maitoa rinnoista

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Minulla on kaksi lasta esikoinen 4v. kuopus 2v. Lopetin imetyksen kuopuksen olless 5kk eli kauan sitten. Nyt huomaan että maitoa tulee välillä rinnoista, vähän kylläkin mutta esim. suihkussa saattavat vähän pistellä kun puristaa niin toisesta tulee pari kolme tippaa, toisesta yksi tippa, joskus näin myös seksin jälkeen.
Nyt kun puristan niin maitoa tulee ihan vähän oikeasta rinnasta ei tipankaan vertaa, ehkä noin puoli tippaa. olen huomannut että joihinkin aikoihin kuusta maitoa tulee enemmän, esim. silloin kun oletan ovulaation olevan.

Mietin vaan onko tämä normaalia? Hikoilen myös paljon, kierron aikana tämä hikoilu määrä vaihtelee. Hikoilua on selvitettykin, mutta mitään normaalia poikkeavaa ei ole. mIetin vain olisiko joku hormoonihäiriö ja tulenkohan raskaaksi kun nyt kolmatta yritetään.

Onko muita jolla olisi kokemusta asiasta?

meiju
Mulla imetyksestä paljon kauemmin kun sinulla ja nyt tämän syksyn aikana sama juttu.
Kävin verikokeissa katsotaan onko jotenkin hormooniarvot
muuttunut, prolaktiini muistaakseni. Tulokset ei vielä tulleet, mutta ei ilmeisesti mitään kovin harvinaista tai vaarallista.

ap
kiitos vastauksistanne. Pitäisi varmaan käydä sitten verikokeissa kanssa. En usko että olen raskaana, koska kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti ja tämä vaiva taisi alkaa viime kesänä kun pillerit lopetin. Tosin nyt ensi viikolla odottelen seuraavien kuukautisten alkamista, on mahdollista että nyt olisin raskaana, mutta tätä maidon tuloa on jatkunut jo sen verran pitkään, ettei ainakaan pelkästään raskaudesta johtuisi, jos edes nyt raskaaksi tulen.

prolaktiini
Niin, saattaahan se raskauskin tosiaan olla syynä moiseen. Itse en ole raskaana, enkä ole koskaan ollutkaan, mutta minulla silti samat oireet. Syynä on kohonnut prolaktiini-arvo. Se todetaan verikokeella, joten kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja pyytää verikokeisiin.

Yhteistyössä