Maitoproteiiniallergia

Minun miehelläni on.
Kuten nimimerkki povialla, hänelläkin pelkkä tippa suun kautta nautittuna riittää anafylaktiseen shokkiin.
Iholle joutuessaan puhdas maito "polttaa" sen rakkuloille.
Palovamman suuruus riippuu altistuksen määrästä.
Muut, maitoa sisältävät tuotteet ovat nekin luonnollisesti suun kautta nautittuna hengenvaarallisia, mutta antavat iholla lievempiä oireita. Lähinnä pahaa ihottumaa.

Minun miehelläni on.
Kuten nimimerkki povialla, hänelläkin pelkkä tippa suun kautta nautittuna riittää anafylaktiseen shokkiin.
Iholle joutuessaan puhdas maito "polttaa" sen rakkuloille.
Palovamman suuruus riippuu altistuksen määrästä.
Muut, maitoa sisältävät tuotteet ovat nekin luonnollisesti suun kautta nautittuna hengenvaarallisia, mutta antavat iholla lievempiä oireita. Lähinnä pahaa ihottumaa.

Jep.... : ( Onko hänelle ehdotettu siedätystä? Minulle ehdotettiin nyt, ja se kyllä jännittää... aloitetaan luultavasti keväämmällä, sairaalassa tietty.

[QUOTE="povia";25477762]Jep.... : ( Onko hänelle ehdotettu siedätystä? Minulle ehdotettiin nyt, ja se kyllä jännittää... aloitetaan luultavasti keväämmällä, sairaalassa tietty.[/QUOTE]

Ei onnistu mikään siedätys.
Saanko kysyä, minkä sairaanhoitopiirin alueella olet ja onko sinulla lapsia?
Lähinnä mietin tuota periytyvyyttä, koska senhän pitäisi olla dominantisti periytyvä, mutttta kummallakaan lapsellamme ei ole joten miehen nykyinen diagnoosi on "geneettisesti epätyypillinen HyperIge"...

Aika rajujakin oireita näyttää esiintyvän kuten anafylaktinen shokki.
Itse pähkäilen asian kanssa, kun maitotuotteet ovat alkaneet aiheuttamaan mulle oireita kuten yskää, korvien kutinaa, kurkkukipua, ihottumaa ja naaman lehahtamista.

Mummeliisa: Helsingin iho-ja allergiasairaalasta ehdotettiin viime kesäisen rajun reaktion jälkeen. Minulla on lapsi, mutta hänellä ei ole allergioita, minullakin tämä vaiva on ollut vain n.10v.

[QUOTE="povia";25477817]Mummeliisa: Helsingin iho-ja allergiasairaalasta ehdotettiin viime kesäisen rajun reaktion jälkeen. Minulla on lapsi, mutta hänellä ei ole allergioita, minullakin tämä vaiva on ollut vain n.10v.[/QUOTE]

Ok. Ei sitten kyse samasta.
Miehellä tuo ollut syntymästä asti.
HYKSin asiakkaita hänkin vaikka asumme pohjanmaalla - juuri tuon harvinaisuuden vuoksi.
:)

Yhteistyössä