Maksu kissanpennusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauppojen ilmoitustauluilla on usein ilmoituksia ilmaiseksi annettavista kissanpennuista. Annetaanko "tavalliset" kissanpennut tavallisesti aina ilmaiseksi, vai ottaako joku niistä maksunkin? Jos ottaa, mitähän kissanpentu voisi maksaa?

Mun pikkusisko etsii kissaa ja tiedän yhdellä tutun tutun tutun tutun tutulla olevan pentuja. Pikkusisko kuitenkin sanoi, että periaatteestakaan ei kissasta maksa mitään, joten en tiedä, viitsinkö tältä ihmiseltä pentua kysyä, jos hän sitten haluaisikin siitä rahaa. Toisaalta jos hinta ei ole hirveä, voisin kai minäkin sen maksaa. Tosin se sitten ei olisikaan ilmainen kissa...

En edes ilkeäisi olla maksamatta.
Onhan siinä ollut työtä hoitaa. Laittaa sanomalehteä, siivota kusta ja paskaa,
antaa ruokaa.
Kyllä kissasta voisi 30-50 euroa maksaa.

Sitäpaitsi jos joku antaa ilmaiseksi, niin tuskinpa kovin paljon välittää millaiseen kotiin menevät.
Jos kasvattaja ottaa rahaa ja ottaja sen rahan maksaa, niin voi olla turvallisemmalla mielellä että koti on ainakin suht hyvä jos maksaakin.
Ilmaiseksi ottajalle en edes antaisi.

Parempi siskosi jäädä ilman kissaa jos ei viitsi mitään siitä maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Sitäpaitsi jos joku antaa ilmaiseksi, niin tuskinpa kovin paljon välittää millaiseen kotiin menevät.
Jos kasvattaja ottaa rahaa ja ottaja sen rahan maksaa, niin voi olla turvallisemmalla mielellä että koti on ainakin suht hyvä jos maksaakin.
Ilmaiseksi ottajalle en edes antaisi.

Parempi siskosi jäädä ilman kissaa jos ei viitsi mitään siitä maksaa.

Sulla on kyllä asenne kohdallaan, aiheesta riippumatta.

Mähän nimenomaan kysyin, onko kaikilla tapana antaa kissat ilmaiseksi (mä en tiedä kissojen ostamisista tms. mitään muuta kuin sen, että kauppojen ilmoitustauluilla katteja tarjotaan aina ilmaiseksi). Tiedustelin myös, mitä kissat mahtavat maksaa. Siskoni on yläasteikäinen, joten hänellä ei ole varaa lemmikistään maksaa. Hänellä on ollut kissa aiemminkin, mutta se jäi kaksi viikkoa sitten auton alle mökkitiellämme :( Ja siskoani tunnollisempaa kissan hoitajaa en voisi kuvitellakaan. Mutta on varmaan silti parempi, että hän jää ilman, kun ei kerran siitä mitään pysty maksamaan =O

Kun siskosi on tuon ikäinen, niin vanhemmathan kissan eväät maksaa.
Pitäisi siis puhua vanhemmillenne tuosta kissan maksusta.

Ennen ei kenellekään käynyt mielessäkään pyytää kissasta maksua. Nykyään ollaan ahneita. Mieluummin ammutaan kuin annetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ennen ei kenellekään käynyt mielessäkään pyytää kissasta maksua. Nykyään ollaan ahneita. Mieluummin ammutaan kuin annetaan.

Ei se ole ahneutta, vaan välittämistä.

Ennen annettiin minne sattuu jotta ei tarvi tappaa. Nykyisin on armollisempaa tappaa kuin antaa huonoon kotiin.

Kyllä kissoja saa usein ihan ilmaiseksi, niistä halutaan eroon. Kai nekin kyselevät ja neuvovat kissan hoidossa.
Itse olemme tainneet kaikki kissat niin lapsuuden ktoiin kin omaan kotiin saada ilmaiseksi.
Ehkä 20e voisi kissasta pyytää jos haluaa. Mutta tiedä sitten tuoko se raha oikeasti sen paremman hoitajan

Ei se ole ahneutta, vaan välittämistä.

Ennen annettiin minne sattuu jotta ei tarvi tappaa. Nykyisin on armollisempaa tappaa kuin antaa huonoon kotiin.

Kuule varmasti ei rikas jolla olisi maksaa siitä vaikka tonni, ole välttämättä yhtään parempi hoitaja kuin nuori koululaistyttö tai opiskelija. Parempaa hoitajaa kuin esim. oma sisko en tunne (2 kissaa, maksoi vastikään lääkärilaskua yli 200 kun käytti toista kissaansa lääkärissä), mutta silti monella kunnollisella voi olla periaate, että kissasta ei kuulu maksaa. Moni jolla on rahaa kuin roskaa, ei välttämättä seuraavana päivänä jaksakaan hoitaa kissaa enää.

aika ihmeellinen asenne että jos maksaa on hyvä koti. Höpö höpö.

Jos vaatii rahaa, on ahne huono koti. Ei viitsi kissan eteen sen vertaa nähdä vaivaa, että antaa sen.

En ole maksanut lapsistani sentin senttiä, ja vaikka kuolen heidän puolestaan. Mutta maksamaan en heistä olisi alkanut heidät saadakseni. Abortit ym. poissuljettu vaihtoehto.

Kokeilkaapa ilmaiseksi vaatijat itse hoitaa pentuja 10 viikkoa ja miettikää sitten antaisitteko ilmaiseksi.
On kuulkaas melkoisen paljon työtä ja rahanmenoa moisissa karvakasoissa jo siinäkin ajassa.

Kyllä häpeäisin ilmaiseksi ottaa.

Kokeilkaapa ilmaiseksi vaatijat itse hoitaa pentuja 10 viikkoa ja miettikää sitten antaisitteko ilmaiseksi.
On kuulkaas melkoisen paljon työtä ja rahanmenoa moisissa karvakasoissa jo siinäkin ajassa.

Mitä!? Häpeätkö sinäkin jotakin?

Häh? Et sinä sen kissan emännän eteen töitä ole tehnyt vaan sen kissan. Vähän törkeää pistää jonkun elollisen olennon hinnaksi vaikka 30. ja varmasti hyvä mieli, kun saat rahaa?

Joka kissanpennun ottaa, varmasti kuule hoitaa sitä enemmän kuin 10 viikkoa. Ja monikin antaa mieluummin ilmaiseksi lemmikkinsä kuin määrittää sille jonkun hinnan, jos joutuu jostain syystä luopua.

On vaan todella laskelmoivaa ja ahnetta, tuosta se eläinten tehtailu sitten alkaa, ahneudesta. Sitten vaan enemmän ja enemmän ja pienempään ja pienempään tilaan ahdetaan eläimiä.

Hyvä koti on ollut pennulla, joka antaa kissan.

Yhdet koiranpennut olen maailmalle laittanut ja maksu oli 'omantunnon mukaan'.

Yhdestä pennusta ottaja maksoi 100mk + pussin luita emolle.
Kaksi muuta haettiin pälyilevin ilmein äkkiä pois, että eihän vaan maksua aleta kynimään...

On joo todellakin huono omatunto niistä kahdesta ilmaiseksi annetusta, koskaan ei niistä enää mitään kuulunut..
Tämä josta annettiin satku ja luita, lähetteli pitkään kuvia koirasta.

=)

Jotain siis kertoo jos ollaan valmiita edes vähän maksamaan.

Itse olin taannoin täältä palstalta kissaa ottamassa ja olisin maksanut siitä 100 eur.
Tuli kuitenkin muita mutkia matkaan ja jäi ottamatta.

On kuitenkin siis reilua maksaa kasvattajalle/edelliselle omistajalle eläimestä, ei se ole heillekään ilmaista ollut pitää siitä huolta.

Yhdet koiranpennut olen maailmalle laittanut ja maksu oli 'omantunnon mukaan'.

Yhdestä pennusta ottaja maksoi 100mk + pussin luita emolle.
Kaksi muuta haettiin pälyilevin ilmein äkkiä pois, että eihän vaan maksua aleta kynimään...

On joo todellakin huono omatunto niistä kahdesta ilmaiseksi annetusta, koskaan ei niistä enää mitään kuulunut..
Tämä josta annettiin satku ja luita, lähetteli pitkään kuvia koirasta.

=)

Jotain siis kertoo jos ollaan valmiita edes vähän maksamaan.

Itse olin taannoin täältä palstalta kissaa ottamassa ja olisin maksanut siitä 100 eur.
Tuli kuitenkin muita mutkia matkaan ja jäi ottamatta.

On kuitenkin siis reilua maksaa kasvattajalle/edelliselle omistajalle eläimestä, ei se ole heillekään ilmaista ollut pitää siitä huolta.

Jaa. ja että tuon yhden esimerkin perusteella päättelet, että mikä on hyvä koti ja mikä ei. Etpä kuule tosiaan voi tietää, mikä eläin on oikeasti hyvässäkodissa. ehkä kaikki.

Mun käsittääkseni tapauksia on kahdenlaisia:

a) Joku haluaa kissasta rahaa, koska on kissaa niin kauan jo ruokkinut ja muutenkin hoitanut. (--> Kissa on siis ollut jonkin sortin kiusankappale.)

b) Joku ei halua kissasta rahaa, koska tykkää kissasta ja on vain tyytyväinen, kun joku tarjoaa sille kodin, jolloin se ei joudu kissojen taivaaseen. (--> Kissa on siis ollut itsessään tärkeä olento.)

a) Joku haluaa kissasta rahaa, koska on kissaa niin kauan jo ruokkinut ja muutenkin hoitanut. (--> Kissa on siis ollut jonkin sortin kiusankappale.)

b) Joku ei halua kissasta rahaa, koska tykkää kissasta ja on vain tyytyväinen, kun joku tarjoaa sille kodin, jolloin se ei joudu kissojen taivaaseen. (--> Kissa on siis ollut itsessään tärkeä olento.)

On vielä se c.) Ottajan pitäisi ymmärtää että hoitaminen ei ole ilmaista. Siispä voi maksaa kasvattajalle vaivanpalkkaa, vaikka sitä ei pyydettäisikään. Eihän uudelle omistajallekkaan kissa tule olemaan ilmainen (vaikka joku teini niin ehkä luuleekin)

On vielä se c.) Ottajan pitäisi ymmärtää että hoitaminen ei ole ilmaista. Siispä voi maksaa kasvattajalle vaivanpalkkaa, vaikka sitä ei pyydettäisikään. Eihän uudelle omistajallekkaan kissa tule olemaan ilmainen (vaikka joku teini niin ehkä luuleekin)

Miten kukakin ajattelee.

Usein näkee täälläkin ajatuksen,että jos maksaa lastensa hoitajalle paljon rahaa, saa varmasti hyvän hoitajan.

Kun taas itse ajattelen, että annan mielelläni lapseni hoitoon vain sellaiselle, joka ei vaadi heidän hoitamisesta rahaa, vaan saa siitä itsellekin jotain.

Mutta ehkä kaikki saavat tehdä tyylillään. Minä ajattelen niin, että hyvä koti ei pyydä rahaa. esim. jos minä saisin tietää, että emme miehen kanssa kykene hoitamaan lapsia, vaan joutuisimme heidät luovuttaa, emme ensisijaisesti antaisi lapsia kotiin, joka kysyisi paljonko saa rahaa heistä. Ymmärrät varmaan ajatuksen.

Miten kukakin ajattelee.

Usein näkee täälläkin ajatuksen,että jos maksaa lastensa hoitajalle paljon rahaa, saa varmasti hyvän hoitajan.

Kun taas itse ajattelen, että annan mielelläni lapseni hoitoon vain sellaiselle, joka ei vaadi heidän hoitamisesta rahaa, vaan saa siitä itsellekin jotain.

Mutta ehkä kaikki saavat tehdä tyylillään. Minä ajattelen niin, että hyvä koti ei pyydä rahaa. esim. jos minä saisin tietää, että emme miehen kanssa kykene hoitamaan lapsia, vaan joutuisimme heidät luovuttaa, emme ensisijaisesti antaisi lapsia kotiin, joka kysyisi paljonko saa rahaa heistä. Ymmärrät varmaan ajatuksen.

Mutta vastaavassa tapauksessa haluaisit varmaan omat lapsesi johonkin laitokseen, joka pyytäisi tonnin päivämaksua lapsestasi, mutta lapsellesi ei edes harrastuksia kustannettaisi.

Ja siis varmasti kukaan teini ei luule että kissa tulee olemaan ilmainen, kun pienet lapsenikin tietävät, että lemmikit vaativat paljon aikaa ja rahaa.

Mutta eri asia on maksaa kissasta, jotka on aina annettu ilmaiseksi. Ei siitä kuulu maksaa vaan kissaa kuuluu hoitaa rakkaudesta.

Kissanpennusta saatu palkkio on ilo, jonka näkee uuden omistajan silmissä.
Miksi kaikki pitää ajatella rahassa? Tuletko onnelliseksi siitä 30eurosta? Vai toivotko salaa saavasi vielä enemmän rahaa?

Ite lähinnä ajattelen sitä, että jos siitä kissanpennusta on muutaman kympin (esim. just sen 20 e) maksanut, niin ei ehkä niin helposti tulisi kesäkissaa. Tosin ei se aina niinkään mene.

Enkä siis tällä tarkoita ketään palstalaista tms. vaan ihan yleisesti, kun täällä pyörii aina syksyisin mökkiläisten lähdettä näitä kiertolaisia vailla kotia. :'(

Yhteistyössä