Maidoton täytekakku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
100 g margariinia
100 g tomusokeria
3 tl vaniljasokeria

margariini vaahdotetaan, sekaan vatkataan tomusokeri ja vaniljasokeri.

Kokeilepa tuota. Ei aavistusta miltä maistuu täytekakun päällä, kun itse käyttänyt vain pullan välissä, mutta kerran yksi tuttu kehui, että lapset toivoo kerman tilalta tuota. :D

Gogreenillä on kaurapohjainen vaahdotettava vaniljakastike. Tosin on vatkaamattakin aika paksua ja sitä voisi levittää kakun päälle sellaisenaan. Parempaa kuin "kerma"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saako soijakermaa vatkattuna pursotettua? Onko hyvänmakuista. Kaurakerma ei mielestäni ole kovin hyvää..

No jos sitä kakkua syö myös sellaiset, joille maito käy, niin ei maistu hyvälle.

Laita reunoille kiillettä (liivatetta+mehua) ja siihen töpöttelet kiinni ennen kuin kokonaan jähmetty, esim. kookoshiutaleita, sopivia muroja, mantelilastuja, pähkinärouhetta tms.

Oatlyn kaurapohjainen vaniljakastike, parhaimman makuista noista kaurapohjasista. Kauravispi on minusta aika....pahaa. Itse olen käyttänyt nykyään noita vaniljakastikkeita ja hyvin uppoo :)

Useimmat noista kermaa muistuttavista maidottomista jutuista on tosi kamalia, älä yritä turhaan kermaa matkia. Tee vaikka päällystys hyytelösokerilla ja marjoilla/hedelmillä.

Yhteistyössä