Maistraatti häistä...

Mitä mieltä olette? Itse olen aina halunnut suuret kirkko häät, mutta nyt ollaan asiasta miehen kanssa keskusteltu ja hän haluaa maistraatti häät.. :/ Hän on kerran ollut naimisissa, joten sinäänsä ymmärrän..

ihansama
Häiden suuruuteen ei vaikuta, onko siviili- vai kirkollinen vihkiminen. Kirkossakin tarvitsee papin ja vihkiparin lisäksi olla vain kaksi todistajaa. Mun mielestä on ihan sama, missä teidät vihitään. Ottaa vaan päästä, kun ihmiset aina luulee, että kirkollinen vihkiminen tarkoittaa tosi isoja häitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Mitä mieltä olette? Itse olen aina halunnut suuret kirkko häät, mutta nyt ollaan asiasta miehen kanssa keskusteltu ja hän haluaa maistraatti häät.. :/ Hän on kerran ollut naimisissa, joten sinäänsä ymmärrän..
meil on sama tilanne :D just tutkin maistraatin sivuja :D

Millaista hää juhlaa voisi ajatella, pidetääkö normi juhla vai ei mitään? Miten teillä, jotka on maistraatissa vihitty on juhlittu vai onko juhlittu ollenkaan..
me meinataan varata jostan ravintolasta pöydän ruokineen ja hääkakun ja lähisukulaiset paikalle.Hotellihuineen myös varataan hääyksi,mut ennen sitä tiety juhlitaan jossain kaveriporukalla.

sarppa
Millaista hää juhlaa voisi ajatella, pidetääkö normi juhla vai ei mitään? Miten teillä, jotka on maistraatissa vihitty on juhlittu vai onko juhlittu ollenkaan..
Me emme juhlineet mitenkään. Syömässä kävimme todistajan kanssa vihkimisen jälkeen.Menimme kylläkin salaa naimisiin. Se että haluatteko juhlia riippuu ihan teistä itsestänne. Voitte juhlia niin suuresti/pienesti kuin itse haluatte. Naimisiin.info sivuilla on keskustelu osio maistraatissa vihityille. Kannattaa käydä lukasemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Meidät vihittiin maistraatissa ja oli musta ihana tilaisuus. Todistajat oli viel talon puolesta eli se oli vaan meidän kahden juhlapäivä sillon ja sit seuraavana päivänä oli juhlat.
kuulostaa ihanalta. :heart:
Se oli sitä. Varsinki ku vihkihuone oli sit vähän juhlavampi kuitenki ja siel palo kynttilä meidän vihkimisen ajan. Meille vihkiminen oli ensisijaisesti avioliiton alku ja juhlatki oli pienet (n.40 vierasta ), hauskat ja viihtyisät.

Meidät vihittiin maistraatissa ja oli musta ihana tilaisuus. Todistajat oli viel talon puolesta eli se oli vaan meidän kahden juhlapäivä sillon ja sit seuraavana päivänä oli juhlat.
kuulostaa ihanalta. :heart:
Se oli sitä. Varsinki ku vihkihuone oli sit vähän juhlavampi kuitenki ja siel palo kynttilä meidän vihkimisen ajan. Meille vihkiminen oli ensisijaisesti avioliiton alku ja juhlatki oli pienet (n.40 vierasta ), hauskat ja viihtyisät.
Jotain tämän tyylistä meillekin todennäköisesti tulisi.. :D

Mä oon halunnut semmoiset kirkkohäiden tyyliset (ne kirkkohäät ei mullekaan ole niin tärkeät, kun en usko niihin papin jumalaplörinöihin), mutta ne ei meillä ois ollu ees mahdolliset. Miehelle oli sinänsä sama, mut kumpikaan ei kuitenkaan tahtonu maistraattivihkimistä, kun koettiin se liian kylmäksi. Joten meidät vihki juhlapaikalla käräjäoikeuden tuomari, joka oli valmistellut vihkitilaisuutta varten puheen yms. Juhlapaikalla taas oli alttari jne. luonnossa ulkotulien keskellä (talvi :D) ...eli kaiken kaikkiaan paljon enemmän meidän näköiset häät kuin kirkon alttarillakaan oisi ollut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mä oon halunnut semmoiset kirkkohäiden tyyliset (ne kirkkohäät ei mullekaan ole niin tärkeät, kun en usko niihin papin jumalaplörinöihin), mutta ne ei meillä ois ollu ees mahdolliset. Miehelle oli sinänsä sama, mut kumpikaan ei kuitenkaan tahtonu maistraattivihkimistä, kun koettiin se liian kylmäksi. Joten meidät vihki juhlapaikalla käräjäoikeuden tuomari, joka oli valmistellut vihkitilaisuutta varten puheen yms. Juhlapaikalla taas oli alttari jne. luonnossa ulkotulien keskellä (talvi :D) ...eli kaiken kaikkiaan paljon enemmän meidän näköiset häät kuin kirkon alttarillakaan oisi ollut. :)
oi, onpas kiva idea.

Neito
Minä ehdotin kanssa minun kilahtulleni että menisimme naimisiin.Oli puhetta ensin kanssanormaaleista kirkkohäistä...Mutta kun aloimme suunniteleman veireaslistaa niin koko juttu jäi siihen...Lista paisui koko ajan...Ja nyt sitten ajattelimme että mitä jos mentäisiin maistraatissa naimisiin...Ajattelimme tehdä niin että kun meidän parhaat kaverit tulee todistamaan mennään niiten kanssa juhlimaan illalla...Ja sittne jos vaikka myöhemmin pidetään juhlat suvulle ja tutuille ja kerrotaan sielä että tervetuloa nämä on meidän häät tai jotain tän tyyppistä....
mutta yksi asia askaruttaa...Jos menee maistraatisa naimisiin tarviiko avioliito siunata jotenkin myöhhemin tai jotainkin??

Maistraattivihkiminen on kyllä aivan laillinen, ei ole pakko siunata myöhemmin.. (Sorry, mutta jotenkin hassu kysymys..)

Me mentiin maistraatissa naimisiin, kaverit oli todistamassa. Vihkimispäivä oli 12.6. ja sitte mentiin juhannukseksi mun kummisetän luokse 400km päähän täältä ja vasta sen jälkeen kerrottiin vanhemmillemme.. Tai siis kutsuttiin ne meille ja jätettiin vihkitodistus olohuoneen pyödälle :LOL: Tiiettiin että molempien vanhemmat sen kuiten kattoo, ovat sen verran uteliaita. Sitten kun saivat kyyneleet loppumaan niin tarjottiin kakku-kahvit. Ainut huono puoli tuossa oli se että isä hieman loukkaantui, kun ei ainoalle lapselleen saanut häitä järjestää...

Neito
No se ehkä oli joo hassu kysymys...Mutta kun joku sano mulle että se siunaaminen olis pakkollinen! o_O Me ajatteltiin nyt tehdä poikakaverin kanssa niin että mennään maistaaritissa kesällä naimisiin ja ei puhuta siit mitään...Lähetetään vaan tuttaville veistejä että nykyään ollaan " Herra ja Ruova ..." :D Me päätettiin näin tehdä homma...Ja sittne kutsuu molempien vanhemmat tietty kylään...Mutta ei me mitään isompia juhlia nyt pidetä sitten :)

Yhteistyössä