Vauvani on 5kk. Ihan siis mielenkiinnosta halusin tietää paljonko muiden kullanmurut sitä velliä syöAlkuperäinen kirjoittaja Luppis:Vauvan ikä? Miksi haluat tietää määriä? Vähän tartteis lisävalastusta tai sit mä oon vaan niin pahvi etten tajunnut kysymystä?
Meillä menee n. 150ml ja tissiä vielä päälle, kun ei nukahda muuten .Alkuperäinen kirjoittaja Luppis:Linetta: Kiitos valaisusta. Paljonko teillä menee velliä?
Älä suotta huolestu, ei monien vauvat syö velliä ollenkaan. Monet antaa iltaisin puuroa ja sen jälkeen maitoa. Ei se velli oo mitenkää pakollinen, eikähän sitä ees esim. neuvolan toimesta yleensä suositella kenellekään.(Meillä kyl syötiin velliä 3-4kk iässä, ja sit siirryttiin puuroon.) Ja toisekseen, monet saavat vielä 5kk iässä pelkkää tissiäkin, että oo ihan huolettaAlkuperäinen kirjoittaja katrinainen:apua, nyt alan oikeasti huolestumaan. meidän tyttö syö vaan sen 90 ml maks. ja maitoa päälle. enempää ei uppoa. onko muilla vähän velliä syöviä vauvoja?
nukkuu 19.39-n.3.30 tuolla määrällä. meille annettiin käsky siirtyä velliin 4kk iässä kun paino ei tahtonut tytöllä millään nousta. nyt on kyllä paino jo hiukan noussut ja nukkuukin mielestäni ihan ok. en siis huolestu.Alkuperäinen kirjoittaja Laylah:Hei Katrinainen! Älä huoli, juohan teillä vielä maitoakin päälle. Kauanko nukkuu tuolla määrällä? Meillä nimitään nukutaan se lähes puoli vuorokautta syömättä, joten tarttee sen jättimääränsä. Ja on isokokoinen ukkeli. Lapset syö niiiiin eri tavalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:Mua kans kiinnostaa tää velliasia. 6kk tyttö ei ole koskaan saanut velliä. Mulle ei ole yksinkertaisesti vain tullut mieleen, että sellaista on olemassakaan. Pelaillaan soseilla, puuroilla ja NANilla. Velliä siis kuuluisi antaa iltaisin? Meillä tyttö saattaa nukahtaa ennen kuin on saanut iltamaitoa tai puuroa, ja nukkuu silti 11h.