maitovalmisteitten alottaminen

  • Viestiketjun aloittaja hu huu
  • Ensimmäinen viesti
hu huu
poika olis nyt 10kk ja oon pikkuhiljaa antanu maistiaisiks raejuustoa ja nyt ajattelin et josko olis viilien ja jogurttien aika, onko jotain tiettyä merkkiä millä suositellaan alotettavan? millain se sit ilmenee jos se ei sovi? kiitos etukäteen.
 
Mä aloitin viilit ihan tavallisella rasvattomalla viilillä, jogurtit taisin aloittaa bulgarianjogurtilla, sekaan hedelmäsosetta ja hyvää on. Hylalla ei kuulemma kannata aloittaa, silloin on vaikempi todeta jos tulee jotain allergiaa, että mistä johtuu . =)
 
pööpötipöö
Mitäs ootte mieltä kun kyseessä maitoallerginen lapsi, siis apteekinmaitoa killittäny, niin milloin tälläselle kannattaa aloittaa kokeilut normaaleihin maitotuotteisiin?
 
Meillä on maitoallerginen lapsi ja maitokokeilut aloitettiin vuoden ikäisenä allergialääkärillä käynnin jälkeen. Meillä näyttäisi maitotuotteet sopivan..Ihan tavallisella jogurtilla ja maidolla aloitettiin kokeilemaan.
 
emmu
Mä aloitin viilit kyllä ihan tavallisella rasvattomalla, tosin ei ollut poitsun mieleistä. Sitten kokeilin bulgarian jogurttia, mutta sekään ei kelvannut.
Ostin sitten kaupasta tavallista maustettua jogurttia ja viiliksiä. Ne kelpasivat. Oli siitä jotain sanomista neuvolassakin, mutta minkäs teet jos eivät kelpaa. Monta kertaa yritin, ei vaan kelvannut.

Tavallinen maitokin kävi vatsaan, joten sain hyvän vinkin neuvolasta tähän. Kokeiltiinkin rasvatonta/kevyt luomumaitoa, se sopi vallan hyvin. Nyt sitten kohta poitsu 1,5-vuotias ja olen pikku hiljaa kokeillut rasvatonta maitoa, eikä näytä enää käyvän vatsaan ollenkaan.

Pienestä asti ollaan jouduttu ostamaan apteekista Omneo-maitojauhetta, kun tutteli ei käynyt ollenkaan ja NAN-korvikekin kävi vatsaan. :)
 

Yhteistyössä