Maleme Imperial -lahko, selittäkää mulle mikä homma?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koska täällä aina kuitenkin joku tietää, niin selittäkää!

Taustatiedoksi niille joille otsikko ei sano mitään, Maleme Imperial on siis hotelli Kreetalla, jonka asiakkaista varmaan 99 % on suomalaisia. Aurinkomatkat tekee sinne reissuja, joten periaatteessa vaikka täysin kielitaidoton pärjää jos vaan osaa sanoa "iso kalja" baaritiskillä. Maleme on pieni turistirysä jossa ei ole muuta kuin turistihotelleja ja minimarketteja, ei siis paikallisia asukkaita tai elämää.

Hotellissa ei sinällään mitään ihmeempää vikaa, paitsi ne känniset suomalaiset laulamassa suomenkielistä karaokea keskiyöhön, mutta paikan ruoka on kreikkalaiseksi todella ankeaa. Eivät he nyt siis oikeastaan kreikkalaista ruokaa väitäkään tarjoavansa juurikaan, lista on pääosin tyyliin ranskalaiset, juustohampurilainen, kinkkuananaspitsa, lapsille lihapullia ja nakkeja ja lisää niitä ranskalaisia, mutta se mikä on todella omituista ja miltei dokumenttielokuvan arvoista, on se miten hotellin ympärille on perustunut ihmeellinen lahko tai miltei uskonto, jotka käyvät paikassa uudestaan ja uudestaan vuosi toisensa jälkeen ja loppuvuoden hekumoivat jossain #parashotelliikinä -facebookryhmissä koska seuraavaksi ja ketkä vakiryhmästä silloin ovat paikalla. Juttelin uima-altaalla n. 60 vuotiaan rouvan kanssa joka kertoi perheineen käyvänsä siellä kaksi-kolme kertaa vuodessa jp kymmenettä vuotta. Siis miettikää paljonko tuo maksaa!

Omituisinta ja melkein creepyä asiassa on se, että tämä lahko päivystää matkailu- ja arvostelusivustoilla ja jos joku jättää negatiivisen tai neutraalin palautteen hotellista, hänet teilataan ja cancelloidaan ja kyseenalaistetaan onko juonut liikaa lomalla kun ei ymmärrä että paikka on parasta ikinä. Käykää vaikka katsomassa, se on ihan uskomaton ilmiö. Siis toki on aina ollut ihmisiä jotka tykkää käydä aina samassa lomakohteessa, mutta tämä on aivan nextiä leveliä.

Jotenkin tämä kuvio kai liittyy omistajaveljeksiin , joista toinen myy allasbaarissa viinaa huutaen tällaisia klassisisa teneriffasisäänheittäjä-fraaseja kuten ISO KALIJAA ISOLE MIEHELE! NUT JUODAN JA JUHLITAN JA OTETAN VITAMIINI! Siis yleensähän tuollainen ärsyttää suomalaisia suunnattomasti, ja siksi oli todella kummallista katsoa kun aikuiset suomalaiset miehet tirskuvat ja punastelevat kuin bändärifanit kun tämä ihana ilmestys on heidät huomannut. Sitten baarissa pienessä pöhnässä kuiskaillaan sankaritarinoita siitä kuinka joku hotellin omistajista oli jossain paikallisessa tv-kilpailussakin ja on melkein julkkis. En tiedä onko tämä sama huutaja vai joku muu.

Siis kertokaa mikä juttu toi on? Tunteeko noi kaikki kävijät toisensa, onko tuo joku herätysliikkeen kantapaikka vai oikeastiko se on noin ihanaa että ruokalista on suomeksi ja kaljan saa tilattua turun murteella?

Oikeasti olen utelias tietämään mistä on kysymys, koska paikka sinällään ei ole mitenkään halpa, hieno tai hyvä vaikkapa verrattuna Aurinkomatkojen muihin saman rannan kohteisiin. Ihan kiva siis kyllä, mutta sanotaaj sellainen 3/5. Ja suomalaisen oppaan palvelut niihin muihinkin on, ja yhtä "lapsirakasta" henkilökuntaa muissakin paikassa jakelemassa lapsille muovikoristeita limsaan tai nipistämässä poskesta.

Eli selittäkää nyt uteliaalle, mikä homma? Vai maksetaanko noille markkinoinnista?
 
vierailija
Haa, lahkolainen täällä!

Mutta vastaus on, että en oikeasti osaa antaa mitään kunnon syytä. Miksi ostetaan mökki ja käydään siellä joka kesä? Ehkä tässä on jotain samaa.

Itse olen perheeni kanssa eksynyt noin 15 vuotta sitten ekan kerran hotelliin, vahingossa kun sattui olemaan halpa reissu juuri silloin. Ensimmäiset vuodet tuli käytyä, koska pikkulapsiperheelle sopiva. Mutta nyt lapset isoja ja kummasti vaan palataan takaisin. Tosin nykyään hotelli on enemmän vain tukikohta kun autoillaan ympäri saarta. Ehkä se tuttuus on se juttu. Ei tarvi yhtään miettiä miten mikäkin asia toimii, mistä löydät kaupat, millainen aamupala, onko kuntosali sellainen kuin luvattu jne. Ja tietty asiakaspalvelu on ollut aina huippua, jokaiseen asiaan saa vastauksen ja avun. Sen verran on tullut muuallakin kierrettyä, että ei vastaavaa palvelua ihan joka paikassa saa.

Kuulun kyllä tuohon Facebook-ryhmään, lähinnä olen kysellyt vinkkejä missä käydä. Mutta en tunnista ketään in real life tai harvemmin edes hotellilla juttelen kenenkään kanssa. Lasten ollessa pieniä, niin löysivät kavereita, näiden vanhempien kanssa tuli vaihdettua pari sanaa.

Humalaisia en ole nähnyt. En välitä karaokesta, niin saattaa olla että silloin joku on siellä kännissä. Mutta se on vain yksi ilta viikossa. Olen paljon pahempaa nähnyt esim. brittien hotelleissa.

Mutta kyllä tämä varmaan kohta lopahtaa, hotelli on kasvanut pienestä kivasta perhehotellista isoksi AI-hotelliksi, ruuan taso (sen mitä siellä ollaan syöty) on laskenut koko ajan (oli ihan erilaista silloin aluksi) ja Kreetakin alkaa olla aika hyvin nähty. Mutta helppoa lomailua tuolla saa jos sellaista kaipaa.
 
vierailija
Itsehän teet käänteistä markkinointia ja sait minut klikkaamaan.
No eipä se mua haittaa jos tällainen viesti saa jonkun himoamaan juuri sinne, mukavaahan se on että samanhenkiset löytää toisensa, lähinnä mua kiinnosti vastaukset hämmästelyyn ja yllähän niitä tulikin. Ehkä se on sitten joskus ollut ihana pieni paikka ja sitten halpuutettu niinkun moni turistipaikka tietty tekeekin. Outoa se on silti.
 

Yhteistyössä