Maitoallergia epäily..

Meidän neidin tarinaa..

Täysimetin 6kk, tutustuttiin kiinteisiin pikkuhiljaa ja 10kk äidinmaitoa ja nan:ia, imetys loppui 11kk, siitä korvikkeen kans sekoitellen gefilusmaitoon, josta sittenmmin kevyt maitoon. Siinä hieman vauva-aikaa..

Nyt viimeinen reipas puolivuotta ollut ihan mahdotonta.. Tyty on nyt 2v,2kk.
Vatsa oireista olen sanonut neuvolassa, eivät osanneet autta, lääkärille ei laittanut, koska joillaakin nyt vain on outo vatsa..

Oireita: Joko ERITTÄIN kova kakka, usein pitää auttaa peräruiskeella ja painaa aukon suulta tai ihan kaivella sitä kakkaa, saattaa olla verijuovaakin pinnalla, joskus pieniä ERITTÄIN kovia pipanoita. Tärisee ja hikoilee kakatessa, itkee ja hakee lohtua epätoivoisen oloisena. Kakkaa vain vaippaan ja seisoo ihan jäykkänä.

TAI Kova ripuli, yötä päivää ripuloi, saattaa olla ihan "vesiripulia" ja hiutalemaista, erittäin pahan hajuista tai ei niinkään haisevaa ja tosi vaaleaa sosemaista.
Molemmat kakka vaiheet kestää noin viikon, viimeksi annettiin 2 viikkoa duphalacia kovaan kakkaan.

On myös normaalejakin ulosteita noiden "kausien" välillä..

Nyt takana 4:n päivän ripulijakso, kävimme yksityisellä lastenlääkärillä. Epäili vahvasti maitoallergiaa. Keliakia testiä ym hb jne tutkitaan verikokein, tulokset tulevat myöhemmin. Nyt 3:n viikon maidoton ruokavalio ja sit uudestaa lääkärille.

On niin paha olo ja suru, meidän neiti oli oikea maitotyttö!! Kauramaito ei kelvannut, soijamaitoa joi vajaan desin.
Tässä opetellaan mitä saa syödä ja mitä tuotteita kaupassa on tarjolla..

Onko kellään muilla ollut edellä mainittuja oireita ja syy ollut maitoallergia?
 
meidän 3 vuotiaalla pojalla juuri samoja oireita ja lisäksi maito vähimmässäkin määrin aiheuttaa pahan ihottuman.hänellä nuo allergia kokeet näytti ettei olisi maitoallergiaa mutta ilman maitoa voi paremmin niin lääkäri sanoi että on maitoallergia.muutenkin pojalla on vaikea vilja allergia ja nyt lisäksi soija allergia.tuota soijaa on muuten melkein joka tuotteessa.jopa sana-sol vitamiinissa mitä olen hänelle antanut eli tarkkana saa olla mitä poika suuhunsa laittaa.löysin netistä liikkeen mistä saa tilattua noita allergisille tarkoitettuja tuotteita,kaupoista kun on vaikea löytää.tässä linkki:http://www.allermiina.fi/shop/index.php
 
no meidän pojalla tällaista ihottumaa maito aiheutti.2pv.joi maitoa ennen allergiatesteihin menoa ja sinä aikana tämä ihottuma nousi,oli 3vk.maidottomalla kuurilla ennen tätä.




samanlaista ihottumaa tuli kun soijamaitoo joi.nyt riisimaito menossa ja ei ole oireita tullut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Oletko kokeillut hyla-tuotteita?

Myös laktoosi-intoleranssi voi aiheuttaa pahaakin ripulointia ja vatsa- ja ilmavaivoja.

Itse olen ollut pienenä ensin maitoallergikko ja nyt laktoosi-intolerantikko..

Mä kans oon ollut mitä ilmeisemmin maitoallergikko ja samoin mieheni ja todistettavasti lapseni. Nyt kaikki ollaan laktoosi-intolerantikoita. Onkohan näillä yhteyttä?
 

Yhteistyössä