Maksa-arvot koholla, leukosyyttejä virtsassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Eli olin sairaalahoidossa pari päivää, kovien ylävatsakipujen takia, ja totesivat, että maksa-arvot on koholla. Muuta ei sanottu, kun että niitä täytyy nyt seurata. Olen ihan ulalla, että mitä tämä nyt merkitsee- sama noiden leukosyyttien kanssa?

Niin, ja raskausviikkoja on nyt 33+0. Töihin saan kuitenkin ensiviikolla mennä, mutta heti jos tulee jotain ongelmia, pitää soittaa äitiyspolille. Labrassa pitäisi käydä perjantaina ja sitten soitella tuonne ä-polille tuloksista.

Maksa-arvot kohoaa usein raskausaikana ja varsinkin juuri loppuvaiheessa, kuinka paljon koholla olivat?. Veren valkosoluja virtsassa ei normaalisti ole kuin korkeintaan muutama. Jos valkosoluja on paljon, se yleensä merkitsee virtsateiden tulehdusta. Saitko antibiottikuurin? -> jos et niin juo paljon vettä/karpalomehua, joskus lievä virtsatientulehdus menee sillä ohi. Oliko valkosoluja kuinka paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja 3 äitee;25672063:
Maksa-arvot kohoaa usein raskausaikana ja varsinkin juuri loppuvaiheessa, kuinka paljon koholla olivat?. Veren valkosoluja virtsassa ei normaalisti ole kuin korkeintaan muutama. Jos valkosoluja on paljon, se yleensä merkitsee virtsateiden tulehdusta. Saitko antibiottikuurin? -> jos et niin juo paljon vettä/karpalomehua, joskus lievä virtsatientulehdus menee sillä ohi. Oliko valkosoluja kuinka paljon?

en tiedä paljonko nuo maksa-arvot oli koholla, mut ilmeisesti senverran, että joudun labrassa käymään vielä...

Ja samalla labrakäynnillä katotaan toi virtsa, jos on joku tulehdus sitten...

Hepatogestoosi?(kirjotinkohan oikein...hepatosgestoosi tms. se on) itselläni oli ja silloin maksa- ja sappiarvot nousivat loppuraskaudessa ja adursalia piti syödä kun menivät liian korkeiksi. Vaarallista vauvalle jos menee yli rajan arvot. Leukkareita en muista, mutta jonkun tulehduksen takia ne oli vähän koholla, mutta ei mielestäni liittyneet maksa-arvoihin. Mulla oli lopulta streptokokki alapäässä synnytyksen aikaan otetuissa kokeissa ja saattoi olla se joka nosti noita.

[QUOTE="vieras";25672101]Hepatogestoosi?(kirjotinkohan oikein...hepatosgestoosi tms. se on) itselläni oli ja silloin maksa- ja sappiarvot nousivat loppuraskaudessa ja adursalia piti syödä kun menivät liian korkeiksi. Vaarallista vauvalle jos menee yli rajan arvot. Leukkareita en muista, mutta jonkun tulehduksen takia ne oli vähän koholla, mutta ei mielestäni liittyneet maksa-arvoihin. Mulla oli lopulta streptokokki alapäässä synnytyksen aikaan otetuissa kokeissa ja saattoi olla se joka nosti noita.[/QUOTE]

Raskaushepatoosi :: Terveyskirjasto