maksalaatikosta kyselisin..

Maksahan kuuluu niihin "kiellettyihin" ruokiin, mutta minulle sanottiin neuvolassa että maksalaatikkoa voi silloin tällöin syödä. Saihan maksamakkarakin tässä hiljattain synninpäästön http://www.nutriciababy.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/2007_08_15_maksamakkara/

Tuolla samaisessa linkissä kyllä lukee, että maksalaatikkokin on pannassa, mutta eihän siinä laatikossa itse maksaa ole kovin paljoa. Riisiä senkin edestä. Itse olen lisäkkeenä syönyt sillointällöin kyseistä herkkua.
 
Meillä taas neuvolassa sanottiin, että saa syödä silloin tällöin. Kun töissä meillä ruokana maksalaatikkoa n. kerran kuussa. Jolloin sitten sen annoksen syön. Riippuen tietysti onko laatikossa kuinka paljon maksaa, mutta ainakin valmislaatikoita sain luvan syödä. Kunhan ei liikaa vetele. :)
 
Miun teki edellisessä raskaudessa ihan älyttömästi mieli tuota saarioisten perinteistä valmismaksalaatikkoa ja sain sitten luvan syödä sitä ainakin sen kerran! Varmaan tuossakin järki päässä kontrolli on hyvä! Kyllä miäkin siihen meinaan jouluna sortua kun ei muut laatikot uppoa tähän tätiin... :)
 
Täällä päin th taas suositteli välttämään alkuraskauden ja sitten kohtuudella eli vaikkapa kerran kuussa.. =)
Nyt mennään viikolla 15 ja jouluna varmaan aion syödä vähän, vaikkakaan meillä ei ole ennen maksalaatikko kuulunut muiden laatikkojen tapaan pöytään mutta nyt taitaa. :D
 
minä söin tuossa kuukausi sitte 3/4 osan maksalaatikkoa (sillo viikkoja n.25) ja aion todellaki jouluna syödä sitä, en minä sitä oo neuvolasta tai muualtakaan kyselly. pienet määrät ja harvoin tuskin on vaaraksi, tuskin sitä kukaan viikoittain mättää laatikoittain :D

piipero86 & piipertäjä 29+2
 

Yhteistyössä