maito ehtyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjiö

Vieras
Mikä neuvoks, tuntuu et maidon tulo heikkenee. Täysimetyksellä mennään, ei viittis antaa pullostakaan ku kohta se sit loppuu kokonaan. Tahtosin niin viel imettää. Vauva vasta 4 kk.

vaihtelee kaiken aikaa, miten tulee maitoa . Välillä tuntuu, että tyhjää imee ja parin päivän päästä taas maitoa on vaikka muille jakaa. Outoa, ei ennen ole tällaista ollut... Itse olen yrittänyt vaan sinnitellä. Vauva silti kasvaa tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjiö:
Rinnat tuntuu tyhjemmiltä, olen pumpulla kokeillu ettei tuu yhtä paljon ku ennen. Uskallankohan olla kauan ilman lisämaitoo ettei pojan paino ala laskee tms.

Maitoa voi tulla todella tarpeeksi vielä 2kk täysimetystä vaikka tuntuis kuinka tyhjiltä , ja harva enään tuossa vaiheessa saa lypsämällä mitään ulos.
Kunhan vauva kastelee muutamia vaippoja päivässä niin ei mitäään hätää. ja normaalit neuvolakontrollit riittää

Rinnat tuntuu tyhjemmiltä, olen pumpulla kokeillu ettei tuu yhtä paljon ku ennen. Uskallankohan olla kauan ilman lisämaitoo ettei pojan paino ala laskee tms.

Rinnat alkavatkin tuntua tyhjemmiltä, mutta se ei tarkoita sitä, että maidontulo olisi vähentynyt tai loppumassa. Kudosturvotus laskee ja maidontulo tasaantuu. Pumpulle maitoa ei välttämättä myöskään heru samalla tavalla kuin imettäessa.
Imettele vaan vauvantahtisesti ja jos hän vaikuttaa tyytyväiseltä, ei ole mitään hätää. Muista myös juoda ja syödä tarpeeksi itse. Kannattaa tutustua imetystuen sivuihin. :)

Ei maito mihinkään ole ehtymässä, turvotus se vaa laskee ja ylituotanto on loppunu. Nyt ihan rauhassa.

Lapsen painonkehityksen hidastuminen tuossa iässä on meillä länsimaissa normaalia sillä maidontuotanto tasoittuu 3-4 kk kieppeillä, alussa lähes kaikilla on ylituotantoa.

Eli nyt lopetat kaikki ihme haihattelut. Sieltä tulee just niin paljon maitoa ku laps haluaa ellei sinulla ole jotain harvinaislaatuisempaa sairautta tai ongelmia rintarauhasten kanssa, ja silloin ei mitkään kikat auta.

Kaikki on hyvin. Maitosi ei ole ehtymässä. Jatka ihan normaalisti, syötä lasta ku lapsella on nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja luovuta:
pullo vaan käyttöön.

Älä nyt ihmeessä luovuta. Oletkos kuullut ap tehoimupäivistä, ne tulevat aika-ajoin ja niiden tarkoituksena on lisätä maidontuotantoa kun lapsi sitä tarvitsee. Luotat vain omaan kehoosi, juot vettä ja syöt hyvin, imetät tiuhaan niin kyllä se siitä lutviutuu.

Ei se pumppaus näytä paljonko sitä maitoo lapsi imee. Ite en saanu pumpattua kun 10-20 ml ja oma maito riitti. Välillä tosin "asuttiin" tissillä.

Yhteistyössä