maksaako synnytys, sairaalassaolo ?

itse synnytys ei maksa, mutta vuorokausimaksu menee niistä päivistä kun ootte vauvan kanssa osastolla. Ja vauvasta menee vielä erikseen maksu jos jostain valitettavasta syystä joutuu toiselle osastolle kuin sinä. Keski-suomessa se maksu on muistaakseni 27e/vrk.
 
vippis
esimerkiksi Naantalissa asuville ei tule laskua ollenkaan neljältä ensimmäiseltä päivältä, vaan lasku lähetetään automaattisesti kaupungille. Ilmeisesti kumminkin Turussa joutuu sen itse maksamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 23:21 vippis kirjoitti:
esimerkiksi Naantalissa asuville ei tule laskua ollenkaan neljältä ensimmäiseltä päivältä, vaan lasku lähetetään automaattisesti kaupungille. Ilmeisesti kumminkin Turussa joutuu sen itse maksamaan.
Turku maksaa kolmelta päivältä. Ihmettelin sitä täällä, kun mielestäni maksoimme koko laskun, mutta tarkistin asian ja todellakin kaupunki maksaa. Meillä vaan vauva oli tehostetun hoidon osastolla, niin se sekoitti minut, kun sieltä tuli eri lasku. Eli jos kaupunki ei olisi osallistunut laskuun, olisimme joutuneet maksamaan vielä enemmän!
 
RPM
Kokemuksesta voin sanoa että Kaarina ei maksa penniäkään, asuttiin Kaarinassa silloin kun poika syntyi. Nyt kun toista odottelen on ihan kiva että asutaan Turussa.
Muistaisin että se on vähän ale 30 ?vrk. Näkis varmaan tyksin sivuilta nuo hinnat.
 
RPM
No oli pakko käydä tarkistamassa...

Vuodeosastohoidon potilaalta peritään hoidosta ja ylläpidosta 26 euroa hoitopäivältä.

Itse olin 6pv, eka päivä jolloin menin synnärille siittä meni 22?, sieltä siirryin odottelemaan osastolle pariksi päiväksi ja sitten vauvan kanssa 3 pv jokaisesta tuo 26?/vkr.
Kulut riippuu kaikesta mahdollisesta yleisin on kait tuollainen 3 pv lasku.

Onnea odotukseen
=)
 
Huom
Ja huomaattehan, että maksu menee jokaiselta vuorokauden pätkältäkin, eli vaikka kirjaudut synnärille 23.55 illalla, menee täysi maksu siltäkin päivältä, eli jos ei ole kiire, eikä vielä lapsi uhkaa syntyä, niin kantsii odottaa ainakin se 5 minuuttia! ;) :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 12:02 Huom kirjoitti:
Ja huomaattehan, että maksu menee jokaiselta vuorokauden pätkältäkin, eli vaikka kirjaudut synnärille 23.55 illalla, menee täysi maksu siltäkin päivältä, eli jos ei ole kiire, eikä vielä lapsi uhkaa syntyä, niin kantsii odottaa ainakin se 5 minuuttia! ;) :D
niimpä maksumenee jokaisesta vuorokaudesta eli vaikka oisit vain 12h mut ma- ti aikana niin 27 egee x2
 
just
Mun mielestä tuo laskutus on pepusta, ei se mun taloutta kaatanut, mutta otti päähän.

Menin siis klo 8 perjantaina sovittuun sektioon ja lähdin su aamuna sairaalasta. Sairaalalasku tuli 3:lta vuorokaudelta, koska jokainen alkava vuorokausi lasketaan.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 21:32 Irmeli kirjoitti:
Murr, tänään tipahti postilaatikkoon 104 ?:n lasku vauvan maailmaansaattamisesta. Sairaalassa olin maanantaista torstaihin puolille päivin. Muutenkin rahat lopussa.....
Ymmärrän kyllä rahahuolet, mutta toisaalta Suomessa synnyttäminen on kuitenkin halpaa ja turvallista. Todelliset kustannukset ovat paljon paljon kalliimmat kuin kotiin tuleva lasku.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 22:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 21:32 Irmeli kirjoitti:
Murr, tänään tipahti postilaatikkoon 104 ?:n lasku vauvan maailmaansaattamisesta. Sairaalassa olin maanantaista torstaihin puolille päivin. Muutenkin rahat lopussa.....
Ymmärrän kyllä rahahuolet, mutta toisaalta Suomessa synnyttäminen on kuitenkin halpaa ja turvallista. Todelliset kustannukset ovat paljon paljon kalliimmat kuin kotiin tuleva lasku.
Ketäs tää lohduttaa, jos naapurikunnassa ei mene omasta pussista, ja omassa asuinkunnassa menee. Mieluummin sitä ostaisi tuolla satasella vaikka vauvalle jotakin tarpeellista, kuten vaunut. Tai vaikka perheelle ruokaa.
 
Musta maksusta valittaminen on pikkumaista. Tottakai sairaalasta pitää maksaa. Itse maksoin ilomielin, vaikka tulot eivät olekaan isot (olen yh), olin iloinen, kun sain hyvää hoitoa, turvallisen synnytyksen ja ihanan lapsen. Tuo hintahan sisältää ruuatkin.

Lapsensa menettäneen vastaajan puolesta olen todella pahoillani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 22:06 vieras kirjoitti:
Musta maksusta valittaminen on pikkumaista. Tottakai sairaalasta pitää maksaa. Itse maksoin ilomielin, vaikka tulot eivät olekaan isot (olen yh), olin iloinen, kun sain hyvää hoitoa, turvallisen synnytyksen ja ihanan lapsen. Tuo hintahan sisältää ruuatkin.
En niistä maksuista niin valita, mutta kyllä se harmittaa kun naapurikunnassa kaupunki maksaa sairaalassaolon. Hoitoa en saanut lainkaan (ainakaan osastolla ollessani: kerran käytiin kysymässä miten voit ja näytettiin miten vauva kylvetetään, muuten sain olla omissa oloissani aina lähtöpäivän kätilöntarkastukseen asti). Ruoka loppui usein kesken, ellei sitten ollut ensimmäisenä jonossa (sitäkin mitä sai säännösteltiin (mm. yksi karjalanpiirakka/äiti iltapalalla). Kuntalisää ei meidän kunnassa makseta. Lapsi sentään oli aivan ihana, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sairaalan kanssa.
 
Addalmiina
Itse jouduin aikanaan olemaan kuusi viikkoa synnärillä vaikean raskausmyrkytyksen & sektion jälkeen ja laskua tuli muistaakseni yli neljä tonnia markoissa mut onneksi lopputuloksena oli terve kymmenen pisteen poitsu joten kannatti maksaa! Ja meilläpäin ne tarjosi jo sairaalan laskutuksessa mahdollisuutta maksaa erissä kun oli niin iso lasku ja se tarjous otettiin mielellään vastaan. Tosi ihanaa kuulla, että on olemassa paikkakuntia joissa tuetaan perhettä tulemalla vastaan sairaalakuluissa! Mut aina kannattaa yrittää sopia sairaalan kanssa maksutavoista. Itse suosittelen sairaalan sosiaalityöntekijän puoleen kääntymistä joka voi hoitaa kaikki sopimiset laskutuksen kanssa. Ja tämä on sitten ihan tietoa, koska olen itse sairaalan sossu. Päädyin jopa samaan saikkuun töhin jossa poika tuli maailmaan... Onnelista odotusta kaikille! Raha asiat selviää sopimalla! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 13:06 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 22:06 vieras kirjoitti:
Musta maksusta valittaminen on pikkumaista. Tottakai sairaalasta pitää maksaa. Itse maksoin ilomielin, vaikka tulot eivät olekaan isot (olen yh), olin iloinen, kun sain hyvää hoitoa, turvallisen synnytyksen ja ihanan lapsen. Tuo hintahan sisältää ruuatkin.
En niistä maksuista niin valita, mutta kyllä se harmittaa kun naapurikunnassa kaupunki maksaa sairaalassaolon. Hoitoa en saanut lainkaan (ainakaan osastolla ollessani: kerran käytiin kysymässä miten voit ja näytettiin miten vauva kylvetetään, muuten sain olla omissa oloissani aina lähtöpäivän kätilöntarkastukseen asti). Ruoka loppui usein kesken, ellei sitten ollut ensimmäisenä jonossa (sitäkin mitä sai säännösteltiin (mm. yksi karjalanpiirakka/äiti iltapalalla). Kuntalisää ei meidän kunnassa makseta. Lapsi sentään oli aivan ihana, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sairaalan kanssa.
Missä saan noin huonoa kohtelua? Meillä oli aivan ihania hoitajia ja kaikki neuvottiin kädestä pitäen ja jos jokin jäi epäselväksi, kysyin uudelleen. Mulle nimettiin oma hoitaja ja hän oli upea. Harmi puolestasi.
 
Vadelma harmaana
Todellinen kustannushan on noin 170e/vrk, siitä omavastuu 22-27e/vrk on vähän.

Kyl mäkin ottaisin tollasen kaupungin maksaman 3vrk:den ilmaisen hoidon, sehän on kaupungille vain plussaa, kun saavat uusia veronmaksajia ja perheen pysymään kunnassa kantamassa kunnallisveroa =) :flower:
 
töttöröö
Eipä tullu mieleen valittaa, vaikka 208? lasku perästä tuli, ja siitäkin varmaan pari päivää olisi voinut nipistyä, jos keltaisuus olisi todettu aiemmin oikealla verinäytteellä, eikä vain luotettu ihomittariin... Mutta yhtäkaikki, lapsi oli terve ja erittäin hyvää ja ystävällistä hoitoa/palvelua saatiin koko perhe. Pieni hinta terveestä lapsesta, vaikka olikin neljännes yhden kuun tuloista.
 

Yhteistyössä