MAKEANHIMO-imetys jne

Siinäpä se, miten saa makeanhimon kuriin!?!??! onko kellään oikeesti toimivaa vinkkiä!? Mä oon vetänyt suklaata ja kaikkea muuta makeeta koko pienen ikäni ihan kauheesti, häpeä myöntää...... :| oon aina ollut hoikka + liikkunut joten se ei oo SIINÄ MIELES haitannut mutta muuten kyllä, ällö olo tulee ja epäterveellistä mut ku ei auta mikää! kun imetän oon koittanut hillitä itteeni mut en pysty tarpeeks... helt miiiii!!!!
 
Jossain oli ohje, että jos on kolme päivää syömättä MITÄÄN makeaa, niin sen jälkeen vois hieman helpottaa ja siirtyä käyttämään makeaa vähän vähemmän. Ja makeaan lasketaan kaikki, myös makeutusaineet.
 
enpä tiedä saako sitä kuriin näin kun imettää en nimittäin ole koskaan tykännyt suklaasta aikasemmin mut nyt voisin sitä ahmia aivan hulluna ja välillä tuntuu jos muuta ei ole niin syön vaikka sokeri pussin tyhjiin eipä muuten ole aikasemmin ollut tälläsiä himoja edes raskaana olessa. :(
 
tuntuu joo et joskus kun on hillinnyt ittensä muutaman pvän, ei heti tee mieli, mut taas kun sorrut niin....kiertees ollaan :whistle: . voi kyllä olla imetykselläkin tekemistä. ärsyttävää vaan kun on niin "sika".
 
mun imetysajan himot loppu kun lapselle tuli allergiat :headwall: piti nollata kaikki syömiset ja maidoton munaton soijaton sitrushedelmätön riisitön pähkinätön meni niin vaikeeksi että aluks söin vaan kanaa ja keitettyä perunaa. kun kaikessa oli kaikkea. nyt oon pikkuhiljaa päässyt taas syömään kunnolla, silti pitää lukee kaikki tuoteselosteet ärsyttävän tarkkaan...
 
Mulla auttaa se, kun pääsen kaupassa karkkihyllyn ohi ja ostan mieluummin hedelmiä. Jätksiä tulee tietty nyt kesällä syötyä, mutta ainakin kauppojen irtojädeissä on se huono puoli, että melkein kaikissa on suklaata. Siitä tulee ainakin meidän vauvalle pieniä masuvaivoja.
 
Mustakin avain on siinä, että vaan tiukasti päättää jättää makeat väliin, muutama päivä siinä menee, että makeanhimo hellittää kun elimistö on tottunut jatkuvaan makeansaantiin. Itse tein sen päätöksen tuossa reilu viikko sitten ja nyt ei tee enää koko ajan mieli makeaa. Odotusaikana oli pakko antaa makeanhimolle periksi kun oli muuten niin kurja olo, mutta nyt on saatava kilot kuriin. Edelleen kerran päivässä otan jotain herkkua, mutta en napostele koko ajan. Taaskin ruuan jälkeen teki mieli jotain makeaa, mutta se meni ohi nektariinilla.
 
Mulla on 11 kuukautinen vauva, joka käy edelleen rinnalla. Makeaa menee vielä enemmän kuin ennen,mutta ei ollenkaan siinä suhteessa kuin ekan 6 kk aikana. Hävettää myöntää, mutta suklaata ja leivoksia meni niin että soi. Olen myös liikunnallinen ja hoikka, mutta olen jokaisesta lapsesta (3 lasta) lihonnut 2-3 kg juuri imetyksen loppuvaiheessa. Makean himo on laantunut luonnostaan, mutta rekkamiehen ruoka-annos kokoon on täytynyt puuttua. On vain muistettava, että imetyksen loputtua energiantarve vähenee. Mulla paino onkin normalisoitunut itsekseen muutamassa kuukaudessa.

Oikeastaan olenkin nauttinut erityislaatusesta tilanteesta täysimetettävän vauvan kanssa. Kerrankin olen saanut syödä niin paljon herkkuja kuin olen halunnut. Olen myös jokaisen vauvan aikana luovuttanut 6 kk ajan maitoa sairaalaan ja siellä sen koostumusta on pidetty erinomaisena. Että se niistä pahoista rasvoista, ja siitä että imettävän pitäisi syödä kevytjugurtteja ja muuta terveellistä. Eiköhän äidin onnellisuus raskaina ensikuukausina ole tärkeämpää kuin ruoan vahtaaminen.
 
Kromia myyvät myös luontaistuotekaupat sekä hyvin varustellut ruokakaupat, joissa on luontaistuotehylly.

Itse asiassa äidin syömä sokeri ei vaikuta äidinmaitoon. Epäterveellisestä ruuasta kärsii äiti itse, ei imeväinen. Äidinmaidon rasvahappojen laatuun voi ruokavaliolla vaikuttaa (ts. kasvi- vai eläinrasvat), samoin kuin vesiliukoisten vitamiinien määrään.
 
No kiva kuulla ettei se äidin syömä sokeri sitten ainakaan siihen maitoon vaikuta!! Hain kromia, saa nähdä auttaako, jos ei, niin toivotaan sittenvain että imetyksen jälkeen edes tasaantuu tää syöpöttely... :/ Alkaa tota vannettakin tuleen tohon housujen päälle,mitä en halua vaikkei sillä niin valtavaa merkitystä ole mutta kumminkin.
 
Mulla iski kanssa imetyksen myötä ihan järjettömät ja ennenkokemattomat makeanhimot.. En normaalisti syö makeaa ja jos joskus on himo iskenykin, on itsekuri kyllä toiminu. Muutaman päivän ajan söin makeeta hirveesti, kun en pystyny vastustamaan kiusausta, sit oli pakko yrittää keksiä joku apuneuvo. Edellispäivänä ostin sitte Pirkan kromia ja sen jälkeen ne himot hävis saman tien. Eli mulla tosiaan ainakin autto, suosittelen lämpimästi! =)
 

Yhteistyössä