Maksatan kaikki menoni yhteiskunnalla ja teen pimeitä töitä

  • Viestiketjun aloittaja Mies_1970
  • Ensimmäinen viesti
Mies_1970
Olen keski-ikään ehtinyt mies ja maksatan kaikki menoni yhteiskunnalla. Asun Vantaalla kaupungin vuokra-asunnossa johon saan asumistukea ja sossu antaa lisärahaa ja Kela työmarkkinatukea. Näiden lisäksi teen noin pariviikkoa kuussa pimeitä töitä rakennuksilla ja tulen oikeastaan toimeen ihan kivasti. Että kannattaisi mennä töihin olisi saatava palkkaa 20 euroa tunnissa minimissään jotta tultaisiin tähän nykyiseen tulotasoon.
Silläkään rahalla en lähtisi töihin, sillä vapaa-aikani kutistuisi liiaksi.
 
vierailija
Olen keski-ikään ehtinyt mies ja maksatan kaikki menoni yhteiskunnalla. Asun Vantaalla kaupungin vuokra-asunnossa johon saan asumistukea ja sossu antaa lisärahaa ja Kela työmarkkinatukea. Näiden lisäksi teen noin pariviikkoa kuussa pimeitä töitä rakennuksilla ja tulen oikeastaan toimeen ihan kivasti. Että kannattaisi mennä töihin olisi saatava palkkaa 20 euroa tunnissa minimissään jotta tultaisiin tähän nykyiseen tulotasoon.
Silläkään rahalla en lähtisi töihin, sillä vapaa-aikani kutistuisi liiaksi.
Missä sun itsekunnioitus on? Myyty?
 
vierailija
Suomalaisten itsekunnioitus on annettu matujen poljettavaksi. Minä ajattelin ryhtyä samaan, jos potkut osuvat kohdalle. Heittäydyn yhteiskunnan elätiksi matuloisten tapaan. Olen oman osani jo kustantanut heidän rellestämisestään.
Tämä oli suoraan minun ajatuksiani. Meillä on yt:t töissä pyörimässä ja jos osuu kohdille niin teen enää vain pimeitä töitä. En maksa enää veroja, jotka annetaan matujen hyysäämiseen.
 
Sossusta saa rahaa eläkkeelläkin. ;)
Jos olet alle 50-vuotias, ei sossua nykyisessä muodossa enää ole, kun jäät eläkkeelle. Ja se eläke on pienen pieni.

Ainoa keino turvata vanhuutensa on itse säästää itselleen eläketurvaa, joko sijoituksina tai ihan rahana pitkäaikaistalletuksiin.

Nykyinen sosiaaliturva on illuusio, jota ei voida enää montaa vuotta jatkaa. Sen jälkeen jokainen on omillaan, niin kantikset kuin mamutkin. Asumistuet, työttömyyskorvaukset, lapsilisät, opintotuet ja sossun rahat tulevat katoamaan tai leikkautumaan rajusti.

Asialla on positiiviset puolensakin. Jokaiselle p-hommallekin löytyy halukas tekijä, maan houkuttelevuus rahan perässä juoksijoiden silmissä vähenee dramaattisesti ja parisuhteiden kesto pitenee - harvaa naista kiinnostaa ihan vähällä ryhtyä lapsikatraan yksinhuoltajaksi tilanteessa jossa leipä on lastenhoidon sivussa kokonaan itse tienattava. Päivähoidolle tulee todellinen hinta eikä se enää ole köyhiä varten, niinkuin ei pääkaupunkiseudulla asuminenkaan.

Lisäys: olisi minulle se vanha hyvinvointivaltion mallikin kelvannut, mutta siitä ei haluttu pitää kiinni. Edellytyksinä olisi ollut korkea työmoraali ja turvan piirissä olevien määrän pitäminen riitävän pienenä eli esim. maahanmuuttajat olisi pitänyt rajata sosiaaliturvan ulkopuolelle kunnes olisivat saaneet kansalaisuuden vasta todellisen kotoutumisen (=kielitaito ja työpaikka) jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Jos olet alle 50-vuotias, ei sossua nykyisessä muodossa enää ole, kun jäät eläkkeelle. Ja se eläke on pienen pieni.

Ainoa keino turvata vanhuutensa on itse säästää itselleen eläketurvaa, joko sijoituksina tai ihan rahana pitkäaikaistalletuksiin.

Nykyinen sosiaaliturva on illuusio, jota ei voida enää montaa vuotta jatkaa. Sen jälkeen jokainen on omillaan, niin kantikset kuin mamutkin. Asumistuet, työttömyyskorvaukset, lapsilisät, opintotuet ja sossun rahat tulevat katoamaan tai leikkautumaan rajusti.

Asialla on positiiviset puolensakin. Jokaiselle p-hommallekin löytyy halukas tekijä, maan houkuttelevuus rahan perässä juoksijoiden silmissä vähenee dramaattisesti ja parisuhteiden kesto pitenee - harvaa naista kiinnostaa ihan vähällä ryhtyä lapsikatraan yksinhuoltajaksi tilanteessa jossa leipä on lastenhoidon sivussa kokonaan itse tienattava. Päivähoidolle tulee todellinen hinta eikä se enää ole köyhiä varten, niinkuin ei pääkaupunkiseudulla asuminenkaan.

Lisäys: olisi minulle se vanha hyvinvointivaltion mallikin kelvannut, mutta siitä ei haluttu pitää kiinni. Edellytyksinä olisi ollut korkea työmoraali ja turvan piirissä olevien määrän pitäminen riitävän pienenä eli esim. maahanmuuttajat olisi pitänyt rajata sosiaaliturvan ulkopuolelle kunnes olisivat saaneet kansalaisuuden vasta todellisen kotoutumisen (=kielitaito ja työpaikka) jälkeen.
Tämä oli hyvä kirjoitus! Näin olen itsekin ajatellut, että tulevaisuudessa asiat menevät.

Tämän takia ei kiinnosta pätkääkään tehdä töitä, joista pitää maksaa veroja. Parhaimman edun itselleen saa kun tekee pimeitä ja saa kaiken itselleen, koska mitään eläkettä en tule koskaan saamaan.
 
vierailija
Provosi on muuten uskottava, mutta valitsit väärän toimialan. Ihmiset luulee että rakennustyömailla tehdään pimeää työtä, mutta se on vanha juttu. Nykyisin se on valvotuimpia aloja. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman veronumeroa enää. Etkä ole päässyt aikoihin. On helpompaa vaikka tehdä ydinfyysikon työtä ydinvoimalassa pimeänä, kuin yrittää kantaa lapiollistakaan soraa pimeästi raksalla.
 
vierailija
Provosi on muuten uskottava, mutta valitsit väärän toimialan. Ihmiset luulee että rakennustyömailla tehdään pimeää työtä, mutta se on vanha juttu. Nykyisin se on valvotuimpia aloja. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman veronumeroa enää. Etkä ole päässyt aikoihin. On helpompaa vaikka tehdä ydinfyysikon työtä ydinvoimalassa pimeänä, kuin yrittää kantaa lapiollistakaan soraa pimeästi raksalla.
Höpöhöpö. Minä olen (ministerien tapaan) teettäyt remontit pimeästi.

Maalla asuva ystävä kertoi, että kaikki maajussit haluavat tehdä pyydettyjä töitä vain ilman verokorttia.
 
vierailija
Jos olet alle 50-vuotias, ei sossua nykyisessä muodossa enää ole, kun jäät eläkkeelle. Ja se eläke on pienen pieni.

Ainoa keino turvata vanhuutensa on itse säästää itselleen eläketurvaa, joko sijoituksina tai ihan rahana pitkäaikaistalletuksiin.

Nykyinen sosiaaliturva on illuusio, jota ei voida enää montaa vuotta jatkaa. Sen jälkeen jokainen on omillaan, niin kantikset kuin mamutkin. Asumistuet, työttömyyskorvaukset, lapsilisät, opintotuet ja sossun rahat tulevat katoamaan tai leikkautumaan rajusti.

Asialla on positiiviset puolensakin. Jokaiselle p-hommallekin löytyy halukas tekijä, maan houkuttelevuus rahan perässä juoksijoiden silmissä vähenee dramaattisesti ja parisuhteiden kesto pitenee - harvaa naista kiinnostaa ihan vähällä ryhtyä lapsikatraan yksinhuoltajaksi tilanteessa jossa leipä on lastenhoidon sivussa kokonaan itse tienattava. Päivähoidolle tulee todellinen hinta eikä se enää ole köyhiä varten, niinkuin ei pääkaupunkiseudulla asuminenkaan.

Lisäys: olisi minulle se vanha hyvinvointivaltion mallikin kelvannut, mutta siitä ei haluttu pitää kiinni. Edellytyksinä olisi ollut korkea työmoraali ja turvan piirissä olevien määrän pitäminen riitävän pienenä eli esim. maahanmuuttajat olisi pitänyt rajata sosiaaliturvan ulkopuolelle kunnes olisivat saaneet kansalaisuuden vasta todellisen kotoutumisen (=kielitaito ja työpaikka) jälkeen.
Toisin sanoen siis Suomi on muuttumassa kehitysmaaksi.
 
No mutta ilman näitä viltti valttikortteja tai mikä ne olikaan ei pääse enää työmaille. Tietysti on varmasti poikkeuksia jos et tee isoille yrityksille töitä.

Mutta joka tapauksessa totta puhut, tuntu vain pimeät hommat täällä toimii, jos olet työntekijä elät kädestä suuhuun, jos ole yrittäjä, niin maksat itsensä kipeäksi. Siksi enää pyöritän täällä vain yhden firman ja muuta teen ulkomaailla. Toivottavasti myös karkaankin täältä pian, kaikista byrokratiasta, kylmydestä ja niin edelleen.
 
vierailija
Höpöhöpö. Minä olen (ministerien tapaan) teettäyt remontit pimeästi.

Maalla asuva ystävä kertoi, että kaikki maajussit haluavat tehdä pyydettyjä töitä vain ilman verokorttia.
Niin saat naapurin Paten tekemään "remonttia" ilman verokorttia. Mutta miten menee naapurin Patella? Onko tienannut hyvinkin? Jos nimittäin puhutaan oikeasti pimeästä työstä, niin siinä ei yksi pimeä kotiremppa paljon vaakaa kallista. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman verokorttia, joten se pimeä työ loppuu sen yhden keittiön kaapistojen vaihtamiseen. Se ei monellakaan laskukaavalla nyt ole sitä pimeää työtä mistä puhutaan. Ihan ensiksikin pitäisi olla firma. Nuo oravannahkakaupat on ihan kiva juttu, muttei niillä saa vielä voita leivän päälle.
 
vierailija
Niin saat naapurin Paten tekemään "remonttia" ilman verokorttia. Mutta miten menee naapurin Patella? Onko tienannut hyvinkin? Jos nimittäin puhutaan oikeasti pimeästä työstä, niin siinä ei yksi pimeä kotiremppa paljon vaakaa kallista. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman verokorttia, joten se pimeä työ loppuu sen yhden keittiön kaapistojen vaihtamiseen. Se ei monellakaan laskukaavalla nyt ole sitä pimeää työtä mistä puhutaan. Ihan ensiksikin pitäisi olla firma. Nuo oravannahkakaupat on ihan kiva juttu, muttei niillä saa vielä voita leivän päälle.
Patelle riittää jatkuvasti pimeää keikkaa. Rakensi juuri itselleenkin uuden omakotitalon. Siitä päätellen tältä kansalta on loppunut into maksaa veroja.
 
dfghjhgf
Niin saat naapurin Paten tekemään "remonttia" ilman verokorttia. Mutta miten menee naapurin Patella? Onko tienannut hyvinkin? Jos nimittäin puhutaan oikeasti pimeästä työstä, niin siinä ei yksi pimeä kotiremppa paljon vaakaa kallista. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman verokorttia, joten se pimeä työ loppuu sen yhden keittiön kaapistojen vaihtamiseen. Se ei monellakaan laskukaavalla nyt ole sitä pimeää työtä mistä puhutaan. Ihan ensiksikin pitäisi olla firma. Nuo oravannahkakaupat on ihan kiva juttu, muttei niillä saa vielä voita leivän päälle.
Omakotitalotyömaat ovat ne joissa harmaa talous jyllää todenteolla, eikä ketään kiinnosta valvoa niitä. Niitä tosin on vaikea ja mahdotonkin valvoa, sillä eihän talkoot ole kielletty.

Suurille työmaille on vaikea päästä tekemään pimeää hommaa ellet ole virolainen tai hommissa virolaisfirmassa.
 
vierailija
Provosi on muuten uskottava, mutta valitsit väärän toimialan. Ihmiset luulee että rakennustyömailla tehdään pimeää työtä, mutta se on vanha juttu. Nykyisin se on valvotuimpia aloja. Yhdellekään työmaalle et pääse ilman veronumeroa enää. Etkä ole päässyt aikoihin. On helpompaa vaikka tehdä ydinfyysikon työtä ydinvoimalassa pimeänä, kuin yrittää kantaa lapiollistakaan soraa pimeästi raksalla.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Missä kuplassa sä elät?
 
vierailija
Pimeitä töitä riittää pilvin pimein: rakentajille omakotityömailla, kampaajalle hiusten leikkuuta (koko kylän lyylien hiukset) ym, leipurille kakkujen tekemistä jne.
Mistään ei makseta veroja vaan rahat suoraan tekijälle. Ja kun hyvin tekee niin sana kiirii ja keikkaa pukkaa.
 
MB.vito
Meillä mies tekee pimeetä keikkaa seuraavalla tavalla: Autojen renkaiden vaihtoja, pienimuotoisia autoremontteja, muuttohommia pakulla, talojen maalauksia ja nurmikoiden leikkausta. Vuositasolla rahaa tulee noin 4000 - 5000 euroa ja se on hyvä lisä peruspäivärahaan.
 
vierailija
Hieno mies, itse olen nyt kaksikymentä vuotta tehnyt kaikenlaisia töitä esimerkiksi Varasto-,Rakennus-,Teollisuus-,Kuljetus- ja IT-aloilla. Tultuani nyt laittomasti irtisanotuksi kuusi kertaa, olen suunnitellut itselleni samankaltaista elämää. Paitsi raksahommia mielummin, olen suunnitellut huumekauppaa.
 

Yhteistyössä