Maitorupi??

Onkohan kellään maitoruvesta kokemusta? Tai jotain vastaavaa? Meidän 4kk pojalle ilmaantu poskiin punaiset läikät, toinen poski alkoi mennä rupiseksi ja nyt siitä tihkuu nestettä... Mietin lähdenkö viemään poikaa päivystykseen vai odotanko ensi viikkoon jolloin oli neuvola/lääkäri aika?
 
Jos se on maitorupea, kannattaa olla varovainen, sillä se leviää helposti. Siis jos koskettelee rupea,niin pese huolella kädet, ettei leviä joka puolelle kehoa. Meillä rupeen auttoi metyleenisini. Jos on paha, lääkäri voi määrätä antibioottia.
 
meillä oli esikoisella leuka ja polvet vetisellä ruvella samassa iässä. oli allerginen maitoproteiinille.

kannattaa hoitaa, mutta varmaan (jos siis on kyse samasta) esiavuksi maitoproteiinin vois jättää pois ruokavaliosta (tai äiteen, jos imetät). tassuihin voi laittaa lapaset tai sukat, ettei raavi.

sitten lastenlääkärille aika (lähetteen vois saada sieltä pävystävästä).

 
Märkärupi tarttuu ei maitorupi.
Kannattahan sitä selvittää mistä johtuu itse en päivystykseen lähtis(ellei tosi paha), mutta lääkärille menisin hakemaan vastauksia ja lääkkeet/rasvat ihonhoitoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 16:40 minä kirjoitti:
Märkärupi tarttuu ei maitorupi.
Kannattahan sitä selvittää mistä johtuu itse en päivystykseen lähtis(ellei tosi paha), mutta lääkärille menisin hakemaan vastauksia ja lääkkeet/rasvat ihonhoitoon.
Oho, luinpa väärin.Anteeks. :whistle:
 

Yhteistyössä