makaroonilaatikko ilman munamaitoa??

• Viestiketjun aloittaja kieku
  • Ensimmäinen viesti
kieku
Miten tehdään laatikkoruuat sellaiselle jole ei sovi kananmuna?? Olen aina ennen tehnyt munamaitoseoksen laatikoihin,mutta nyt tuli pulma,kun kananmuna ei käy!!!

Osaiskohan joku neuvoa?

Meillä poika on kananmuna-allerginen ja oon ruvennu tekeen makaronilaatikon silleen, että laitan tuorejuustoa ja vettä ja lihalientä. Tuorejuustoa maustettuna tai naturellia.
Pussillinen makaronia, jauhelihaa, kaks litraa vettä, lihalientä, 100g tuorejuustoa.
Veden sekaan sulatetaan ensin lihaliemikuutiot ja sulatejuusto ja se kaadetaan makaronien päälle. Tulee hyvää ja helposti.
Tämä resepti on täältä sivuilta, että kiitos vaan sille joka laittoi sen alunperin tänne. :p

äitskäläinen
Mulla on sellanen ohje et siihen laitetaan munan tilalta vehnäjauhoja niin ja neste ei oo maitoa vaan lihalientä. Täällä oli muuten aikaisemmin sellanen ohje johon tuli raakat makaroonit ja lihalientä, en muista tarkasti, mutta selaa takas päin ohjeita niin löytyy varmasti. =)

Pipsa-Pippuri
Taas kerron...

ruskistettua jauhelihaa 400-600g(mausta maun mukaan)
1ps makaroneja
1,2l vettä,2lihaliemikuutioita(tai kasvisliemi tai mausta itse)
1rasia sulatejuustoa(200g?)

keitä tuo 1,2l vettä,mausta ja sekota sulatejuusto sekaan.Makaronit ja jauheliha sekasin voidellussa vuoassa(makaroneja ei tartte keittää)lisaa sulatejuustovesi ja 220astetta ja 1tunti.Nannaa!!

Yhteistyössä