Maitohappobakteerit raskausaikana?

Hei!

Mitä maitohappobakteerivalmistetta ootte käyttänyt raskausaikana?
Onko kukaan käyttänyt Idoformia, se olis suht edullista, mut se on rohdosvalmiste ja niitähän ei suositella raskausaikana..? Aattelin nyt kokeilla syödä koko raskausajan maitohappobakteereja, kun sillä vois kuulemma estää lapsen mahavaivoja ja edelliset kaksi ovat kummatkin huutaneet mahaansa. Eli jos niitä syömällä vois estää mahavaivat, niin kyllä todellaki kokeilen!! :D
Kertokaa kokemuksia! =)
 
olen popsinut, kun niistä ainakin on tieteellistä näyttöä, että vähentävät tulevan lapsen mahavaivoja ja allergiariskiä. Esikonkin aikana söin, ja tosi hyvä iho ym. on ollut, vaikka olen itse tosi allerginen.

Muistaakseni jostain Valion sivuilta pääsi lukemaan ko. tutkimuksen
 
Gefiluksia minäki olen syönyt nyt raskauden aikana, kun kuulin että ehkäisis myös tuota allergiapuolta. Esikolla pientä allergiia ja astma ja nuoremmalla pojalla atooppinen iho. Jospa nyt pääsis vähemmällä. Sitä suositellaan sitten myös jatkettavan syntyneelle lapselle annettavaksi, siihen sopii hyvin Rela-tipat, kallis pullo mutta riittoisa!
 
Tuota Gefilusta voi antaa vastasyntyneellekin, me annettiin laitokselta asti ja lopetettiin nyt 1 -vuotiaana anto.
Eli kapselin sisältö on siroteltu maitoon tai ruokaan.
No meillä on jonkinasteista allergiaa päärynästä ja omenasta, poskeen nousee ihottumaa, mutta voi mennä ohi kuten itsellänikin.
Aika vähillä vatsavaivoilla on menty. (tai aika kultaa jo muistot =) )

Muistakaa myös foolihappo ja Omega3 raskausaikana! ;)
 
Olen maitohappobakteerien suurkuluttaja (ehkäisen allergioita ja parannan omaa oloani) =) Olen raskausaikana käyttänyt Idoformia, vaikka onkin "rohdosvalmiste". Siinä ei ole mitään ylimääräistä, joka voisi olla vaarallista ja farmaseuttiystäväni suositteli sitä. Idoform on siinä suhteessa parempi kuin muut, että bakteerit on suljettu "enterokapseliin", mikä tarkoittaa, että kapseli hajoaa vasta suolessa, ei vatsahappojen vaikutuksesta mahalaukussa. Tällöin bakteerit menevät varmemmin oikeaan osoitteeseen, kuin jos kapseli hajoaa jo vatsassa.

Gefilus on myös hyvä ja tutkittu valinta (vaikka ei olekaan enterokapselissa), mutta Idoform on varmasti myös pätevä valmiste.
 

Yhteistyössä