Maksan äitiysrahasta miehelle vuokraa

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Molemmat haluttiin lapsi vaikka vielä opiskelen. miehen tulot n. 40 000 euroa vuodessa. Minä olen opiskelija ja äitiyslomalla. Tänään mies sitten ilmoitti, että haluaa minun maksavan äitiysrahastani vuokraa (tähän mennessä olen käynyt silloin tällöin kaupassa ja maksanut pienempiä laskuja). Maksan miehelle 350 euroa nyt vuokramenoja. onko reilua?

Vepasto
Joo, mä maksoin myös oman osuuteni vuokrasta miehen tilille aikoinaan. Mies maksoi sitten omalta tililtä koko summan vuokranantajalle. Tosin mieskään ei silloin tienannut paljoa.

bdt
No en tieda mika on reilua ja mika ei mutta noista asioista pitaa sopia kohtuudella ja jarjella enka usko etta kukaan ulkopuolinen voi ottaa kantaa reiluuteen ja tilanteeseen joka vallitsee juuri teilla.

No mitähän mieltä itse olisit? Meillä ainakin tulee olemaan niin, että miehen tuloilla elellään ja itse saan minimiäippärahan josta osa menee sit opintolainaan ja suurin osa varmaan vauvan tarvikkeisiin. Mies maksaa siis asuntolainan lyhennyksen.

meillä ei ole ikinä yhteenmuuton jälkeen ollut sun ja mun rahoja vaan kaikki on mennyt yhteiseen hyvään.. en kyllä tosiaankaan suostuis maksamaan vuokraa jos vielä miehellä on kunnon tulot kuten näyttää olevan ettei sitä panosta tarvita.. ottaako vuokran lapselta lapsilisästä? :whistle:

bdt
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Täh? olikos tämä joku vitsi? Jos ei niin lähdet tietenkin pois....heti....
No siis tuota noin, asuminen maksaa joka tapauksessa aina jonkin verran. Etta jos asioista voi sopia ja tilanne muuten ihan ok niin miksi ihmeessa pitaa AINA lahtea latkimaan jos joku asia nyppii. Onko se reilua ?

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
meillä ei ole ikinä yhteenmuuton jälkeen ollut sun ja mun rahoja vaan kaikki on mennyt yhteiseen hyvään.. en kyllä tosiaankaan suostuis maksamaan vuokraa jos vielä miehellä on kunnon tulot kuten näyttää olevan ettei sitä panosta tarvita.. ottaako vuokran lapselta lapsilisästä? :whistle:
Asiaa!!!!

juu
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Ukkos varmaankin alkaa maksaa sulle siivoomisesta, pyykin pesusta, lapsen hoidosta ja ruoan laitosta. Eiks je? Semmonen 1200eur/kk olis ihan hyvä alkuun, eihän se ole kuin 40 euroa päivässä..
Siis ihan oikeasti! Mutta toisaalta, tiedän yhden pariskunnan jotka "hinnoitteli" kaikki suhteessaan, lopulta jo seksinkin, noh erosivat sitten lopulta, onneksi..

Ei tuo nyt ihan normaalia ole.

Mä en ymmärrä tuollaasta. Silloon kun mä olin likan isän kanssa yhdessä, niín meillä oli yhteinen talous. Kaikki rahat meni samalle tilille ja sieltä maksettiin kaikki, tilanne olisi ollut täysin sama jos mä olisin tienannut enemmän.

Miehellä tulot 40 000?/vuosi ja pyytää sulta vuokrarahaa!? Jos ei hänelle puhuminen tehoa, niin pärjäät paremmin ilman tuollaista päsmäriä.

ei meillä ainakaan ole sun ja mun rahoja... Minä maksan vuorkan ja isommat laskut. Kun mulla on säännölliset tulot. Sit kun olen tilini tyhjännyt saan mieheltä rahaa... Mun tili on äkkiä tyhjennetty. Just oli palkka ja kaik menny...

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Täh? olikos tämä joku vitsi? Jos ei niin lähdet tietenkin pois....heti....
No siis tuota noin, asuminen maksaa joka tapauksessa aina jonkin verran. Etta jos asioista voi sopia ja tilanne muuten ihan ok niin miksi ihmeessa pitaa AINA lahtea latkimaan jos joku asia nyppii. Onko se reilua ?
Minä ainakin maksoin aikoinaan kun asuin vain lasteni kanssa vain 100e/kk 80neliön asunnosta.

Miehesi taitaa olla perseestä
Ukkos varmaankin alkaa maksaa sulle siivoomisesta, pyykin pesusta, lapsen hoidosta ja ruoan laitosta. Eiks je? Semmonen 1200eur/kk olis ihan hyvä alkuun, eihän se ole kuin 40 euroa päivässä..
Mä peesailne tätä!! =)
Pistä lasku ukon kouraan päivittäin kun olet siivonnut, laittanut ruokaa yms, tuo 40? ei paha summa päivän kodinhoidosta!

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Miehesi taitaa olla perseestä:
Mä peesailne tätä!! =)
Pistä lasku ukon kouraan päivittäin kun olet siivonnut, laittanut ruokaa yms, tuo 40? ei paha summa päivän kodinhoidosta!
Näin juuri

Anne
Silloin kun te mietitte, että teettekö lapsen nyt vai sitten kun valmistut niin mitä mieltä miehesi silloin oli siitä, että tulot putoavat ja menot kasvavat. Miten suunnittelitte silloin kaiken maksettavan?

Jos hän on silloin kun lsta suunnittelitte, ollut kerran tietoinen taloudellisen tilanteen muutoksesta ja silti halunnut lapsen niin kai hänen nyt täytyy tajuta, että perheessä maksetaan menoja tulojen mukaan ei puoliksi.

AP:n äitiyspäiväraha on ilmeisesti se minimi?
Oletteko naimisissa vai avoliitossa?
Jos olette naimisissa, ovat puolisot elatusvelvollisia toisiinsa nähden eli kun toisen tulot ovat pienemmät, on puoliso se joka komepensoi.

Erään läheisen tuttavan kohdalla oli tilanne, että hän oli äitiyslomalla tai hoitovapaalla, enää enmuista kummalla . Mies kävi töissä ja tienasi kohtuullisen hyvin mutta ilmoitti vaimolleen että ei avita kauppalaskussa jne eli ne menot mikä oli sovittu naisen menoiksi, hänen piti maksaa ne, ja ne menot mitkä oli sovittu miehen maksettavaksi, mies hoiti.

Ongelma oli, ettei sen naisen rahat riittäneet. Vaipat, ruuat, vauvan maidot, ja naisen omat henk.-koht. menot.

Hän meni sossuun kysymään toimeentulotukea :LOL: oikeasti. Ja sai kuulla että miehen kuuluu elättää aviopuolisonsa. Ei saanut toimeentulotukea. Johan avasi mies rahapussiaan.

No, he erosivat. :kieh:

äiti neljälle
Älä viitsi? Yhteisessä taloudessa asutte kuitenkin, no jokainen menee tyylillään?
Itse en ikipäivänä suostuisi moiseen, kyllä mies saa elättää, jos yhteisestä sopimuksesta vaimo kotona lapsen kanssa...

Yhteistyössä