makkarakastikkeesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nakki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rasvasuuruskastike eli oivariinia ja siinä ruskista hiivaleipäjauhot. Pieniksi silputtu sipuli sekaan ja nopea ja sitten vettä. Mausteeksi suolaa ja pippuria ja antaa kypsyä 15 min. Sekaan nakkipalat ja kypsennys vielä 10 min. Nakkikastiketta siis teen.

Osta kaupasta vaikka tomaattikastiketta (basilika sopii hyvin) tai creme bonjour kermaa. Niistä saa vaikka ja mitä aikaseksi ja olen mä joskus makkarakastikkeen tehnyt korma-kastikkeeseenkin (sellanen valmispurkki) ja kermaa kylkeen. :) Mielikuvitus peliin niin saa vaikka ja mitä herkkuja aikaan :)

OT:En tee koskaan nakkikastiketta kun meillä ei ole makkararuokia muutakun kesän grillissä joskus. Mutta kerran kun tein spagettikastiketta, sain sen maistumaan nakkikastikkeelta:laugh:. Sanoinkin miehelle, että noh, ainakin tiedän nyt, että nakkikastikkeen teko onnistuisi. Don´t ask....

[QUOTE="Kenguru";23879895]OT:En tee koskaan nakkikastiketta kun meillä ei ole makkararuokia muutakun kesän grillissä joskus. Mutta kerran kun tein spagettikastiketta, sain sen maistumaan nakkikastikkeelta:laugh:. Sanoinkin miehelle, että noh, ainakin tiedän nyt, että nakkikastikkeen teko onnistuisi. Don´t ask....[/QUOTE]

Mä taas olen kerran yrittänyt vääntää nakkikeittoa, eikä se maistunut sitten millään oikeanlaiselle. Maustettuani sitä niin reilusti, että lusikka olisi varmaan pysynyt siinä pystyssä, maku ei vieläkään ollut ok. Silloin huomasin, että ne ruskistamani nakit olivat edelleen pannulla, eivät kattilassa perunoiden, kasvisten ja niiden mausteiden kanssa...

Mä taas olen kerran yrittänyt vääntää nakkikeittoa, eikä se maistunut sitten millään oikeanlaiselle. Maustettuani sitä niin reilusti, että lusikka olisi varmaan pysynyt siinä pystyssä, maku ei vieläkään ollut ok. Silloin huomasin, että ne ruskistamani nakit olivat edelleen pannulla, eivät kattilassa perunoiden, kasvisten ja niiden mausteiden kanssa...

:laugh:

Mitenkääs mun spagettikastike maistui nakkikastikkeelta ilman niitä nakkeja:D? Muidenkin kun mun mielestä siis.

Salainen reseptini:

Paistan makkarapaloja/nakkeja voissa, niin et ne ruskistuvat.
Nakkaan silputun sipulin joukkoon ja kuullotan niitä hetken.
Lisään purkin ruokakermaa ja ainakin saman verran vettä.
Maustan lihaliemikuutiolla, mustapippurilla, ketsupilla, sinapilla ja lorauksella soijaa.
Suurustan kastikkeen maizenalla.

Yhteistyössä