Maitoallergiasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Nyt tarttis vähän apuja. Mulla ei maha kestä maitoa yhtään, edes hyla-tuotteet ei sovi. Testit näyttää negaa eli lääkäristä en saa apuja. Olisin lähdössä viikonloppuna laivalle. On vissiin olemassa jotain laktoosinpilkkoja-lääkettä. miten sitä pitäis ottaa että siitä olis mulle apua? Apteekista joskus asiaa kysyin niin ne ei osannu mua auttaa. Onko siitäkään mulle apua ku en tosiaan kestä yhtään laktoosia. Pilkkooko se tarpeeksi jos otan sitä ja käytän maitotuotteita?

Sekavaa tekstiä. Toivottavasti joku ymmärsi.

Käytän laktoosittomia tuotteita eli periaatteessa tuo maitoproteiini ei aiheuta mulle mitään. Ja miten esimerkiksi joku meriaamiainen, onko niihin käytetty kuinka paljon laktoosia/maitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Käytän laktoosittomia tuotteita eli periaatteessa tuo maitoproteiini ei aiheuta mulle mitään. Ja miten esimerkiksi joku meriaamiainen, onko niihin käytetty kuinka paljon laktoosia/maitoa?

Kaikkien ruokien edessä on laput onko Laktoositon/vähälaktoosinen/gluteeniton. Niitä seuraamalla on helppoa löytää itselleen sopivaa syötävää. Reippaasti vaan matkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Joo maitoallergiahan on täysin eri asia kuin jos ei kestä laktoosia! allergikkona sun pitäisi varmasti tietää että hylatuotteet on maitoa :o

No joo. saatoin laittaa vähän väärin. Mutta eikös silloin jos on laktoosi-intoleranssi niin kestää hylaa? En siis kestä niitäkään tuotteita. Testeissä on käyty kolme kertaa mutta koskaan ei ole "vikaa" löytynyt. On siis vähän hankala tilanne ku lääkärien mielestä mulla ei ole maidon kanssa mitään ongelmaa.

Joo maitoallergiahan on täysin eri asia kuin jos ei kestä laktoosia! allergikkona sun pitäisi varmasti tietää että hylatuotteet on maitoa :o

No joo. saatoin laittaa vähän väärin. Mutta eikös silloin jos on laktoosi-intoleranssi niin kestää hylaa? En siis kestä niitäkään tuotteita. Testeissä on käyty kolme kertaa mutta koskaan ei ole "vikaa" löytynyt. On siis vähän hankala tilanne ku lääkärien mielestä mulla ei ole maidon kanssa mitään ongelmaa.

Laktoosi-intoleranssia on montaa eri tasoa. Jotkust kestävät hylaa, toiset ei. Hyla on vähälaktoosinen, ei laktoositon. Jos sinulle käyvät laktoosittomat, ei maitoallergiaa ole. Laktoosittomissa kun voi olla maitoproteiinia, ja maitotuotteiden kohdalla näin onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

Laktoosi-intoleranssia on montaa eri tasoa. Jotkust kestävät hylaa, toiset ei. Hyla on vähälaktoosinen, ei laktoositon. Jos sinulle käyvät laktoosittomat, ei maitoallergiaa ole. Laktoosittomissa kun voi olla maitoproteiinia, ja maitotuotteiden kohdalla näin onkin.

Ja taas olen viisaaampi. Eli mulla ei ole maitoallergiaa vaan tämä hemmetin intoleranssi. =)

Toiset laktoosi-intolerantikot kestää hyla tuotteita mutta toisilla täytyy olla täysin laktoositon ruokavalio jotta oireet katoaa.
Ja maitoallergia on TÄYSIN eri juttu , korjaa maitoallergikon äiti

Mut siis onko olemassa jotain lääkettä jonka avulla vois käyttää edes niitä vähälaktoosisia tuotteita? Esim. just laivalla tai sit vaikka jossain juhlissa.

Niitä laktoosilääkkeitä voit kokeilla. Niitäkin on erilaisia. En niistä enempää tiedä kun en ole koskaa niitä käyttänyt.

En kuitenkaan lähtisi testailemana niitä laivalla, vaan tyytyisin syömään laktoosittomia ruokia.

Mut siis onko olemassa jotain lääkettä jonka avulla vois käyttää edes niitä vähälaktoosisia tuotteita? Esim. just laivalla tai sit vaikka jossain juhlissa.

Niitä laktoosilääkkeitä voit kokeilla. Niitäkin on erilaisia. En niistä enempää tiedä kun en ole koskaa niitä käyttänyt.

Ihmettelen kyllä ettei ne osannu apteekissakaan mua neuvoa. Täytyy vissiin käydä uudestaan kyselemässä.

Ihmettelen kyllä ettei ne osannu apteekissakaan mua neuvoa. Täytyy vissiin käydä uudestaan kyselemässä.

Laivalla kysyt tarjoilijoilta mitkä ruuat ovat täysin laktoosittomia näin me ainakin toimitaan, yleensä ne on kyllä merkitty hyvin.

Ja tälle intolerantikolle EI käy hyla/vähälaktoosiset tuotteet sitten lainkaan. Ei edes niiden apteekista ostettavien pillereiden kera. Ennemmin sitten oikeaa maitoa. Ei minussakaan ole todistettua laktoosi-intoleranssia, mutta sellainen geeni, jonka kantajista aika suuri prosentti saa maidosta oireita.

Eli syö vain laktoosittomia tuotteita laivalla. Pääset helpommalla.

Yhteistyössä