Maitoa tulee todella paljon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elisen

Vieras
Hei,
Täällä 20 vuotias nuoriäiti ja imetän 4kk vanhaa vauvaa ja koska maitoa tulee aivan älyttömästi ja vauveli syö ahneesti niin toki tarjoan rintaa aina kun pojulle vaan maistuu..Pumppaan myös useaan otteeseen pitkin päivää ja olen saanut neuvoja jo jos haluan antaa maitoa sairaalaan.
2v vanhempi vesseli on jo suurimmalta osalta vieroitettu rintamaidosta mutta hän on nyt saanut vain aamu ja iltarintaa...
Neuvolasta sanottiin että voin tehdä miltä parhaaksi tuntuu mutta alkaa olla raskasta imettää pikkuista ja vanhempaa yhtä aikaa. Viikonlopun pitkä ajomatka oli yhtä showta kun molemmat roikkuu rinnuksilla.

Mieheni mielestä pikkuvauvelin imetys riittää, muut taas sanovat että imetä molempia kun maitoa on niin paljon...
Mitä olette mieltä? Olen raskaana 2 kuukaudella joten sekin lisää tuota maidontuotantoa...

Terveiset: olo on kuin omistaisi vain maitokoneet :)

TAYSissa ainakin luovutus lopetetaan kun oma vauvaa on 3 kk:n ikäinen? Mutta ainahan voit kysyä. Ystäväni olisi halunnut alkaa luovuttaa kun oma vauva oli 2 kk ikäinen, häneltä eivät suostuneet edes ottamaan vastaan enää, en tajua miksi. Itse aloitin luovutuksen kun vauvani oli pariviikkoinen.

Kannattaa vähentää sitä pumppausta asteittain, tyyliin muutama kymmenen milliä vähemmän joka päivä. Elimistösi on aika kovalla koetuksella jos imetät kahta ja olet vielä raskaanakin samaan aikaan.

Hei, kiitos vinkeistä ja jätin eilisen illan pumppauksen pienemmälle ja yöllä myös.
Aamulla annoinkin molemmille suoraan rinnoista ja tässä pitkin päivää.

Kyselin lisää tuota luovutusasiaa mutta tuntuu olevan tuo sama n 3kk raja käytössä nykyään, tuntuu hullulta mutta kai siihen on syynsä....??

Ohjeistus oli nyt sitten vaan vähentää pumppausta ja jos maitoa tulee paljon niin 2 vuotiastakin voisin vielä imettää ainakin siihen asti kun alan olla raskauden loppumetreillä...,eli n 2,5 vuotiaaksi...sanoin kyllä että pikkuvauvan ja reilu 2 vuotisen vesselin imetys raskaana on rankkaa mutta kuulemma se on niin mahtavaa jos vain jaksan ja kykenen, kun olen saanut tällaisen maitokapasiteetin niin pitäisi olla tyytyväinen!!

Juu, mielelläni imetän ja ihan nautin siitä mutta joskus tuntuu että olen vain kävelevä lypsykone!!!
Ei vaiskaan, kyllä se tästä..mukavaa viikonloppua ja meillä alkaa taas lounas aika
:) :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä