Maitoallergia

4kk vanhalla tytöllämme todettiin tänään maitoallergia. Olen jo kokeeksi ollut viikon maidottomalla dieetillä ja lisämaitona olemme antaneet almiron peptidiä. Nyt vasta tänään sitten hokasimme että onhan maissivellikin maitopohjaista, jota olemme aina iltaisin antaneet.... eikä tullut lääkärissä tuo puheeksi. Mitä antaisitte iltasapuskana maidon lisäksi, jotta saataisiin muutenkin jo rikkonaisiin öihin parempaa unta?? Kokemuksia?!?
 
Minä olen ostanut kaupasta Muksun riisipuurojauhetta. Lämmitän mikrossa 2dl vettä ja sekoitan 3 ruokalusikallista riisihiutaleita sekaan ja annan hetken olla. Jos haluaa litkumpaa niin vähennä jauhetta. Jauhe siis maidoton ja sokeriton eli vain esikypsytettyjä riisihiuteleita. Makua olen laittanut, nyt myöhemmin pojan kasvaessa, hedelmäsosepurkeista.
 
allergisen äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 15:49 Ansku kirjoitti:
4kk vanhalla tytöllämme todettiin tänään maitoallergia. Olen jo kokeeksi ollut viikon maidottomalla dieetillä ja lisämaitona olemme antaneet almiron peptidiä. Nyt vasta tänään sitten hokasimme että onhan maissivellikin maitopohjaista, jota olemme aina iltaisin antaneet.... eikä tullut lääkärissä tuo puheeksi. Mitä antaisitte iltasapuskana maidon lisäksi, jotta saataisiin muutenkin jo rikkonaisiin öihin parempaa unta?? Kokemuksia?!?
Entä jos lapsi heräilee yöllä sen vuoksi, että vatsa on kipeä epäsopivan ruokavalion vuoksi? On todella tavallista, että allerginen lapsi heräilee yöllä todella tiuhaan, mutta sopivan ruokavalion löytymisen jälkeen joko nukkuu yöt läpeensä tai ainakin heräily radikaalisti vähenee. Eli ehdottomasti suosittelen jättämään vellin pois kokonaan, ja kokeilemaan pelkällä rintamaidolla aikansa, miten öille käy.
 
allergikon äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2006 klo 02:28 allergisen äiti kirjoitti:
Entä jos lapsi heräilee yöllä sen vuoksi, että vatsa on kipeä epäsopivan ruokavalion vuoksi? On todella tavallista, että allerginen lapsi heräilee yöllä todella tiuhaan, mutta sopivan ruokavalion löytymisen jälkeen joko nukkuu yöt läpeensä tai ainakin heräily radikaalisti vähenee. Eli ehdottomasti suosittelen jättämään vellin pois kokonaan, ja kokeilemaan pelkällä rintamaidolla aikansa, miten öille käy.
Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Velli pois nyt kokonaan, pelkkää rintamaitoa tai sopivaa korviketta. Kunhan saatte lapsen vatsan ja suoliston rauhoittumaan, sitten voisitte kokeilla esim. Farinan karkeasta riisijauhosta tehtyä puuroa. Sen voi tehdä veteen.

Ole iloinen että allergia selvisi jo nyt. Mutta muista, muitakin allergioita voi olla. Sen vuoksi varovaiset maistelut aina uusista ruoka-aineista ja yksi kerrallaan ja mielellään vasta sitten kun lapsi on 6kk.
 

Yhteistyössä