"Maksa sen verran mikä tuntuu reilulta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä etsin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä etsin

Vieras
Olen ostamassa kaveriltani emmaljungan scooter? rattaat, on vuoden vanhat ja ihan hyvässä kunnossa. Kaveri sanoi että laita tilille sellainen summa mikä tuntuu minun mielestäni tuntuu reilulta.

Mitä nämä kyseiset rattaat maksaa uutena?
Paljonko sinä laittaisin rahaa?

Koitin kaverilta sitä hintaa sanoa, mutta sanoin vain sitkeesti noin, tiedän ettei hänellä kyllä rahasta ole pulaa, mutten halua noita ilmaiseksi ottaa. Enkä maksaa maltaitakaan. Vaikeaa arvioida mikä summa olisi se reilu

En suostuisi tuohon. Sanoisin, etten ota, jos et sano jotain suoraa summaa.

Koska laitat niin tai näin, alat epäillä, oliko se kaverin mielestä kuitenkin liian vähän. Ja jos oikeasti oli, sitten jälkikäteen siitä voi tulla jotain vihjailuja ja homma jää vähän leijumaan ilmaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24690648:

Koska laitat niin tai näin, alat epäillä, oliko se kaverin mielestä kuitenkin liian vähän. Ja jos oikeasti oli, sitten jälkikäteen siitä voi tulla jotain vihjailuja ja homma jää vähän leijumaan ilmaan..

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24690648:

Peesi!
Tommosista kaupoista ei jää kun paha mieli. Ja ihan varmaan kaverillas on joku summa, jonka hän toivoisi kärryistä saavansa. Mut jos saakin vähemmän kuin on aatellut, asia jää kaiveleen. Ja sit taas jos saakin enemmän, voi hykerrellä tyytyväisenä.

En tunne kaveriasi niin en osaa sanoa. Jos kuitenkin haluaa rahaa niin silloin pitäisi myös kertoa summa.
Itse annoin juuri 4 kassillista vaatteita kaverilleni ja sanoin, että en todellakaan halua niistä rahaa. Kaljan voi joskus tarjota :)

Vuoden vanhat, eli sitä uudempaa mallia kankaisella tavarakorilla? Uutena hinta alkaa olla lähellä 300e ja jalkapeiton kanssa vielä enemmän. Ehkä 180-200 olisi kohtuullinen, mutta kyllä minäkin sitä tarkempaa summaa kyselisin.

Yhteistyössä