maitoallergiaa 1 vuotiaalla?

Meillä on nyt vuoden vanha poika. Yöt edelleen TOSI levottomia ja saatetaan monia kertoja yössä herätä huutamaan selkä kaarella. Ilmavaivoja ja selkeästi jonkinmoisia vatsakramppeja, helpottavat pieruilla tai vain ajan kanssa, tyyliin kun on pari tuntia kanniskeltu ja jumppailtu ja hierottu masua. Nyt olen herännyt miettimään, että voisiko kyse olla maitoallergiasta? jugurtit ja viilit on ollut ruokavaliossa 10kk alkaen ja ajoittain tavallinen maito pienissä määrin, samoin purkkiruuat missä maitoa. nyt olen tauottanut kaikki em. ja tuntuu, että yöt rauhoittuneet.

Voisiko siis olla kyse maitoallergiasta, mitä mieltä olette?
 
lisa
Piti vielä lisätä, että tytölläni on maidotondietti menossa ja allergiasairaalassa altistetaan.
Atoppisen ihottuman takia tutkitaan nyt tuo maito. Prick-testeissä ei mitään näkynyt.
 
vieras
Mulla on kaks suolioireisesta maitoallergiasta kärsivää lasta, toinen on jo 5-vuotias, mutta oireili yksivuotiaana juuri noin kuin kuvailit, imetin siihen saakka ja oireet pysyi jotenkuten aisoissa (ts. nukkui sentään jotenkin), mutta kun lopetin imetyksen, tilanne meni pahaksi, eikä nukkunut, vääntelehti ja huusi vain, sitten todettiin maitoallergia. Kuopus on vajaa vuoden, mutta hänen kanssaan tajusin onneksi jo parikuisesta, mistä kiikastaa.
 
Mä en kyllä lähtis odottelemaan mitään lääkäreitä vaan itse kokeilisin ja jättäisin vaan pois maitotuotteet hetkeksi. Kalkkia vaan sitten lisäksi niin tulee tarpeeksi sitä ainakin.

Sitten jos helpottaa niin sitten lääkäriin ja testeihin että saadaan ruokavalio kuntoon.

Yleensähän noi allergiat alkaa helpottamaan kahden vuoden kieppeillä, meillä oirehtii vielä.
 
juu
Voi hyvin olla. Ja huonommalla tuurilla on muitakin allergioita, niiden löytäminen voi olla vaikeaa. Muistatko yhtään milloin yöt ovat alkaneet menemään huonommaksi? Mitä ruokia otitte silloin ruokavalioon?

Meillä yöt ovat juuri tuollaisia, kun lapselle testataan huonosti sopivia ruokia.
 
toki voi
Meillä kärsittiin samoista oireista suunnilleen samassa iässä. Ongelma meillä ei ollut maito vaan laktoosi, eli hylatuotteet olleet sittemmin käytössä.
Meillä aiheuttaa allergiaa myös kaura ja ruis, joten muutkin ruoka-aineet kannattaa ottaa huomioon, jos vatsa ei laannu.
Lääkäri käskee myös jättämään vain ruoka-aineita ruokavaliosta pois, joten ei kannata mitään lääkäreitä odotella. Meille sanottiin myös ettei tuon ikäiseltä lähdetä edes vielä allergiatestejä ottamaan :(

Jaksamista!!
 

Yhteistyössä