maksaläiskät

hilma
mulle ilmestyi ekat pari vuotta sitten otsaan ja voi että kun on tylsän näkösii... apteekissa kai myydään jotain arbutin-voidetta, mutta joku sanoi ettei se tehoa. kauneushoitolassa suosittelivat välttämään aurinkoa (mulla ainakin aurinko tummentaa läiskiä) ja esim. käyttämään mieluummin meikkiä tai suojavoiteita. haluaisin myös vinkkejä, josko niistä voi päästä jopa eroon?
 
hilma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 08:28 Marjis75 kirjoitti:
Telkkarissa sanottiin, että hajusteet ja meikit voivat aiheuttaa maksaläiskiä. Niissä voi olla sellaisia ainesosia, että reagoivat auringon valon kanssa ja muodostavat sitten iholle tumman läiskän.
mä en ole koskaan käyttänyt edes meikkivoidetta kuin satunnaisesti hiukan peitevoiteen omaisesti. eli jos läiskät on otsalla, siellä ei ole kyllä meikin rippeitä tai hajusteita ollut... :/
 
Mulla oli kasvoissa useemman kesän, mutta taisi raskaus auttaa, koska viime kesänä ei enää ollut yhtään! Mihin lie katosivat?? Joitain vuosia kärsin myös vartalolla olevista ruskeista läiskistä, mutta sain avun hilseshamppoosta, Nizoral (tai vastaava).
Mullakin oli sitä enemmän läiskiä, mitä lämpimämpää kesällä oli.
 
bbb
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001093&posting=22000000015730504

Suomi24 keskustelussa (vaihtoehtoiset hoidot) on muutama hyvä vinkki! Jos ei linkki toimi, googleta "maksaläiskät". :)
 
Sain esikoisen raskauden aikana (kesäraskaus) mielettömästi maksaläikkiä esim. kulmakarvojen lähelle ja tuohon huulen päälle (viikset). Aurinko siis pahentaa, arbutin niitä vähän himmentää. Kosmetologi käski laittaa sellaista aurinkosuojaa, ettei läpäise aurinkoa. No kakkosen raskauden aikana ei onneksi sitten tullut niin paljon. Mielenkiinnolla nyt seuraan tuleeko tänä kesänä ja kuinka paljon. Ehkä tuo ikäkin vaikuttaa, äidilläni on lisääntynyt iän myötä....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 09:20 mustikkatassu harmaa kirjoitti:
minulle tulee joka kevät tuohon huulen yläpuolelle eli näyttää aivan kuin olisi viikset, todella kiusallista :ashamed:
täälä sama vaiva, ja voi että kun rasittaaa!!!!!

On kokeillu arbutinia, ei mitään sekä jotain muuta ( en ny muista,mut olisko ollu joku face out tai jotain) mut ei tehonnu :ashamed:

Joku kertoili saaneensa avun jostain luontaistuotekaupan pilleristä,mut en millään muista nimee, argghhhh
 
Kiva kuulla että muillakin samaa riesaa. Mun kellään tutulla ei ole tullut maksaläiskiä raskaudesta ja ovat ihmetelleet kun mulle tuli-nenän alle, poskipäihin, otsaan ja nenään paljon pisamia niin, että on varsinainen nokinenä. Osa läiskistä tuli jo ennen raskautta e-pillereistä (eipä tullut luettua sivuvaikutuksia ennen käyttöä...)

Tosi mukavaa kun tututkin saattoi sanoa, et hei sulla on jotain likaa tossa, ja sit molemmat nolona kun selvis, että onkin pysyvä läntti...

En ole löytänyt apua voiteista.Taidan päivastoin ottaa aurinkoa niin, että loppunaamakin ruskistuis...
 
mustikkatassu harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 09:20 mustikkatassu harmaa kirjoitti:
minulle tulee joka kevät tuohon huulen yläpuolelle eli näyttää aivan kuin olisi viikset, todella kiusallista :ashamed:
tästäpä tulikin nyt mieleeni

olisiko kellään antaa hyvää vinkkiä sellaiseen meikkivoiteeseen, jolla noi "viikset" piilottaa??? :ashamed:
 
joo, Joe Blasco ainut joka mulla ne peittää. Mulla on meikkivoiteen lisäksi sitä Tattoo Coveriajoka peittää vielä paremmin ja mulla aika voimakkaat läiskät juuri tossa ylähuulessa, siis joka pistää kyllä aina aamuisin niin v....maan kun ilman meikkiä kattoo peiliin, ja mulle nää tuli viime kevättalvella kun odotin tota kuopusta. Kyllähän ne maksaa mut on hyviä, kun ei noita pois saa, ja olen jos jonkinlaista tököttiä niihin pistäny, niin ei haittaa, maksan sen mielellään.
 
tjk
Käytän Lumenen "maksaläiskiä" vaalentavaa voidetta. Olen nyt käyttänyt tätä suht edullista voidetta vuoden (vielä sama tuubi menossa) ja päälle laitan päivävoiteen, jossa on suojakerroin 15. Eipä ole maksaläiskää enää ylähuulen päällä näkynyt.
Käy Lumenen sivuilla, luulisi sieltä löytyvän sopiva tuote. Eikä kannata tuijotella niitä ikäsuosituksia!
 
läikikäs
Täällä myös yksi läikikäs. Kaikenlaisia voiteita on tullut kokeilta, siis todella monia, mikään ei liiemmin auta.

Ainoat joista on apua ovat aurinkosuojavoide, mulla Vichy 50 suojakerroin, jota pitää laittaa kasvoille joka aamu ja jo hyvissä ajoin ennen kesää. Toinen hyväksi havaitsemani on Pycnogenol- luontaistuote kapselit. Ei ainakaan tule enempää maksaläiskiä vaikka olisikin kesällä auringossa.

Ja ainoa tuote millä saa ne edes jotenkin peitettyä on todellakin Joe Blasco.

 
Mulle tuli hirveät maksaläiskät poskiin kymmenisen vuotta sitten. Kärsin niistä monta vuotta, vaikka kuinka yritin suojata. Sitkeästi 60 suojakertoimella vichy/roc naamaan ympäri vuoden, kasvot suojattuna suoralta auringolta ja aina aurinkolasit silmillä, kun aurinko paistaa. Niin ne vain viimein kesä kaks sitten jäi tulematta! Olen edelleen kuitenkin varautunut pahimpaan ja kunnon suojakertoimen vedän naamaan joka aamu. Nyt käytän sellaista merkkiä kuin Bion. www.bion.fi
Sitä kosmetologini suositteli ja tuo voide on mukavamman oloinen kasvoilla kuin perinteinen aurinkovoide.
 
mustikkatassu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:24 Footballers Wife kirjoitti:
Mulle tuli hirveät maksaläiskät poskiin kymmenisen vuotta sitten. Kärsin niistä monta vuotta, vaikka kuinka yritin suojata. Sitkeästi 60 suojakertoimella vichy/roc naamaan ympäri vuoden, kasvot suojattuna suoralta auringolta ja aina aurinkolasit silmillä, kun aurinko paistaa. Niin ne vain viimein kesä kaks sitten jäi tulematta! Olen edelleen kuitenkin varautunut pahimpaan ja kunnon suojakertoimen vedän naamaan joka aamu. Nyt käytän sellaista merkkiä kuin Bion. www.bion.fi
Sitä kosmetologini suositteli ja tuo voide on mukavamman oloinen kasvoilla kuin perinteinen aurinkovoide.

TITANIUM DIOXIDE SUNSCREEN Sk 30

tätäkö??onko hirveen kallis??
 
On se siellä, klikkaile auki niitä niin muistaakseni erikoisvoiteet tai jotain sellaista otsikon alla ja ne on tarkotettu +50 ikäisille. Mut kyllä vaan maksalaiskiä on nuorillakin :) Kun vaan uskaltais ostaa kun on sekin 30e ja en oikein usko enää mihinkään, olen niin monia kokeillut ja mikään ei tunnu auttavan. Uskomaton summa mennyt tähän lärviin... :whistle:
 
Itselle tuli raskauden yhteydessä poskeen ruskea iso maksaläiskä mikä pitäisi saada pois! Maksaläiskä se on ihotautilääkärin mukaan mutta vielä mikään ei ole toiminut. Etanavoidetta testailin ja tuota Lumenen eikä ole toimineet. Onko jollakin kokemuksia tuosta Detrian Arbutinista? Onko muita tuotteita myös mitä pitäisi kokeilla? Kaikki vinkit otetaan vastaan!|O
 

Yhteistyössä