Makuuparvi olkkariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sieppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sieppi

Vieras
Onko kukaan rakennuttanut parvea makuutiloiksi? Tai oletteko törmänneet sellaisiin? Olisiko ihan huono idea rakentaa olkkariin parvi makuunurkkauksen sijaan? Meillä on siis olohuoneessa nurkkaus, missä on sängyt. Tuossa kohdin on korkeaa tilaa ja siihen saisi helposti parven rakennettua. Olisiko tällaisiin tapauksiin jopa valmiina parisänkyvaihtoehtoja? Yksittäisiä parvisänkyjä on missä alla työskentelytila, mutta oletteko nähneet sellaisia parisänkymallisina?

ikeassa on: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29872894
tuo on 140cm leveä ja jos lapset ei nuku välissä, eikä vanhemmat ole kokoa xxl- niin hyvin mahtuu =)

tuo linkki taitaa osoittaa väärään sänkyyn mutta ikeassa tosiaan on 140cm leveyinen sänky myös noissa valmissa sängyissä se ongelma ettei alla oikein mahdu seisomaan normaalikorkuiset ihmiset, joten sopisi lähinnä säilytystilaksi tai työpöydän paikaksi tuo sängyn alus sitten. mutta jos korkeutta riitää huoneessa niin olen nähnyt korkeampiakin viritelmiä, en kyllä tiedä miten ne on tehty.
kannattaa ottaa huomioon että sieltä on aika vattumainen tulla yöllä pois, joten jos on lapsia, jotka ovat yöllä heräilevää sorttia tai jos itse käy yöllä usein vessassa, on raskaana tms niin ei ehken kannata

Yksi mahdollisuus meillä on myös ihan rakennuttaminen. Pitäisi vaan selvitellä hintoja. Tilaa on tehdä vaikka sellainen, minkä alla mahtuu seisomaan, mutta ei ole tarvetta kuin tietokonenurkkaukselle sen parven alla. Kuumuus ei vaivaa, sillä meillä on kesäisin viilennyslaitteet.

Keräilen linkkejä ja katselen ja illalla esitän miehelle vaihtoehtoja :)

Kannattaa sen alle jäävän tilan lisäksi miettiä myös sitä ylhäällä olevan tilan korkeutta. Eli, että sinne jäisi tilaa ainakin sen verran, että aikuinen mahtuu istumaan. Itseäni ainakin vituttaa laivojen hyteissä se, että yläsängyissä ei mahdu istumaan...

Yksi mahdollisuus meillä on myös ihan rakennuttaminen. Pitäisi vaan selvitellä hintoja. Tilaa on tehdä vaikka sellainen, minkä alla mahtuu seisomaan, mutta ei ole tarvetta kuin tietokonenurkkaukselle sen parven alla. Kuumuus ei vaivaa, sillä meillä on kesäisin viilennyslaitteet.

Keräilen linkkejä ja katselen ja illalla esitän miehelle vaihtoehtoja :)

Itse rakennuttaisin juuri siihen teidän tilaan soveltuvan. Tulisi varmasti enemmän tyylikkäämpikin ratkaisu.

Minä myös rakennuttaisin itse, varsinkin ollkkariin. Ehkä jos mahdollista niin kattoon tai seinään kiinnitettävän ettei jalat ole tiellä. Ja tietenkin jo on korkeutta enemmän, saisi vaikka enemmän piiloon.

Ja vielä yksi http://www.rent-holiday-homes.com/objectpics/img43c2fa89721ed7.85193662.jpg

Kannattaa tosiaan hakea ihan Googlella "loft bed", niin löytyy paljon kaikkia jänniä ratkaisuja :)

Olkkari on tuosta kohden 370 cm korkea eli on tilaa istua. Ja siellä on kattoikkunatkin. Ainut ongelma on se, miten saada lapset pysymään sieltä parvelta poissa! Eli esim. irroitettavat tikkaat olisi hyvä juttu. Ne voisi nostaa pois päiväksi.

Olkkari on tuosta kohden 370 cm korkea eli on tilaa istua. Ja siellä on kattoikkunatkin. Ainut ongelma on se, miten saada lapset pysymään sieltä parvelta poissa! Eli esim. irroitettavat tikkaat olisi hyvä juttu. Ne voisi nostaa pois päiväksi.

Wau! Ei tommoseen kannata mitään IKEA:n valmishäkkyrää ostaa, vaan tosiaan teetätätte jonkun uoean ratkaisun :) Ja lapsiongelmaankin varmaan löytyy ratkaisu samalla. Portti tai vastaava, tai sitten tarpeeksi korkeat kaiteet, ettei putoa vaikka ylös kiipeäisikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23378361:
Voi kun semmonen parvi olisi ihana... Kuulemma vaan vähän kuuma kesäisin, kun lämmin ilma nousee ylöspäin.

Joo, kuuma on. Meillä oli yhdessä kämpässä parvi, ja kesäisin piti teipata pöytätuuletin parven kaiteeseen kiinni ja tohottaa sitä koko yö, ettei saatu lämpöhalvausta.

Ne teetettävät vaan maksanevat maltaita :( ja olisi kiva että parvi olisi irroitettava, jos joskus myymme asunnon ja seuraavat asukkaat eivät arvosta parvea.

Nyt mä näen jo silmissäni kuultovalkean puisen ihanan parven, missä on alla tietokonenurkkaus ja säilytystilaa.. Tuonne kattoikkunalle vielä pieni hylly ja siihen saa pari kivaa viherkasviakin.

Ne teetettävät vaan maksanevat maltaita :( ja olisi kiva että parvi olisi irroitettava, jos joskus myymme asunnon ja seuraavat asukkaat eivät arvosta parvea.

Nyt mä näen jo silmissäni kuultovalkean puisen ihanan parven, missä on alla tietokonenurkkaus ja säilytystilaa.. Tuonne kattoikkunalle vielä pieni hylly ja siihen saa pari kivaa viherkasviakin.

Olisko nikkarin taitoja tehdä itse?

[QUOTE="mie";23378601]Olisko nikkarin taitoja tehdä itse?[/QUOTE]

Ei itsellä, mutta jospa mun isä osaisi! Sen kaveri on puuseppä ja se ehkä saisi sen verstaalla tehdä moisen... jee :) nyt heti soittamaan iskälle. Kiitos kaikille vinkeistä. Laitan kuvan joskus palstalle kun saadaan homma valmiiksi!

Yhteistyössä