Maidoton maaliskuu 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huomenna alkaa ihmiskokeeni "Maidoton maaliskuu 2021" ja ajattelin kirjoittaa tähän päiväkirjaa miten se sujuu.
Minulla on erinäisiä oireita ja haluan kokeilla auttaako maidottomuus niihin vai eikö ole mitään eroa.
En ole ikinä ennen ollut päivääkään ilman jotain maitotuotetta.
Juon aina maitokahvia, syön juustoa, rakastan maitosuklaata...
Katsotaan miten käy. Menen aamulla myös vaa'alle.
 
vierailija
Ei en retkahtanut, tänään on kolmas täysin maidoton päivä.
Kahviin laitan kauramaitoa. Leivälle maidotonta levitettä ja leikkeleitä, en enää juustoa. Ruokaan en ole nyt laittanut mitään maitomaista mutta kun teen kermakastiketta laitan kaurakermaa, ostin sitä jo.
Hyvin on sujunut. Tutkin vielä että onko oireet vähentynyt, en ole ehkä niin tukkoinen tänä aamuna kuin normaalisti. Tarkkailen tilannetta.
Niin aloituspaino oli 61,7 kg. Kirjoitin nyt tähän muistiin.
Ap
 
vierailija
Mites on jatkunut? Kahviin et laita kauramaitoa vaan kaurajuomaa.
Hyvin menee kiitos kysymästä :)
Tänään painan 61,3 kg.
Olen laittanut paljon vegaanista ruokaa vaikka en ole mikään vege oikeasti, niissä ohjeissa vain ei ole maitotuotteita niin on helppo kokkailla.
Mielestäni nenä ei ole enää niin tukkoinen aamuisin, haistan hyvin, ei tarvitse aivastella koko ajan ja kurkussa on selvästi vähemmän limaa aamuisin.

Totta, kaurajuomaa se on, ei maitoa.
Nyt ostin maustamatonta soijajugurttia sillä haluan leipoa sellaista pehmeää leipää :)

Ap
 
vierailija
Hyvin sujuu. Olen tottunut jo kaurajuoman makuun kahvissa. Se on ihan hyvää. Yksi oudoista oireistani ei ole vielä kadonnut ja se on suun ja kitalaen "kutiaminen". Niitä alkaa joskus yhtäkkiä vain kutittamaan ja kihelmöimään ja yhtäkkiä se menee taas ohi. Toivoin että tämäkin häviäisi jos sen syö maitotuotteita mutta tuo jatkuu vielä. Aamutukkoisuus on vähentynyt todella paljon.
Ap
 
vierailija
Muista sitten pitää kaikki muut elintavat ja ruoat ennallaan. Olet pelkästään ilman maitotuotteita. Muuten et voi tietää johtuuko joku muutos maidon poisjättämisestä vai jostain muusta.
 

Yhteistyössä