Maitohappobakteereista kysymys!

• Viestiketjun aloittaja MietinVaan
  • Ensimmäinen viesti
MietinVaan
Noh. Kun noita maitohappobakteereja on useampaan eri käyttötarkoitukseen saatavilla: on suun hyvinvointiin (Reladent), vatsaa varten (esim. Gefilus-kapselit ja elintarvikkeet) ja sitten on emättimen bakteerikasvuston epätasapainon korjaamiseks olevia kapseleita (esim.Gynocaps).
Niin. Onko niissä kaikissa samanlaista mh-bakteeria vai onko niitäkin monenlaisia?
Ja. Jos käytän vaikka noita Reladentejä (siis hampaiden hoitoon) niin hoitaako ne tabletin bakteerit samalla mun vatsaa vai tartteeko mun ostaa massuani varten omat tabut?

ap
...jatkoa vielä: muistaako kukaan/löytääkö sen tutkimuksen, jossa todettiin, että raskausajan mh-bakteereja saaneen äidin lapsella esiintyy vähemmän todennäköisesti allergioita? Ja oliko siinä tutkimuksessa käytetty suun kautta otettavia bakteereja vai emätinkuulia?

ap taas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jaa, en tiedä mitä siellä suunhoitoon käytetään mutta mulla on ihan relat itellä ja ei ole hiivaakaan näkynyt sen jälkeen kun alotin.
Relatipatko? Ja missä ei oo hiivaa näkynyt? Suussa vai emättimessä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
No jaa, en tiedä mitä siellä suunhoitoon käytetään mutta mulla on ihan relat itellä ja ei ole hiivaakaan näkynyt sen jälkeen kun alotin.
No ei ne ole ku tapletteja ja ei mulla nyt sentään suussa ole ikinä hiivaa ollut, mutta alapääongelma on aika usein ennen käyttöönottoa. Toki niitä on tippoinakin olemassa, annoin tippoja alle 1v lapsilleni.

gefilus on pop

tässä tutkimustietoa

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Ravitsemus_ja_Hyvinvointi/terveysvaikutteiset_tuotteet10082006100631/gefilus17082006141537/gg_tutkimukset17082006143052/Vaitoskirjat_LGG-tutkimuksista.pdf

ap taas
Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
No ei ne ole ku tapletteja ja ei mulla nyt sentään suussa ole ikinä hiivaa ollut, mutta alapääongelma on aika usein ennen käyttöönottoa. Toki niitä on tippoinakin olemassa, annoin tippoja alle 1v lapsilleni.
Sori :D En mä tiiä voiks suussa olla hiivaa, aattelin sitä sammasta :)

äiskä
mä osallistuin semmoseen tutkimukseen 6v sitten ollessani raskaana. söin semmosia kapseleita ja sit vauvalle sekotettiin kapselin sisältö maidon joukkoon. mitään allergioita ei ainakaan mun lapsella ole ollut, kolmella vanhemmalla on maitoallergiaa ja yhellä vilja +sitrushedelmät. en tiedä oliko hyötyä niistä happobakteereista mut ei niist ainakaan mitään haittaa ole. aloin taas syömään niitä joka päivä kun oon raskaana.

Probiootti Plus on pop
Turun yliopisto on tehnyt tutkimuksen raskauden aikaisesta maitohappobakteerien syönnistä ja sillä oli ehkäisty allergioita. Tämä tutkimus oli tehy Bioteekin Probiootti Plus kapseleilla.
Meidän allergikolla 2v on ollut käytössä gefiluksia ym. muita surkeita mh-bakteereita jolla ei ollut mitään vaikutusta. Asiat alkoi parantumaan vasta kun aloitettiin kunnon Ihmisperäiset mh-bakteerit. Meillä syö koko perhe tällä hetkellä Probiootti Plussa ja ei olla juuri koskaan kipeinä :)

Yhteistyössä