Maksaa matka vai olla maksamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liiseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Liiseli

Uusi jäsen
25.03.2011
2
0
1
Olen 6 vuotiaan tytön yh äiti,tosin nyt avoliitossa.Lapseni vierailee isänsä luona jokatoinen viikonloppu ja näkee myös isovanhempiaan samalla.Nyt ex-anoppini on lähdössä kesällä Italiaan katsomaan tytärtään joka asuu siellä ja ottaisi tyttäreni mukaan.Ongelma on siinä että ex-anoppini pyytää minua maksamaan tyttäreni matkasta 100€.: /(ovat viikon reissussa)Minulta ei tuota rahaa löydy,sillä avomieheni hankki vanhan omakotitalon(mummonsa kuoltua osti perikunnalta) jota olisi tarkoitus alkaa rempata ensi kesänä.Niimpä kaikki rahani menevät tuohon remonttiin ja työmatkoihin.Tyttäreni isä tosin on luvannut maksaa omalta osaltaan myös tuon satasen (tyttären lentolippuun).Pitääkö minunkin nyt maksaa tuo satanen vai perua tytön matka,josta tytär on jo tietoinen.Kuinka siis toimia???

Mun mielestä ex-anoppi saa ihan itse maksaa matkan, jos on kerran pyytänyt mukaan. Ihme moukka. Olisi edes ensin kysynyt sinulta onnistuuko ennen kuin kertoo siitä lapselle. Sanot vaan, että ei oo ylimääräistä jos oikeesti ei ole. Miksi kaikki anopit aivottomia idareita??

Miksi sä kustannat avomiehesi remontin? Kuitenkin jos ero tulee, niin et sä siitä talosta mitään saa. Joten ota raha niistä rahoista, ja päästä tyttäresi reissuun =)

2 kk ensitapaamisesta mentiin kihloihin ,siitä 5kk niin mentiin naimisiin.....ja kaiken lisäksi olin 1v 10kk vanhan pojan yh....yhteinen lapsemme syntyi viikkoa vaille 9kk häistä tänä kesänä vietämme 26 vuotis hääpäivää onnellisina kolmen lapsen isovanhempina....mieheni on ollut isä pojalleni kaikki nämä vuodet <3

Nyt en ymmärrä :o

No kyllä mä yrittäsin jostain sen satasen repiä. Varsinkin jos on varaa sitä remonttiakin tehdä. Ois varmaan tosi kiva kokemus tytöllesi tuo. Ja onhan kesään vielä hieman aikaa säästääkin.

Tottakai maksat! Aika halvalla tyttäresi pääsee reissuun, ja jos se lapsesi olisi teilläkin kotona, niin kyllä se kotonakin jotain kuluttaisi. Ei satanen saa teidän budjettia tällaisessa tilanteessa pistää retuperälle. Aika sama mistä sen revit, mutta kyllä sinun tuo nyt on pulitettava. Aika kamalaa, että tuon takia peruisit tytön reissun.

Varmaan saat jonkun vuokravälitysfirman kautta sen verran keikkaa, että saat kesään mennessä 100e kerätyksi! Tai keräät vaikka pulloja, myyt ylimääräisiä tavaroita kirpparilla/huutiksessa... (et polta tupakkaa, tai osta itsellesi kaljaa, siideriä ja limppareita).

Matka olisi tyttärellesi varmasti aivan upea kokemus, itse tekisin kaikkeni että lapsi pääsisi reissuun!

No huhhuh, kiistelet siitä tarviiko sun osallistua satasella tyttäres vkon Italian matkaan????
En kyllä kehtais. Jos on satasesta kiinni niin ei olis kannattanu alkaa sitä taloakaan laittamaan jos KAIKKI rahat menee siihen.

No kyllä mä varmaan kaivaisin sen satkun jostain että tyttö pääsisi reissuun. Mutta periaatteessa anopin kuuluisi se matka maksaa kun kerran kutsui tytön mukaan kysymättä ensin vanhempien mielipidettä.

Mä olen sitä mieltä, että anopin pitäisi maksaa lapsenlapsen matka, jos hän on kerran halunnut tytön mukaan. Mutta kun kaikki ei mene kuin elokuvissa, niin tekisin kaikkeni, että tyttö pääsee reissuun. 100 e on kyllä aika pieni raha kuitenkin.....

Anopin ei edes tarvis ottaa lastanne mukaan, mutta varmasti hyvää hyvyyttään ajatteli ottaa. Ja onko tää matka kokonaisuudessaan 200e (sun ja exäs satkut) ainut kulu mitä tyttärestä tulee? Vai maksaako anoppi kenties loput?

Ja Alaston Lohikäärme: Kyllähän sitä rahaa tarttee olla jos ei halua lainaa lisää. Ja jos ei ole sitä 100e maksaa matkaan niin sitten ei ole. Sano ap tyttärelles ettei pääse.

Kyllä sä nyt varmasti 100 e saat jostain kasaan. Esim. silloin kesällä sen viikon matkan aikana sunhan ei tarvitse maksaa lainkaan lapsen ruokia! Siinäkin jo säästyy rahaa jonkun verran.

[QUOTE="Mamma";23440073]100 e on kyllä aika pieni raha kuitenkin.....[/QUOTE]

On se pieni summa kun ajattelee mitä sillä saa. Lapsi saa matkan isoäidin kanssa(!) ihanaan Italiaan(!) katsomaan sukulaisia(!). Varmasti reissu jonka lapsi muistaa koko elämänsä.

Miksi ketjulaiset kuvittelevat, että ex-anoppi ei ollut etukäteen sopinut matkasta ap:n kanssa? Aloituksessa ei lue mitään sellaista. Kyllähän ex-anoppi on nyt voinut kysyä, että saako ottaa lapsen mukaan, johon ap on lupansa antanut, mutta nyt häntä vain harmittaa, kun lapsen isoäiti pyytääkin lapsen äitiä osallistumaan matkaan satasella. Eihän kukaan nyt luvatta voi lasta viedä matkoille, joten eiköhän ap ole luvan antanut. Kyllä 100 € sinun on jotenkin saatava kasaan, ennen matkaa. Ei homma nyt siihen voi kaatua. Kyllä olisi noloa, jos ette tuon vertaa saa kasattua lapsen matkaa varten.

Satasen nyt kietaiset ihan mistä vaan. Joku keikkatyö esimerkiksi? Ja jos sen rahan hankkimisellakaan ei ole ihan tulipalokiire, niin sinulla on rutkasti aikaa miettiä vaihtoehtoja. Kirpputoriltakin tuommoisen tuoton saa aika helposti, jos on vähänkään ylimääräistä tavaraa tai vaatetta kertynyt nurkkiin. Nykyaika ihmisillä yleensä on. Osaatko tehdä käsitöitä, voisitko niitä myymällä hankkia 100 euroa?

Pullojen kerääminenkin on ihan maininnan arvoinen kokeilu. Tai sitten ihan vain joku sivutyö, vaikka pari tuntia illassa jotakin. Ainakin vähänkään isommilla paikkakunnilla erilaisista sivutöistä on kyllä varaa valita, ja pieniltäkin löytyy aina jotakin, kun reippaasti kyselee.

Jos talous on noin tiukilla, kannattaa miettiä tarkasti remonttisuunnitelmia. Ja sekin on vähän outoa, että sinulta menee rahaa avomiehesi ostaman talon remointointiin. Annatko remonttirahaa ikään kuin vuokran asemasta vai miksi tuollainen järjestely?

Kyllä vanhempien on ihan luonnollista osallistua lapsensa matkakuluihin, eli sikäli tarjous on anopilta vähintään reilu. Kyllä tuon matkan kokonaishinnaksi lapsesi osalta tulee kuitenkin enemmän kuin se sata euroa (tai kaksi sataa), joten en kyllä noin pienen summan takia riistäisi lapselta matkan iloa. Kai lapsi siis haluaa reissuun?

Miety nyt vähän, tyttösi pääsee mummonsa kanssa Italiaan viikoksi satasella. Tottakai maksat matkan. Kesään on vielä aikaa, joten alat säästämään. Aivan käsittämätöntä, että joku voi kääntää tän anopin syyksi.

[QUOTE="Hannah";23440301]Miety nyt vähän, tyttösi pääsee mummonsa kanssa Italiaan viikoksi satasella. Tottakai maksat matkan. Kesään on vielä aikaa, joten alat säästämään. Aivan käsittämätöntä, että joku voi kääntää tän anopin syyksi.[/QUOTE]

Peesi!

Yhteistyössä