Maistraatti häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuu-ukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuu-ukko

Vieras
Miten teillä meni oliko suku suruissaan kun ei päässyt kirkkohäihin tai sinne maistraattiin mukaan? pidittekö juhlat jälkeenpäin vai oliko se vaan maistraatti ja thats it?

Mietitään miehen kanssa näitä omia häitä ja olis kiva kuulla miten muut on homman hoitaneet kotiin :)

Ja hei mitä teillä maksoi vihkisormukset???

Eipä oikeestaan surkutellu...äiti vaan sano, että salaa mentiin (vaikka kyllä oli 2kk ennen tiedossa). Meillä ei ollut omia todistajia maistraatissa, yhtenä perjantai-iltapäivänä siellä nopsasti käytiin. Ja sitten seur. päivänä oli kotiin kutsuttu lähisuku syömään ja kakkukahville.
Sepäs siinä, nopee ja halpa tapa. Ja ennenkaikkea: meille sopiva, kun nääs ei olla mitään juhlaihmisiä.

Menimme maistraatissa ja mietimme pitkään, että järjestetäänkö häitä vai ei ja päädyttiin vaan kahteen todistajaan.Sitten vaan syömään sen jälkeen.Sormus oli vissiin jotain 500.

Omaa kokemusta ei ole. Veli meni maistraatissa naimisiin, kertoi hääpäivänkin mut sanoi etteivät kutsu ketään kun eivät juhli. Jälkeenpäin olen vähän kuullut että oiskin ollut juhlat lähipiirille (morsiammen suvulle....) olin hieman suruissani koska ainoa veljeni on.

Me mennään reilun kuukauden päästä maistraatissa naimisiin, juhlat on sit seuraavana päivänä ravintolassa. (vieraita noin 30) Ei ole sukulaiset asiaa ihmetelleet (ainakaan mun puolelta). Todistajia tulee kaksi mukaan, mun ja miehen kaverit.

Vihkisormus maksoi 200e (en ollut valitsemassa kun mies osti sen salaa)

Mentiin maistraatissa naimisiin melkein vuosi sitten. Kukaan ei tiedä vieläkään, joten eivät osaa suruissaan olla :). Sormusta en halunnut.
En varmaan koskaan olisi mennyt naimisiin, mutta erinäisten syiden takia jouduttiin "hankkimaan" vihkitodistus.

Meillä nyt oli niin tylsät häät, ettei tosikaan, eli vain todistajat paikalla ja sitten homma oli ohi. Juhlien perään on kyselty :ashamed:

Mutta, sen voi hoitaa monella tapaa. Jos haluaa sukulaiset mukaan, niin yksi tapa on kysyä, onko mahdollista saada henkikirjoittajan juhlapaikalle. Näin teki ystäväpariskunta. Maksaa tietysti, mutta siinä yksi mahdollisuus.

Siskoni hoiti sen niin, että meitä oli paikalla maistraatissa vain perhe ja juhlat oli sitten eri paikassa, jonne koko suku ja ystävät kerääntyivät.

Yhteistyössä