Maitoallergia, käyttääkö kukaan kauramaitoa?

mia
Hei te, joilla lapsi yli 2-vuotta ja edelleen maito-allergia. Onko kukaan antanut esim. kauramaitoa tai soija-maitoa (kaupan).
Itse ajattelin kokeilla kauramaitoa kun Kelan korvattavuus loppuu 8/05.
 
LeenaK
Meille lääkäri suositteli mieluummin soijamaitoa kuin kauramaitoa, mutta sitten juuri kun kelan korvattavuus loppui alkoi maitokin sopia. Tuo soijahan ei vaan myöskään kaikille käy. (No ei kaurakaan tietty mutta ehkä vähän useammille)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 16:09 Miä kirjoitti:
Hei te, joilla lapsi yli 2-vuotta ja edelleen maito-allergia. Onko kukaan antanut esim. kauramaitoa tai soija-maitoa (kaupan).
Itse ajattelin kokeilla kauramaitoa kun Kelan korvattavuus loppuu 8/05.

Mulla on kohta 3-vuotias ja kans edelleen maito-aalerginen. Ollaan koitettu kaupan kauramaitoa ja soija-maitoa. Itse pidin kauramaidosta. Mutta nyt ollaan jo koitettu soija tuotteita mutta ei oikein tunnu sopivan. Mun mielestä kauramaitoa kannattaa koittaa. Se maistuukin paremmalta.
 
äiti 45 v
Meillä tuo maitoallegia todettiin "toisen kerran" sen verran myöhään että en enää alkanut 5 v opettaa millekään korvikkeille eli juo laihaa mehua tai vettä ja sitten kalkkitabletteja. Ruuanlaitossa käytän kaurakermaa ja puuroja teen riisimaitoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2005 klo 16:40 äiti 45 v kirjoitti:
Meillä tuo maitoallegia todettiin "toisen kerran" sen verran myöhään että en enää alkanut 5 v opettaa millekään korvikkeille eli juo laihaa mehua tai vettä ja sitten kalkkitabletteja. Ruuanlaitossa käytän kaurakermaa ja puuroja teen riisimaitoon.

Hei olisin kysynyt mitä muita aineita siinä kaurakermassa on ja mistä sitä saa ja kenen tekemää?????
 
äiti 45 v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2005 klo 19:37 vaaka 73 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2005 klo 16:40 äiti 45 v kirjoitti:
Meillä tuo maitoallegia todettiin "toisen kerran" sen verran myöhään että en enää alkanut 5 v opettaa millekään korvikkeille eli juo laihaa mehua tai vettä ja sitten kalkkitabletteja. Ruuanlaitossa käytän kaurakermaa ja puuroja teen riisimaitoon.

Hei olisin kysynyt mitä muita aineita siinä kaurakermassa on ja mistä sitä saa ja kenen tekemää?????
Ihan ruokakaupasta. Muistaakseni esim nimellä Beneviva. Harmi ettei minulla ole yhtään purkkia kotona jotta voisin tarkistaa mitä muuta siinä on mutta jotakin kasvirasvaa siinä sen "kauraliemen" lisäksi on.
Käytän esim kiusauksissa ja kastikkeissa eikä meidän muuten herkkämakuiset ole valitelleet että olisi mitään merkittävää eroa tavallisiin ruokakermoihin
 

Yhteistyössä