Maidoton,munaton ja gluteiiniton...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

melle

Aktiivinen jäsen
21.07.2004
1 291
2
36
*glumps* En ihan heti jää peukalo keskelle kämmentä leipomuksissa, mutta nyt tuli tenkkapoo. Gluteiinittomia jauhoja löytyy kaapista (olen niitä käyttänyt esim. täytekakkupohjissa), maidoton vielä menisi mutta kun päälle lyödään munaton, niin mitäs tekisi.... :headwall:

Eli eräs äiti on tällaisella dieetillä lapsen allergioiden vuoksi, jotain kahvin kanssa haluaisin tarjota muutakin kuin riisikakkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
*glumps* En ihan heti jää peukalo keskelle kämmentä leipomuksissa, mutta nyt tuli tenkkapoo. Gluteiinittomia jauhoja löytyy kaapista (olen niitä käyttänyt esim. täytekakkupohjissa), maidoton vielä menisi mutta kun päälle lyödään munaton, niin mitäs tekisi.... :headwall:

Eli eräs äiti on tällaisella dieetillä lapsen allergioiden vuoksi, jotain kahvin kanssa haluaisin tarjota muutakin kuin riisikakkuja.
Siis se on gluteeniton..

http://www.raisiogroup.com/asp/system/empty.asp?P=601&VID=default&SID=814116855041036&A=closeall&S=0&C=32465
tulipa pitkä linkki, mutta joo, www.sunnuntai.fi ja sieltä reseptit. voit valita ohjeeterityisruokavalioiden mukaan.

Allergisen mokkapalat
Määrä Aines
(20 annosta, á 65 g)
2 prk (à 125 g) Pirkka-päärynäsosetta
2 dl sokeria
1 1/2 dl soijajuomaa (Pirkka)
150 g maidotonta margariinia(Keiju rasiamargariini 70%)
5 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
2 tl vanilliinisokeria
1 rkl kaakaojauhetta
Kuorrutus:
225 g (n. 4 dl) tomusokeria
2 tl vanilliinisokeria
1 1/2 rkl kaakaojauhetta
6 rkl maidotonta margariinia sulatettuna
4 rkl valmista kahvijuomaa
Koristeluun:
nonparelleja

Sekoita päärynäsose, sokeri, soijajuoma ja sulatettu margariini. Sekoita keskenään jauhot,
leivinjauhe, vanilliinisokeri ja kaakaojauhe. Sekoita jauhoseos muiden ainesten joukkoon.
Levitä taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Paista 225-asteisessa uunissa noin
15 minuuttia.
Kumoa kypsä pohja sokeroidulle leivinpaperille.
Valmista kuorrutus: sekoita tomusokeri, vanilliinisokeri, kaakaojauhe, sulatettu
margariini ja kahvijuoma keskenään. Levitä kuorrutus hieman jäähtyneen pohjan päälle.
Ripottele pinnalle nonparelleja. Leikkaa.

Jauhoina oon käyttäny riisijauhoja ovat 1:1 vehnäjauhojen kans.

Yhteistyössä