoittaa tilauksia olevan sata jonossa.

Ja ei vaikuta ylimieliseltä. Ainakaan mun mielestä.
Juu, jokaisella oikeus mielipiteeseen. Minä vaan en hyväksy,että maksat heti ja saat vaatteen 2 kuukauden kuluttua. Eräpäivä esim. 2 viikkoa ennen toimitusta olisi kohtuullista.
Mutta tämähän onkin vain minun mielipide
 
kävin kurkkaamassa, enkä huomannut mitään ylimielisyyttä.. se kyllä ihmetytti, että ompelee omalla lapselleen, vaikka tilaukset roikkuu taudin takia jonossa. tosin en tiedä, minkälaisella toimitusajalla tuotteet on luvattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jjp:
Olet väärässä, olen pidempään hänen blogiaan seurannut enkä ole laisinkaan saanut hänestä huonoa kuvaa. Sitäpaitsi käsityö maksaa, eivät nämä ole verrattavissa mihinkään H&M:n 'rytkyihin'.
Lähinnä nuo toimitusehdot ym. pistää kovasti silmään. ym. Mennään niinkuin myyjän ehdoilla eli myyjä on aina oikeassa? Niinkö se meni?
Vaatteet on kauniita. Sanoinkin sen jo,
No tietysti myyjän ehdoilla, kun kyse on kaupasta jossa myyjä ompelee vasta kun tilaus on saapunut. Ja kun tuolta tilaa, niin ikäänkuin hyväksyy sen, että aikaa saattaa mennä vähä kauemmin varsinkin kun myyjä ilmoittaa tilauksia olevan sata jonossa.

Ja ei vaikuta ylimieliseltä. Ainakaan mun mielestä.
Juu, jokaisella oikeus mielipiteeseen. Minä vaan en hyväksy,että maksat heti ja saat vaatteen 2 kuukauden kuluttua. Eräpäivä esim. 2 viikkoa ennen toimitusta olisi kohtuullista.
Mutta tämähän onkin vain minun mielipide
Niin no luultavasti tuolla on ilmoitettu jossain, että aikaa saattaa mennä kauan? Mikä on mainittu toimitusajaksi?
Ja kun on ilmoitettu, silloin todella moni ihminen tuon hyväksyy, koska tilauksia tulee.
 
Hänellä taitaa olla aikas paljon tilauksia. Sehän on ymmärrettävää ja henkilökohtaiset syyt myös. Hänellä kun ei ole ulkopuolista ompelijaa vaan hän itse tekee ne. On hyvä, että ilmoittaa myöhästymisistä.
 
hillevihoo
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Hänellä taitaa olla aikas paljon tilauksia. Sehän on ymmärrettävää ja henkilökohtaiset syyt myös. Hänellä kun ei ole ulkopuolista ompelijaa vaan hän itse tekee ne. On hyvä, että ilmoittaa myöhästymisistä.
Eihän ne ole edes mitään myöhästymisiä. Myyjä reilusti ilmoittaa mitkä ovat toimitusajat ja se tilaa, jolle se sopii. Täällä on kyllä outoa porukkaa kirjoittelemassa. Eihän ketään ole pakotettu häneltä käsityönä tekemiään vaatteita tilamaan, ostakaa henkkamaukasta. Minä ostan Pim Pam -puodista, koska arvostan käsityötä ja pidän yksilöllisistä lastenvaatteista.
 
Mari
Mä ymmärrän täysin, että toimitusaika on noin pitkä ja myyjä haluaa maksun etukäteen.
Näin jonkin verran ommelleena tiedän, että jo pelkästään kaavojen piirtäminen ja kankaiden leikkaaminen vie tuhottomasti aikaa. Pim Pam -tuotteissa on kauniit applikoinnit, jotka eivät synny ihan käden käänteessä... Ei ne kuvat tule mistään valmiina vaan ne piirretään, leikataan ja ommellaan ihan itse.

Mitäs jos myyjä saisi 20 tilausta, joita alkaisi tekemään heti.
20 tuotetta olisi valmiina ja niistä olisi maksettuna vain esim. 10 ja loppujen 10 tuotteen tilaajasta ei enää kuuluisi mitään. Mihin hän kaikki ne jo tehdyt tuotteet laittaa?
Nyt joku sanoo, että seuraaville tilaajille, mutta mistä sitä voi tietää että juuri se tuote ja siinä tietyssä koossa menee kaupaksi?

Joku puhui myös siitä kuinka kalliita nämä on.
Tiedätkö millaisen työn myyjä tekee ennen kuin esim. ne housut ovat siinä valmiina lähtemään ostajalle?

Hän ostaa kankaat -> matkakulut
Tai tilaa ne netistä -> postikulut
Kankaat ovat kalliita n. 10-25?/m -> kuinka paljon menee kangasta per tuote + langat + resorit + applikointien kankaat
Kaavojen piirtäminen
Kankaiden leikkaaminen
Applikoinnit
Ompelut
Pakkaaminen ja ostajalle lähettäminen
Ja kaiken tämän tekee YKSI ihminen omin käsin!
Ei niitä kankaita joku kone valmiiksi leikkaa ja monta tätiäi stu omepelukoneiden takana niitä kursimassa kokoon...

Ei ne tuotteet synny ihan sormia napsauttamalla.
Jos haluat halppista käy H&Mllä tai kirppiksillä, kyllä laadukas kotimainen käsityö saakin maksaa.

Jos tämän ketjun aloittajan tarkoituksena on ollut provota ja saada aikaan pahamieli olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä kuinka aikuiset ihmiset käyttäytyvät.

Toivon kaikkea hyvää Pim Pam -puodille!
 
Suntti
Minä olen ostanut Pim Pam tuotteita ja aion jatkossakin ostaa! Vaatteet ovat kauniita ja taidokkaasti käsityönä tehtyjä. Itse käsityöihmisenä arvostan suuresti alusta loppuun saakka itse tehtyjä tuotteita! En voi kuin ihailla Pim Pam tuotteisiin tehtyjä aplikaatioita, niin huolella ja kauniisti tehtyjä! Myös vaatteiden laatu on erinomainen, paljon olen pessyt eivätkä ole menneet miksikään. Siksipä minusta Pim Pam vaatteiden hinnat ovat kohdillaan. Ne menkööt H&M:lle jotka haluaa edullista ja massatuotantona tuotettua vaatetta. Minunpa lapsilla on IHANIA Pim Pamin vaatteita, joita ei ihan heti muiden lapsien päällä näy ;)

Toimitusaika ei ole minusta lainkaan ongelma, se ostaa kuka Pim Pam tuotteita haluaa ja jaksaa odottaa. Tilasin muuten juuri Ottobre lehden (3/2009) ja sielläpä luki, että toimitusaika kolme viikkoa vaikka on valmis lehti jota ei kenenkään tarvitse ruveta alusta loppuun saakka tekemään. Tämä vain vertaukseksi.

 
fgf
En itse ompele, mutta tajuan jo muutamasta yritelmästäni, että ompeleminen vie aikaa. jos aikoo saada kunnollisen tuloksen aikaa menee vielä enemmän.Aloittaja lienee tottunut nettikauppojen nopsaan tahtiin ja unohtaa, että nyt ne vaatteet tehdään siellä eikä vain pakata postiin. :D
 
dmd
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Jos tämän ketjun aloittajan tarkoituksena on ollut provota ja saada aikaan pahamieli olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä kuinka aikuiset ihmiset käyttäytyvät.
Totta. Tuo aloitus oli niin läpinäkyvän kettuileva, että ihmettelen mitä oikein yritti saada aikaiseksi... no sai ainakin tämä puoti ilmaista mainosta, meni meinaan minulla heti suosikkeihin. ;)

Itsekin pienyrittäjänä en voi ymmärtää tuollaista myrkynkeittämistä, mustamaalaamista, tai miksikä tuota aloitusta nyt sanoisi. Mollataan täysin perusteetta eli tosi läpinäkyvästi jotain keksittyjä ominaisuuksia joita ollaan lukevinaan jostain rivien välistä... voi hyvää päivää.

Ja toimitusehdot voi määritellä ihan kuten itse haluaa. Se on kauppasopimus, jota myyjä tarjoaa asiakkaalle. Jos asiakas hyväksyy sopimuksen, hän tekee tilauksen.
End of.
 

Yhteistyössä