maitoallergiaa(ko)?

Jouduin aloittamaan soija-tuttelin, kun neiti (11vko) iltaisin huusi pahimmillaan 4h, ja vääntelehti sylissä ennen kuin nukahti, ilmavaivat olivat hirveän hajuisia, naama väliillä helotti punasena, ja lopulta kieltäytyi syömästä kokonaan pullosta (imetän enimmäkseen), tää alko kun vauvalle rupesin antaa lisämaitoa, paino nousi liian vähän, nyt neiti nukahtaa itse sänkyyn ilman itkuja ja ilmavaivat eivät haise enään eikä naamakaan helota punasena, eli mun mielestä toi olis allergiaa. :/ :D

Kuullostaa allergialta. Se onko se maito vai joku muu niin sitä ei voi sanoa äkkiseltään. Jos imetyksen lopetuksesta ei ole kauaa, voit harkita imetysdieettiä. Jättäisit ensin kaikki maitoa ja maitoproteiinia sisältävät ruoat ja juomat pois omasta ruokavaliostasi. Allergialääkärillä käynti voisi olla hyvä, saisit asiantuntijan neuvoja mm. imetysdieetistä.

Olen kuullut nimittäin että alle puoli vuotiaalle ei suositella soijatuotteita ensimmäisenä maidonkorvikkeena.

Jos haluat vielä lisää infoa, voit lähettää y-viestiä. Minulla on maito-, muna- ja venhäallerginen tyttö + muutama muu ruoka-aineyliherkkyys. :wave:

Se imetysdieetti olis muuten hyvä, mutta kun itsellä on niin hirveät allergiat, että eipä mulla olis sitten mitään syötävää, ja pakko on jotain syödä elääkseen, nytkin neuvola pudistelee päätään, kun maito ei oikein riitä ja pitäis syödä paljon ja terveellisesti, mutta ei niin ei...mä imetän melkeen kokonaan ja lisämaitoa annan n.120ml päivässä, mullakin on 1 lapsi maitoallerginen+ kaikki muut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 17:37 tiituli kirjoitti:
Se imetysdieetti olis muuten hyvä, mutta kun itsellä on niin hirveät allergiat, että eipä mulla olis sitten mitään syötävää, ja pakko on jotain syödä elääkseen, nytkin neuvola pudistelee päätään, kun maito ei oikein riitä ja pitäis syödä paljon ja terveellisesti, mutta ei niin ei...mä imetän melkeen kokonaan ja lisämaitoa annan n.120ml päivässä, mullakin on 1 lapsi maitoallerginen+ kaikki muut.
Voi itku, ei tosiaan imetysdieetti ota tuossa tilanteessa onnistuakseen. :/ Voimia sinulle kovasti ja jos et tosiaan ole vielä käynyt siellä allergialääkärillä, niin käypä hakee asiantuntijaneuvoja sieltä! :hug:

Yhteistyössä