Maksueste lapsilisään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Osaisiko joku kertoa, voiko kelalle etävanhempi laittaa maksuesteen lapsilisään? Vanhemmilla yhteishuoltajuus, sopimus jossa lapsi puolet kuukaudesta kummallakin ja lapsilisä laitetaan puoliksi.

Toinen vanhempi, jolla lapsi kirjoilla(uhkailunsa myötä tähän onnistunut), on kuitenkin uudessa suhteessa jonka vuoksi etävanhempi ei saa mm. soittaa lapselleen tämän ollessa toisen luona, tämän lähivanhemman uuden kumppanin mustasukkaisuuden vuoksi, ja muutenkin lähivanhempi alkanut pahentamaan kiusantekoaan kaikilla tavoin, muunmuassa pidättämällä itsellään lapsilisän puolikasta(tämä raha nyt on PIENIN kaikesta pahasta mitä tämä ihminen tekee!), joten mietin onko mahdollista laittaa kelalle este siihen asti että tämä etä saa asiat vireille ja voimia alkaa taistelemaan lapsesta?

Lapsi itse sanoo että paha olla lähivanhemman luona, siellä kuulemma tapellaan ja etää haukutaan lapsen kuullen :( Pieni täytyy saada sieltä pois! Lastenvalvoja sanoi edellistä sopimusta tehdessä että ei kannata taistella kun lähivanhemmalla on vakituinen työpaikka ja etällä ei kuin osa-aikaista silloin tällöin, joten etä kärvistelee muutenkin pienellä rahalla, kuitenkin siitä laittaa lapselle kaiken minkä voi. Ja tämä lähi suuressa mahtavuudessaan porskuttaa ja jaksaa vielä tästäkin tehdä kiusaa...

Sekava tarina, tiedän. Tätä on vaikea kirjoittaa, kun koko kärsimysnäytelmää eletään mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No mulle lastenvalvoja sanoi että lapsilisä tulee aina kokonaisuudessaan sille vanhemmalle jonka luona lapset kirjoilla. Näin myös siinä tapauksessa että lapset olisivat vuoroviikot äidin/isän luona.

Eli tälle asialle etä ei voi mitään vaan joutuu jatkamaan jokakuukautista "muistuttelua" niin kauan kunnes uusi huoltajuussopimus tehdään? Taitaa mennä käräjien kautta :'( Taistelu tulossa ja paaaaljon kakkaa niskaan...miten voi ihminen olla NIIN moraaliton kuin tuo lähi uusine kumppaneineen! Siellä on mm. lähivanhemman omaisuutta pidetty vaikka takaisin on pyydetty ja pidetään edelleen kun sattuu tuolle uudelle kumppanille kelpaamaan. Lapsen uudet kamppeet mitä etä ostaa olemattomilla tuloillaan jää aina matkan varrelle kummasti. Ja nämä sankarit itse asuivat monta kuukautta yhdessä toisen pitäessä kirjat muualla kun eleli lähin mukaan sossun ja kelan rahoilla, ettei vaan lähin tarvitse uutta kumppaniaan ja tämän lapsia elättää palkallaan joka yksin jo on tuplaten se mitä etä kumppaneineen saa. Ja nämä ihmiset saavat määrätä KAIKEN, tehdä kiusaa ja pääsevät vaan kaikesta kuin koira veräjästä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No mulle lastenvalvoja sanoi että lapsilisä tulee aina kokonaisuudessaan sille vanhemmalle jonka luona lapset kirjoilla. Näin myös siinä tapauksessa että lapset olisivat vuoroviikot äidin/isän luona.

Eli tälle asialle etä ei voi mitään vaan joutuu jatkamaan jokakuukautista "muistuttelua" niin kauan kunnes uusi huoltajuussopimus tehdään? Taitaa mennä käräjien kautta :'( Taistelu tulossa ja paaaaljon kakkaa niskaan...miten voi ihminen olla NIIN moraaliton kuin tuo lähi uusine kumppaneineen! Siellä on mm. lähivanhemman omaisuutta pidetty vaikka takaisin on pyydetty ja pidetään edelleen kun sattuu tuolle uudelle kumppanille kelpaamaan. Lapsen uudet kamppeet mitä etä ostaa olemattomilla tuloillaan jää aina matkan varrelle kummasti. Ja nämä sankarit itse asuivat monta kuukautta yhdessä toisen pitäessä kirjat muualla kun eleli lähin mukaan sossun ja kelan rahoilla, ettei vaan lähin tarvitse uutta kumppaniaan ja tämän lapsia elättää palkallaan joka yksin jo on tuplaten se mitä etä kumppaneineen saa. Ja nämä ihmiset saavat määrätä KAIKEN, tehdä kiusaa ja pääsevät vaan kaikesta kuin koira veräjästä...

Siis etävanhemman omaisuutta, anteeksi..

Yhteistyössä