maitoa vain 3-4dl pvä

Meillä ei mene tuotakaan, maksimissaan ehkä 2 dl/päivä ja useimmiten juo piimää. Annan lisäksi jukurttia, juustoa ym. maitotuotteita. Tarvittaessa annan kalkkia tablettina. Pullosta ei ole koskaan juonut, mieluiten juo pillillä lasista.

Olen viimeinkin oppinut olemaan stressaamatta asioista. Jos ei maitoa maistu, niin sit ei. Poika voi joka tapauksessa mainiosti :)

Kun meillä vaihdettiin pullo mukiin (noin 1 v) ei millään meinannut juoda maitoa...tai vain ihan vähän. Aloin keittämään puurot maitoon, antamaan jugurttia, juustoa, rahkaa ym... Nyt lähes kaksi vuotiaanakaan ei juo paljon maitoa, pitää enempi vedestä...ja edelleen puurot maitoon... Ihan hyvin näin menee!

Me005
Mulle aikoinaan sanottiin että vuosikkaalle sousitus 5 dl per päivä maito ja maitotuotteita yhteensä eli siihen kuuluu juotu maito, puuron joukossa oleva, viilit jugurtit rahkat juustot yms. yms.

duuri
Ihan normaali määrä tuo kaiketi on. Meilläkin oli jossain ohjeena että puoli litraa maitotuotteita riittää tässä iässä. Kai sitten kouluiässä pitäis mennä se
6-7dl + juustot.
Meillä tyttö juo kans 4 dl suunnilleen maitoa + 1dl jugurttia + puuromaitoa 1dl.
Ja juustoa söis vaikka kuinka mut ei viitti kauheesti antaa kun suolaista ja maha menee helposti kovalle.

Huhtihippusen äiti
Meillä tyttö ei juo maitoa lainkaan. Joinakin päivinä VOI juoda ½dl mukista.

Puuron keitän maitoon, jugurttia ja viiliä syö mielellään, velliä juo mukista sekä juustoa nakertaisi vaikka kuinka. Piimää tarjoan aina ruuan yhteydessä kun se näyttää uppoavan paremmin.

Eli n. 5-6dl saa maitoa/maitotuotteita päivän aikana, välillä saattaa mennä hieman enemmänkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 13:08 Me005 kirjoitti:
Mulle aikoinaan sanottiin että vuosikkaalle sousitus 5 dl per päivä maito ja maitotuotteita yhteensä eli siihen kuuluu juotu maito, puuron joukossa oleva, viilit jugurtit rahkat juustot yms. yms.
tänään käytiin neuvolassa ja juuri näin sanottiin. :)

Yhteistyössä