Maksuhäiriömerkintä ja vuokra-asunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla on merkintä luottotiedoissa "vuokravelat" nimikkeellä vaikka tämä velka tuli siitä kun joutuivat uusimaan osan lamiinaateista ja maalasivat eikä mulla ollut silloin varaa maksaa, joten ulosottoon meni. Vuokrat maksoin aina ajallaan. Velka ei ole kunnan asunnoille.
Olen jo tämän jälkeen asuntoa vaihtanut kun ei vielä luottotiedoissa ollut merkintää.

Mutta onko mistään mahdollista saada vuokra-asuntoa enää kun merkintänä on "vuokravelat"?

No siis kunnanhan on pakko myöntää asunto, vaikka olisi vuokravelkaa. ainekin näin meillä Lahdessa. Kaverilla oli jäännyt aikasemmin toisessa kaupungissa vuokrat maksamatta, mutta sais kaupungilta asunnon, toki isomalla vakuudella.

[QUOTE="Vieras";22450330]Mulla on merkintä luottotiedoissa "vuokravelat" nimikkeellä vaikka tämä velka tuli siitä kun joutuivat uusimaan osan lamiinaateista ja maalasivat eikä mulla ollut silloin varaa maksaa, joten ulosottoon meni. Vuokrat maksoin aina ajallaan. Velka ei ole kunnan asunnoille.
Olen jo tämän jälkeen asuntoa vaihtanut kun ei vielä luottotiedoissa ollut merkintää.

Mutta onko mistään mahdollista saada vuokra-asuntoa enää kun merkintänä on "vuokravelat"?[/QUOTE]

Aika heikot mahdollisuudet on saada vaihtaa asuntoa, ennen kuin olet velkasi maksanut ja merkintä poistunut tiedoista.

No siis kunnanhan on pakko myöntää asunto, vaikka olisi vuokravelkaa. ainekin näin meillä Lahdessa. Kaverilla oli jäännyt aikasemmin toisessa kaupungissa vuokrat maksamatta, mutta sais kaupungilta asunnon, toki isomalla vakuudella.

Ei kunnalla ole mitään velvollisuutta vuokrata asuntoa kenellekään. Ei sellaista lakia ole. Jos mnaksuhäiriömerkintä on tullut vuokrista tai siihen liittyvästä kuten ap:lla on aika vaikeaa saada mitään vuokra-asuntoa niin kauan kuin merkintä on rekisterissä. Jos saa perusteltua asian, niin voi toki saada, mutta edelleen, kuka vuokraa asunnon sellaiselle, joka on yhden asunnon laittanut remonttikuntoon ja jättänyt korvukset maksamatta.

Ei ole lain velvottama asia.

Meidän ja lähikunnissa vuokravakuus on kaksinkertainen jos luottotiedot ovat menneet. Yksityiset vuokranantajat eivät välttämättä tarkista luottotietoja, joten voi saada helpommin.

Yhteistyössä